1,4 16 V Szarpie od 1800 do 2500 obr

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

grzesiek_ostry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn maja 31, 2010 10:59
Lokalizacja: Warszawa

1,4 16 V Szarpie od 1800 do 2500 obr

Post autor: grzesiek_ostry » pn gru 13, 2010 18:38

Witam mam golfa IV 1,4 16 v 1999r
Auto między 1800 a 2500 obr szarpie po przekroczeniu 2500 obr chodzi normalnie autko ma instalację gazową na gazie występuje ten sam obiaw
przewody i świecę były zmieniane więc chyba to mozna wykluczyć, przepustnicę czyściłem w sobotę ale nic to nie pomogło
Jeśli ktoś miał coś takiego to piszcie.
Jak ktoś zna dobrego mechanika od VW w warszawie lub w okolicach proszę o namiary
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
thomas1919
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: sob cze 16, 2007 15:57
Lokalizacja: Zawiercie woj. śląskie
Kontakt:

Re: 1,4 16 V Szarpie od 1800 do 2500 obr

Post autor: thomas1919 » wt gru 14, 2010 09:59

grzesiek_ostry pisze:Witam mam golfa IV 1,4 16 v 1999r
Auto między 1800 a 2500 obr szarpie po przekroczeniu 2500 obr chodzi normalnie autko ma instalację gazową na gazie występuje ten sam obiaw
przewody i świecę były zmieniane więc chyba to mozna wykluczyć, przepustnicę czyściłem w sobotę ale nic to nie pomogło
Jeśli ktoś miał coś takiego to piszcie.
Jak ktoś zna dobrego mechanika od VW w warszawie lub w okolicach proszę o namiary
Pozdrawiam

Miałem to samo i pomogła wymiana świec a przy okazji przewodów i cewki bo miałem ułamany wlot na fajce.
Czy po czyszczeniu przepustnicy zrobiłeś adaptacje? Jeśli nie zrobiłeś adaptacji to mogły to być świece i problem z głowy tylko teraz przepustnica nie jest adaptowana i dalej szarpie z tego powodu. Jeśli robiłeś adaptacje to sprawdź filtr powietrza i czy filtr paliwa nie jest już stary. Ostatecznie może to być wina mocno zapchanego katalizatora ale to raczej odpada.

Na koniec z w razie dalszych problemów podepnij komputer i sprawdź Vagiem czy nie ma jakiś błędów na silniku.



Awatar użytkownika
looki8329
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 07:32
Lokalizacja: VWlkp

1,4 16 V Szarpie od 1800 do 2500 obr

Post autor: looki8329 » śr gru 15, 2010 19:40

grzesiek_ostry, Wymień na początek przewody lub podmień na chwilę z jakiegoś innego auta na próbę u mnie to pomogło.


Lepiej stracić sekundę z życia, niż życie w ciągu sekundy...

marcinek06101981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt gru 21, 2010 20:26

1,4 16 V Szarpie od 1800 do 2500 obr

Post autor: marcinek06101981 » wt gru 21, 2010 21:11

Panowie mam taki podobny problem.Jak motor jest zimny to chodzi ladnie.ale jak juz ma 90st.to szarpie masakrycznie.ale jak dodaje lekko gazu tego sie nieodczowa.jechalem na rezerwie i moze jakis syf sie dostal do silnika??i gdzie jest filtr benzyny??



Awatar użytkownika
thomas1919
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: sob cze 16, 2007 15:57
Lokalizacja: Zawiercie woj. śląskie
Kontakt:

Re: 1,4 16 V Szarpie od 1800 do 2500 obr

Post autor: thomas1919 » wt gru 21, 2010 22:26

marcinek06101981 pisze:....gdzie jest filtr benzyny??
Pod samochodem tam gdzie prawe tylne drzwi
Obrazek



marcinek06101981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt gru 21, 2010 20:26

1,4 16 V Szarpie od 1800 do 2500 obr

Post autor: marcinek06101981 » śr gru 22, 2010 15:04

no to jeszcze dlaczego szarpie na cieplym silniku??dzieki kolego thomas1919.



