bledną światła

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

bledną światła

Post autor: leon79 » ndz gru 05, 2010 19:14

Witam,
Jest pewien problem (a może i nie). Silnik atd. Mianowicie: bledną światła jak również podświetlenie na desce po zapaleniu zimnego auta. Po przejechaniu ok 1 km wszystko wraca do normy. Jesli obroty wzrosną do ok 2tys, to wtedy też wszystko wraca do normy. Póżniej po zmniejszeniu obrótów już wszystko jest ok. W czym może być problem? Pobór pradu przez świece żarowe?


User

Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

bledną światła

Post autor: guziolek » ndz gru 05, 2010 19:30

Bateria ile ma lat? Klemy nie są zasiarczone czy coś?



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

bledną światła

Post autor: leon79 » ndz gru 05, 2010 20:00

Na starej baterii było tak i na nowej nadal tak jest. Ładowanie na rozgrzanym 14,4V.


User

Awatar użytkownika
Vieri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: śr mar 04, 2009 18:55
Lokalizacja: Otwock

bledną światła

Post autor: Vieri » ndz gru 05, 2010 20:44

Może pasek wieloklinowy masz już stary i ślizga się na zimno na rolkach...


Moja Perła :bajer:
Obrazek

Mam Vaga, Vag-Tacho 2.5, miernik lakieru ||| Piszę poprawnie po POLSKU

leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

bledną światła

Post autor: leon79 » ndz gru 05, 2010 20:46

Pasek Conti ma ok rok. Nic się nie ślizga, zero jakiś pisków.


User

Awatar użytkownika
Vieri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: śr mar 04, 2009 18:55
Lokalizacja: Otwock

bledną światła

Post autor: Vieri » ndz gru 05, 2010 20:50

No to pomierz w takim razie ładowanie na zimnym skoro na ciepłym jest w porządku, podepnij Vaga zobacz czy nie wywala czegoś ciekawego


Moja Perła :bajer:
Obrazek

Mam Vaga, Vag-Tacho 2.5, miernik lakieru ||| Piszę poprawnie po POLSKU

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14298
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

bledną światła

Post autor: Michał_1977 » ndz gru 05, 2010 20:52

leon79 pisze:bledną światła
leon79, tylko jak to się ma do działu o silnikach diesla? :chytry:

Aku obciążyć i sprawdzić,ładowanie także.
Regulator napięcia pod lupę :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

bledną światła

Post autor: leon79 » ndz gru 05, 2010 20:57

Michał_1977, bo napewno ma na to wpływ część osprzętu silnika diesela :smoke:


User

leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

bledną światła

Post autor: leon79 » ndz gru 05, 2010 21:01

Poza tym, skoro ładowanie jest 14,4, to chyba regulator też ok. Jutro sprawdzę ładowanie zaraz po odpaleniu zimnego auta.


User

leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

bledną światła

Post autor: leon79 » pn gru 06, 2010 13:06

Witam ponownie,
Dziś rano znów pomiary. I oto: Przed odpaleniem zimnego auta napięcie na aku 12,67(czyli ok), zaraz po odpaleniu poniżej 12-tu volt, robiąc pomiar co ok 10sek napięcie powoli wzrastało. Po dojechaniu do pracy (ok 5km) napięcie na zaciskach aku 14,47(silnik zapalony i wszystkie odbiorniki wyłączone) lub 14,43 przy włączonych tylko światłach mijania.
I teraz znów pytanie, czemu bledną przez ok 1km od odpalenia? Domyślam się,że coś nie tak z tym napięciem zaraz po odpaleniu i to może mieć wpływ.


User

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: bledną światła

Post autor: PinkFloyd » pn gru 06, 2010 13:25

leon79 pisze:Witam ponownie,
Dziś rano znów pomiary. I oto: Przed odpaleniem zimnego auta napięcie na aku 12,67(czyli ok), zaraz po odpaleniu poniżej 12-tu volt, robiąc pomiar co ok 10sek napięcie powoli wzrastało. Po dojechaniu do pracy (ok 5km) napięcie na zaciskach aku 14,47(silnik zapalony i wszystkie odbiorniki wyłączone) lub 14,43 przy włączonych tylko światłach mijania.
I teraz znów pytanie, czemu bledną przez ok 1km od odpalenia? Domyślam się,że coś nie tak z tym napięciem zaraz po odpaleniu i to może mieć wpływ.
Masz duzy pobór prądu po odpaleniu auta ponieważ świece żarowe podgrzewają komory przez ok 1 min po odpaleniu i jest duże zapotrzebowanie na prąd- zobacz zaraz po odpaleniu jakie jest ładowanie- może pod obciążeniem regulator nie wyrabia, warto tez czasami oczyścić kostki na żarówki.



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

bledną światła

Post autor: leon79 » pn gru 06, 2010 13:45

PinkFloyd pisze:warto tez czasami oczyścić kostki na żarówki.
Myślę,że tu jest ok, bo blednie też podświetlenie na desce.
PinkFloyd pisze:zobacz zaraz po odpaleniu jakie jest ładowanie
Właśnie dziś sprawdziłem i byłem niemiło zaskoczony bo tak jak wcześniej napisałem napięcie zaraz po odpaleniu wynosiło ok 12,2 i powoli rosło robiąc pomiar co ok 10sekund.


User

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: bledną światła

Post autor: PinkFloyd » pn gru 06, 2010 13:50

leon79 pisze:
PinkFloyd pisze:warto tez czasami oczyścić kostki na żarówki.
Myślę,że tu jest ok, bo blednie też podświetlenie na desce.
PinkFloyd pisze:zobacz zaraz po odpaleniu jakie jest ładowanie
Właśnie dziś sprawdziłem i byłem niemiło zaskoczony bo tak jak wcześniej napisałem napięcie zaraz po odpaleniu wynosiło ok 12,2 i powoli rosło robiąc pomiar co ok 10sekund.
To zmien regulator napiecia. U mnie np. jest juz robudowany regulator napięcia który reguluje prąd ładowania w zalezności od stanu naładowania aku i temp. zewnętrznej. Np. przy -15st wskazywał 14,7v, przy +20st 13,98V ( przy wymianie w serwisie Boscha wziełem wersje na Norwegię ktora przy nizszych temp. chwilowo ma więkrzy prad ładowania ). Pod obciazeniem na swiatłach i od razu po odpaleniu mam 14,38V mam podobny do tego http://allegro.pl/regulator-napiecia-al ... 50241.html" onclick="window.open(this.href);return false; Np.po odpaleniu ogrzewałem go suszarką i po 2 min ladowanie zaraz ustabilizowało się na 14V z 14,7V



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

bledną światła

Post autor: jhosef » pn gru 06, 2010 14:14

Problem ze wzbudzaniem alternatora
leon79 pisze:esli obroty wzrosną do ok 2tys, to wtedy też wszystko wraca do normy.
Bo przy przegazowaniu sam się wzbudzi. A powinien być wzbudzony przez licznik już na jałowym, sprawdź cienki, zdaje się niebieski kabelek do alternatora.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości