Swam do MK5 4Motion R5 2.5 TDI z T5 174ps

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Swam do MK5 4Motion R5 2.5 TDI z T5 174ps

Post autor: krzys-jeruzal » ndz gru 19, 2010 23:03

Witam jak w tytule robie rozeznanie o swam do MK5 4Motion R5 2.5 TDI Z T5 czy TUAREGA 174ps

Od kiedy kupiłem golfa chodzi mi po głowie ten silnik , wiem ze 2.0 TDI da sie zrobić na 240ps itp ale na początek włożyłem turbinę z nowego 2.0CR na niej będzie fajny dół góra nie na poziomie 210ps moment w granicach 400nm , ale jako ze golf ma napęd na 4 buty możną by więcej mięć momentu a co za tym idzie mocy . nie chce pchać gt 22 ze względu na laga , na wykresach nieźle nieraz moment 300nm przy 2krpm wygląda na dużych turbinach ale jak to ktoś mądry powiedział ze wykresem sie nie jeździ. i przy dużym turbo elastyczność samochodu jest nie za specjalna.

Poważnie myślę 2.5 ze względu na większą pojemność , 5 garnków ładnie gra :) , taki AXC + gt 2260 miał by rozsądny dół myślę ze 300nm-1600o , 420-2000 , i 480nm od 2200 dokąd wyda .. i moc 250-260 zaspokoi moje wymagania , ze względu na większą pojemność turbina będzie szybko reagować a co zatem idzie będzie elastyczny w każdych obrotach.. Druga sprawa to ze przy 250km będzie 100km z litra i silnik będzie podobnie wysilony jak moje BKD na 210ps... Wiem o swapie który zrobił Daniel z TTC ale nie bardzo mogę zalesić konkrety na ten temat...

Wiem ze silnik R5 jest dłuższy o garnek ale w nim nie mam paska wielo rowkowego , napęd alternatora i kompresora jest realizowany przez koła zębate po stronie sprzęgła , kwestia dopasowani go do skrzyni , sprzęgło ma taką samo średnice ilość ząbków na tarczy sprzęgłowej nie byłą by problemem czy była by potrzebna jakąś flasza łącząca ??? . kwestia rozrusznika . Następnie ze by wszedł , i po wykonaniu kilku telefonów i po wycięci u wewnętrznej strony podłużnicy by wszedł :) podłużnice dało by sie wzmocnić blachą 10mm po stronie koła i do niej zamocowało by sie poduszkę . woda klima to juz była by pestka podłączyć wszystko da sie dorobić... wspomaganie mam elektryczne wiec musiał bym tylko w silniku jakoś pompe oleju zabezpieczyć żeby sie nie zatarła bo R5 jest wbudowana w silnik.

Pytanie do fachowców od elektryki czy ciężko było by ogarnąć temat podłączenia tego pieca w Golfie 5 2005rok , tak sobie pomyślałem teraz kupić sobie transportera 2.5 do firmy zabrać z niego piec i włożę mu moje BKD  ... nie ma w mojej okolicy żądnego szrotu co by mieli 2.5 żeby go połączyć ze skrzynią od 5 będę musiał sie gdzieś przejechać dalej chyba żeby zobaczy czy ogóle po skrzynie 4motion to podejdzie ...

Tak do 12ts zł jestem na to wstanie wydać silniki są drogie dość ale kwestia poszukania dogadania się . niewątpliwie było to fajne rozwiązanie do takiego auta jak moje …
Dziękuje za wszelkie porady …
Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony śr gru 22, 2010 08:38 przez krzys-jeruzal, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Swam do MK5 4Motion R5 2.5 TDI z T5 174ps

Post autor: evolution » pn gru 20, 2010 00:26

troche zamotales z postem ale tak: kilka podstawowych informacji...
elektryka do ogarniecia. koszt za auto to okolo 800..900 pln
2,5 r5 wejdzie ciac podluznic nie musisz, nalezy tylko troche pomyslec.
skrzynia i laczenie, zakup z t5 4motion i masz po problemie
musisz zbudowac dolot wydech i w chusteczke innnych malych szczegolow
12kpln bedzie ciezko zmiescic sie z sama robota i dodatkowym osprzetem


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Swam do MK5 4Motion R5 2.5 TDI z T5 174ps

Post autor: krzys-jeruzal » pn gru 20, 2010 08:45

Ja nie mam lewych rąk piec sam włożę mechanikę , woda klima wydech połączenie ic to sobie sam zrobię . samochód morze stać i miesiąc , tylko elektrykowi będę musiał zapłaci bo tu sie nie podejmie grzebać... mam rozumieć ze skrzynia musi być z T5 ?? tak na myślę to przychodzi mi do głowy pewna myśl czy kołnierz na skrzyni po stronie silnika szło by podmienić tzn na mojej z mojej skrzyni odkręci a zapodać z takiej od t5 4x4... ale to tak tylko sobie myślę głośno , bo vag robi niektóre rzeczy identycznie tylko osprzęt zmienia



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Swam do MK5 4Motion R5 2.5 TDI z T5 174ps

Post autor: krzys-jeruzal » śr gru 22, 2010 08:35

nie bardzo ktos na forum orientuje sie co do tych silników czy jak ze nie doradzacie albo doradzacie???



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 19 gości