vento 1z podkrecenie dawki na kompie??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
vento 1z podkrecenie dawki na kompie??
witam mam pytanie do znawcow tematu do mialem podkrecona dawke paliwa na full w vento 1Z fajnie jezdzilko i nie bylo dymu ale koleszka mi ustawil tak jak powinno byc i teraz troche slabiej idzie jezeli podkrece dawke dalej na full moze sie cos stac?? wieksze spalanie bedzie?? czekam na odpowiedzi z gory dzieki
EDYTION :D
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=300874
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=300874
vento 1z podkrecenie dawki na kompie??
Jak zrobi to ktoś z głową .. to nic się nie stanie .... ale było i kilku takich na forum , którym dziury w tłokach się dziwnie wytopiły nie mówię ,że to akurat od zwiększenia dawki ... ale ....
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
vento 1z podkrecenie dawki na kompie??
Vagiem maksymalnie możesz zwiekrzyc dawke o 0,6mg a zmniejszyć możesz wiecej o ok 2,5 mg. maksymalnie mozesz zwiekrzyc dawke na 2,8mg niżej bedzie szarpał na jałowym i wpadał w wibracje ( czym nizsza dawka tym więkrza ). Fabrycznie jest ok 4,4mg. Teraz pytanie jaka masz na ciepłym silniku? Może ktos wcześniej bawil sie nastawnikiem i kolega cofna ci vagiem na mniejszą. Bawiąc się nastawnikiem możesz zmieniac w zakresie 1,8-9,0mg. Podaj jaka teraz masz przy 90st. Zmienianie dawki Vagiem w taki sposób nie zaszkodzi samochodowi, ponieważ diesel pracuje na zwiekrzonej dawce powietrza w stosunku do paliwa, gdybys bawił się mapami dawki i zmienił drastycznie wtedy miałbyć batorego i mogło by sie cos stać z tłokiem, w ten sposób spokojnie do 2,8mg przy tym doładowaniu bedzie ok. Optymalnie nie powinno się schodzić poniżej 3,0-3,2mg.
vento 1z podkrecenie dawki na kompie??
nastawnik jest napewno spoko bo mialem zmieniana uszczelke i kolego ustawil tak jak powinno byc...czyli zeby lepiej szedl to musze daqwke zmniejszyc na 2.8mg? jakas roznica w spalaniu bedzie?
EDYTION :D
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=300874
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=300874
Re: vento 1z podkrecenie dawki na kompie??
Spalanie delikatnie może wzrosnąć ale nie myśl że spali 3-4l wiecej na 100km. Jak weźmie litra więcej to max.wieksze spalanie bedzie??
Mam Vaga, serwisuje Nokie.
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010 20:21
- Lokalizacja: Łomża
Re: vento 1z podkrecenie dawki na kompie??
engine/login/12233/adaptacje/01/i wpisujesz max dawke jaka przyjmie ecu- ale za duzo tu nie zadziałasz. Najlepiej mechanicznie młotek i w nastawnikfenestro00005 pisze:Jak zwiększyć dawkę paliwa vagiem?
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010 20:21
- Lokalizacja: Łomża
vento 1z podkrecenie dawki na kompie??
Czyli co dokładnie wpisać? Na jednym ECU mam ok a na drugim mam za mało, więc samym vagiem mi wystarczy podnieść na jednym ECU, nie będę ruszał nastawnikai wpisujesz max dawke jaka przyjmie ecu
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
vento 1z podkrecenie dawki na kompie??
Jak mu dobrze ustawił nastawnik i ustawił dawke ok.4 mg przy 90 stopniach i w adaptacjach jest skrajnie mninimalna ,to spokojnie zejdzie do 2 mg ,bo ma full regulacje w stronę większej dawki ,bez ruszania nastawnika .Ja tak zawsze ustawiam i do 2 mg mozna spokojnie zejśc w adaptacjachPinkFloyd pisze:engine/login/12233/adaptacje/01/i wpisujesz max dawke jaka przyjmie ecu- ale za duzo tu nie zadziałasz. Najlepiej mechanicznie młotek i w nastawnik
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Re: vento 1z podkrecenie dawki na kompie??
Najlepiej dygnąc nastawnikie do 1,5mg a potem mozna vagiem w przedziela 4,2-1,5mg samemu tylko vagiem sie bawić.munior pisze:Jak mu dobrze ustawił nastawnik i ustawił dawke ok.4 mg przy 90 stopniach i w adaptacjach jest skrajnie mninimalna ,to spokojnie zejdzie do 2 mg ,bo ma full regulacje w stronę większej dawki ,bez ruszania nastawnika .Ja tak zawsze ustawiam i do 2 mg mozna spokojnie zejśc w adaptacjachPinkFloyd pisze:engine/login/12233/adaptacje/01/i wpisujesz max dawke jaka przyjmie ecu- ale za duzo tu nie zadziałasz. Najlepiej mechanicznie młotek i w nastawnik
vento 1z podkrecenie dawki na kompie??
Nie wiem czy moje obliczenia beda prawidlowe, wiec prosze o poprawe jak cos.
Jesli samochod potrzebuje X dawke do pracy na jalowym biegu i w trakcie jazdy ktora to jest zapisana w mapach paliwa, a my mamy mozliwosc lekkiej jej regulacji, gdzie np standardowo X - (minus) 5mg/suw a my zwiekszymy na X - 2mg/suw czyli dawke zwiekszamy o 3mg.
I teraz 3mg * 4 cylindry to jest 12mg na jeden obrot walu.
Teraz na jalowych jest ok. 900 obrotow/min czyli 54000 obr/godzine.
Czyli 12mg * 54000obr/godzine to wychodzi 648000 mg paliwa na jalowym -> 0,648kg -> przyjmujac ze ropa ma 0,85kg na litr to -> 0,76 litra
Czyli zwiekszenie dawki o 3mg to zwiekszenie spalania przynajmniej o 0,76litra ( na obrotach jalowych) bo przy wiekszych predkosciach obrotowych np 3tys obr/min spalanie zwieksza sie o 2,5litra na godzine pracy czyli np jesli ktos jedzie 140km/h (3tys obr/min) gdzie mial spalanie srednie 6litrow/ 100km to teraz bedzie wieksze o poltora litra gdzies i wynosi 7,5litra/100km.
Jesli samochod potrzebuje X dawke do pracy na jalowym biegu i w trakcie jazdy ktora to jest zapisana w mapach paliwa, a my mamy mozliwosc lekkiej jej regulacji, gdzie np standardowo X - (minus) 5mg/suw a my zwiekszymy na X - 2mg/suw czyli dawke zwiekszamy o 3mg.
I teraz 3mg * 4 cylindry to jest 12mg na jeden obrot walu.
Teraz na jalowych jest ok. 900 obrotow/min czyli 54000 obr/godzine.
Czyli 12mg * 54000obr/godzine to wychodzi 648000 mg paliwa na jalowym -> 0,648kg -> przyjmujac ze ropa ma 0,85kg na litr to -> 0,76 litra
Czyli zwiekszenie dawki o 3mg to zwiekszenie spalania przynajmniej o 0,76litra ( na obrotach jalowych) bo przy wiekszych predkosciach obrotowych np 3tys obr/min spalanie zwieksza sie o 2,5litra na godzine pracy czyli np jesli ktos jedzie 140km/h (3tys obr/min) gdzie mial spalanie srednie 6litrow/ 100km to teraz bedzie wieksze o poltora litra gdzies i wynosi 7,5litra/100km.
vento 1z podkrecenie dawki na kompie??
No chyba ze te 3mg to jest dawka na 4 wszystkie wtryski razem to wtedy te wartosci podzielic na 4 i wychodza wtedy calkiem realne liczby:)
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010 20:21
- Lokalizacja: Łomża
Re: vento 1z podkrecenie dawki na kompie??
Ale ja nie chcę ruszać nastawnika. Mam 2 ECU i na jednym jest ok, a na drugim mam delikatnie za małe wolne obroty i mi trzęsie budą. To jakie wartości mam wpisać żeby było ok na tym drugim ECU?PinkFloyd pisze: Najlepiej dygnąc nastawnikie do 1,5mg a potem mozna vagiem w przedziela 4,2-1,5mg samemu tylko vagiem sie bawić.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 138 gości