Problem przy -10stC oraz przy gorącym silniku w upały

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

drunk_bear
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn mar 19, 2007 21:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Problem przy -10stC oraz przy gorącym silniku w upały

Post autor: drunk_bear » pt gru 17, 2010 11:50

Witam.

Posiadam Golfa 3 1,9 TDI, 1Z rok 95 i mam taki problem.
Kiedy temperatura na dworze jest dokładnie poniżej -10 stopni mam taki objaw. Po przekręceniu kluczyka kontrolka świec żarowych/testu silnika nie gaśnie ale pali się jasnym światłem (prawidłowo powinna zgasnąć i zapalić się ponownie - wtedy włącza się grzanie świec - po czym powinna znowu zgasnąć i silnik powinien się normalnie uruchomić). U mnie kontrolka ta nie gaśnie. Silnik nie bardzo się chce uruchomić a jak się uruchomi to zaraz gaśnie. Po bardzo długim kręceniu zapalaniu i gaśnięciu silnik w końcu zapali ale chodzi inaczej. Wszystkie kontrolki gasną ale kontrolka świec pali się nadal. Przy dodaniu gazu lub próbie jazdy silnik pracuje ale źle, pracuje jak traktor tak jakby kąt wtrysku był zły - dzwięk silnika taki jakby wtryski mocno stukały ale to bardzo mocno. Po jakichś kilku minutach kiedy silnik trochę się rozgrzeje kontrolka gaśnie a silnik zaczyna pracować prawidłowo - jak ręką odjął.
Ciekawostką jest to że taki sam objaw dzieje mi się przy temperaturze ok +30 stopni przy silniku rozgrzanym na maxa. Kiedy wyłącze silnik, przy ponownej próbie zapalenia go kontrolka świec nie gaśnie a silnik zaraz po uruchomieniu gaśnie. Nie da się go uruchomić w ogóle jak to przy -10 stopniach. Wygląda to jakby komputer/sterownik nie zczytywał temperatury silnika tylko się zawieszał a silnik próbował się uruchomić przy jakimś fabrycznym ustawieniu kąta wtrysku i dawki paliwa.
Czy ktoś mógłby mi doradzić co to może być za przyczyna. Powyżej -10 stopni czyli -8, -9 już objaw nie występuje. Rozumiem że działoby się to przy bardzo niskich temperaturach raz przy -10 raz przy -5 ale nie przy -10 i niżej. Dodatkowo przy +30 i gorącym silniku.
Czy to może być coś takiego że jakiś czujnik temperatury źle wskazuje temperaturę jakąś kosmicznie niską i komputer nie ma takiej temperatury w swoich mapach i się zwiesza? Dodatkowo dopuki kontrolka świec nie zgaśnie, nie jestem w stanie połączyć się VAGiem z komputerem.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Problem przy -10stC oraz przy gorącym silniku w upały

Post autor: Adamm » pt gru 17, 2010 12:45

sprawdz przekaznik 109


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

drunk_bear
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn mar 19, 2007 21:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Problem przy -10stC oraz przy gorącym silniku w upały

Post autor: drunk_bear » pt gru 17, 2010 13:26

Przekaźnik jest w porządku. Poza tym jaką różnicę przekaźnikowi robiłaby temperatura -10 a -8? Czy silnik się trochę nagrzeje to w miejscu przekaźnika temperatura jest taka sama. Poza tym sprawdzałem go i wkładałem nawet ciepłego prosto z domu i to samo sie działo.
A Ty Adamie mógłbyś poznać kolegę ze szkoły... :)



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Problem przy -10stC oraz przy gorącym silniku w upały

Post autor: Adamm » pt gru 17, 2010 14:10

drunk_bear, oj Macku pamietam Twoj nick

jesli nie mozesz sie polaczyc Vagim to ewidentnie cos z przekaznikiem zaplonu, bo jesli swiece nie gasna tzn ze i ECU nie dostal napiecia i sie nie polaczysz


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

drunk_bear
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn mar 19, 2007 21:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Problem przy -10stC oraz przy gorącym silniku w upały

Post autor: drunk_bear » pt gru 17, 2010 14:19

Ale przekaźnk tak samo by się zachowywał przy temperaturze -10 i -8 to musi być coś wcześniej. Czy jakiś czujnik może spowodować taki objaw, bo ewidentnie jest to problem w określonej temperaturze? Nie miałbyś czasu w weekend podjechać do mnie i zglądnąć na to wszystko? Bo ja nie bardzo mogę podjechać do ciebie bo jak silnik będzie ciepły to usterka nie pojawi się. Musi być silnik zmarźnięty.



drunk_bear
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn mar 19, 2007 21:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Problem przy -10stC oraz przy gorącym silniku w upały

Post autor: drunk_bear » pt gru 17, 2010 14:34

A odpowiedz mi jeszcze na pytanie, czy jak załóżmy przekaźnik by był uszkodzony a ECU nie dostawałby napięcia to czy byłbym w stanie uruchomić silnik? Jeżeli nie ma takiej możliwości to zapraszam do pierwszego postu bo ja jednak jestem w stanie uruchomić silnik. To by znaczyło że ECU dostaje napięcie a przekaźnik jest w porządku.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości