jaki gaznik do Golfa MK 2 1.6 RF ??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
jaki gaznik do Golfa MK 2 1.6 RF ??
Pomocy!! czy jest roznica jak do silnika 1.6 beznyna o symbolu RF wstawie gaznik Pierburg 2EE lub Pierburg 2E?? jezeli jest roznica to jaki model gaznika powinienem wstawic do swojego silnika?
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Czesc. Orginalnie byl w tym silniku gaznik Pierburg 2E2. I taki polecam zalozyc. Jest on prostszy w budowie i sterowany pneumatycznie. Gaznik 2EE jest gaznikiem sterowanym elektronicznie wiec bedziesz oprocz jego samego potrzebowal jeszcze centralki i okablowania. Dodatkowo musialbys takze wyposazyc silnik w sonde lambda. A pozatym jak mowi prawo Marphiego: im bardziej skomplikowane urzadzenie tym wieksza jest mozliwosc wystapienia usterki. Takze polecam ci 2E2. Pozdrowienia
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Nie jest glupie. Konstrukcyjnie czyli odlewem korpusu nie roznia sie prawie wogole. Roznica tak jak juz napisalem polega na tym ze w 2E2 wszystko czyli regulacja obrotow, uruchamianie przepustnicy 2 przelotu itd jest uruchamiane za pomoca silownikow na podcisnienie ktore pochodzi z koleltora ssacego natomiast w 2EE wszystkim zarzadza komputer, ktory zczytuje informacje od czujnikow i na tej podstawie dobiera parametry dzialania tego wszystkiego. Roznicy w mocy nie ma, spalanie moze byc nizsze o moze 0,5 l na setke ale instrukcja tego nie potwierdza, ale za to jest tam tyle czujnikow, elektroniki, kabelkow ze jak sie cos zepsuje to lezysz i kwiczysz zreszta poczytaj sobie forum, ciagle o problemach z 2EE. Dlatego polecam 2E2 (sam mam i jest ok)
[ Dodano: Wto Lut 14, 2006 22:41 ]
aha zle zrozumialem pytanie. tak 2E to to samo co 2E2, za malo snu, ta druga cyferka 2 to oznaczenie serii, bo byly np 2E3 do silnikow 1,3l. Sorki za pomylke.
[ Dodano: Wto Lut 14, 2006 22:41 ]
aha zle zrozumialem pytanie. tak 2E to to samo co 2E2, za malo snu, ta druga cyferka 2 to oznaczenie serii, bo byly np 2E3 do silnikow 1,3l. Sorki za pomylke.
KamilW ja też mam Rf i gaźnik 2E2 i całkowicie się z tobą zgadzam.Gaźnik 2E2 jest nawet "bardziej rozwojowy" od 2EE.Gdyż z tego co słyszałem można go adoptować do silnika 1.8 bez większych problemów a co za tym idzie ustwić natomiast 2EE nie bardzo jest jak ustawiać bo on sam sobie wszystko reguluje,i jest przeznaczony tylko do silników 1.6.
Podobno do Pierburga 2E2 można zaadoptować ssanie od 2EE czego osobiście też nie polecam.
Podobno do Pierburga 2E2 można zaadoptować ssanie od 2EE czego osobiście też nie polecam.
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
no da sie. Ja osbiscie przerabiam ssanie w 2E2 na wersje sterowana czujnikiem termiczno-czasowym z wtrysku KE-Jetronic. mysle ze to rozwiazanie bedzie lepsze od seryjnego. A co do przekladki do 1,8 to tez jest mozliwa w przypadku 2E2, jak jest z 2EE to nie wiem. Musze ten gaznik dorwac kiedys w swoje lapy i zobaczyc czemu wszyscy tak na niego psiocza.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
2EE jest przystosowany do 1,6. Bez przeróbek w 1,8 działa źle czego doświadczył mój kolega. Myślę że trzeba by przede wszystki srednicę dysz zmienić.
Wersje gaźnika 2e2 do samochodów 1,6 i 1,8 różnia sie głównie właśnie śednica dysz. Reszta różnic jest mniej istotna (np ilość paliwa wtryskiwanego przez przyśpieszacz, co zresztą moizna regulować)
Wersje gaźnika 2e2 do samochodów 1,6 i 1,8 różnia sie głównie właśnie śednica dysz. Reszta różnic jest mniej istotna (np ilość paliwa wtryskiwanego przez przyśpieszacz, co zresztą moizna regulować)
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 245 gości