Awatar użytkownika
thomas1919
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: sob cze 16, 2007 15:57
Lokalizacja: Zawiercie woj. śląskie
Kontakt:

1,4 16 V Szarpie od 1800 do 2500 obr

Post autor: thomas1919 » śr gru 22, 2010 20:54

Najlepiej będzie podpiąć VAG i zobaczyć czy są jakieś błędy na silniku wtedy będziesz wiedział dokładnie. Jeśli nie ma błędów to mogą być świece, przewody od świec albo brudna przepustnica. Jak dla mnie to przepustnica albo czujnik położenia wału G28 nawala (ja tak miałem w 1,4 AKQ) - o czujniku dowiesz się podpinając VAG.



marcinek06101981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt gru 21, 2010 20:26

1,4 16 V Szarpie od 1800 do 2500 obr

Post autor: marcinek06101981 » śr gru 22, 2010 20:57

No widzisz.wymienilem swiece dzis i troszke lepiej,nieraz sie zadlawi co wczesniej tego niebylo.kupielm glofine na handel ale musze doprowadzic normalnego stanu.wsasadzie tylko to mnie meczy.dzieki wielkie



Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

1,4 16 V Szarpie od 1800 do 2500 obr

Post autor: Waqa » czw gru 23, 2010 01:05

jest kilka postów na ten temat. niestety 1.4 w MK4 lubi poszarpać. w 80% wina leży w cewce. radze podmienić z innego auta, bo cena nowej dość spora.



piotraszyx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn lip 28, 2014 20:01

Re: 1,4 16 V Szarpie od 1800 do 2500 obr

Post autor: piotraszyx » ndz sie 10, 2014 12:02

Jeśli chodzi o szarpanie w tym zakresie to na 100% problem leży po stronie przepustnicy. Wykręć porządnie wyczyść jeśli masz możliwość adaptacji VAG-iem to zrób w ten sposób a jeśli nie to odpal i nie wciskając gazu rozgrzej go do 90 stopni i będzie ok. Co do czujnika położenia wału. To ja mam większy problem a mianowicie silnik mogę dokręcić do 3000 obr i po tym zakresie szarpie i przerywa. Do 3000 jest wszystko ok. I prawdę mówiąc nie wiem sam czy powinienem wymienić czujnik poł. wału bo to dość skomplikowane w silniku AKQ 1.4. Trzeba zwalić skrzynię biegów chyba, że ma ktoś inne sposoby.



Awatar użytkownika
thomas1919
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: sob cze 16, 2007 15:57
Lokalizacja: Zawiercie woj. śląskie
Kontakt:

Re: 1,4 16 V Szarpie od 1800 do 2500 obr

Post autor: thomas1919 » ndz sie 10, 2014 14:31

Czujnik polozenia walu zmienialem u siebie. Wymienia sie go od gory bez zadnych komplikacji. Zobacz w sieci jak wyglada i szukaj go w okolicy ciegienek od skrzyni.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 59&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;



maselek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: ndz kwie 13, 2014 17:59
Lokalizacja: Łódz

1,4 16 V Szarpie od 1800 do 2500 obr

Post autor: maselek » ndz mar 01, 2015 08:36

Czesc, mam podobny problem. Czy w AXP ten czujnik polozenia walu jest tam gdzie w AKQ? Chce go wymontowac i spisać numer fabryczny. Chyba dam rade od gory, jak nie bede atakowal od dolu.
P.S. Własnie polezalem pod autem i .... nie znalazlem tego czujnika :-x Ale wydaje mi sie ze moze byc ukryty pod zaslepką w takim okienku na łączeniu skrzyni z korpusem silnika. Jesli to jest to, to wątpie zeby dało sie to bez problemu wymontować :shock: Czy ktos to robił samemu? (silnik AXP)



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8880
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1,4 16 V Szarpie od 1800 do 2500 obr

Post autor: marcin7x5 » pn mar 02, 2015 20:06

Da radę go wymienić choć jest to uciążliwe. Najlepiej jest zwalić kolektor ssący wówczas dostęp jest znośny. Inaczej bez gumowej dłoni i lusterka nie podchodź. Można też gimnastykować się od strony cięgienek jak to określił powyżej kolega.



maselek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: ndz kwie 13, 2014 17:59
Lokalizacja: Łódz

1,4 16 V Szarpie od 1800 do 2500 obr

Post autor: maselek » wt mar 03, 2015 20:32

Dziekuje za pomoc. Narazie daje sobie na luz, okazalo sie ze mam padniety akumulator. Teraz juz ma byc wszystko dobrze. Szkoda tylko ze nikt nie napisal ze padniety akumulator moze byc przyczyną szarpania autem, gasnieciem i dziwnymi błędami... Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości