VP Ciężko odpala ALH
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
VP Ciężko odpala ALH
Witam.
Mam następujący problem z moim golfem mk4 silnik 1.9tdi o oznaczeniu ALH wersja Highline.
Samochód ciężko odpala po dłuższym postoju i kontrolka świec żarowych gaśnie po ok 20sek (czy ciepły czy zimny). Rozrusznik dobrze kręci, Akumulator dobry (od sprintera 95Ah 850A na pewno naładowany).Wymieniłem wszystkie świece żarowe bo 2 były spalone na BERU. Sprawdzałem na vagu i był uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej który również wymieniłem. Wtryski nie leją ( samochód wcale nie kopci). Bezpiecznik od świec żarowych wymieniłem. Rozrząd wymieniony na pewno dobrze ustawiony. Kąt wtrysku był ustawiony na 82, myślałem ze przez to źle pali więc przestawiłem go na 50 i nic nie dało, dalej ciężko pali. Założony zawór zwroty więc paliwo się nie cofa zresztą sprawdzałem w wężyku nie ma nic powietrza. Podczas porannego rozruchu ciężko odpala i zadymi na biało. Za drugim razem zapala bez problemu i nic nie zadymi. Mam pytanie dlaczego świece grzeją jak jest silnik ciepły i co może być powodem że rano ciężko odpala? Pompa wtryskowa ? brak kompresji np na jednym z cylindrów ? i jeszcze ostatnie pytanko co to jest ?
czy to jest przekaźnik od halogenów? Z góry dziękuje za pomoc
Aha zapomniałem dodać samochód nie słabnie na ciepłym silniku i nie ma problemów z jego odpaleniem jak jest ciepły więc pompa raczej dobra.
Mam następujący problem z moim golfem mk4 silnik 1.9tdi o oznaczeniu ALH wersja Highline.
Samochód ciężko odpala po dłuższym postoju i kontrolka świec żarowych gaśnie po ok 20sek (czy ciepły czy zimny). Rozrusznik dobrze kręci, Akumulator dobry (od sprintera 95Ah 850A na pewno naładowany).Wymieniłem wszystkie świece żarowe bo 2 były spalone na BERU. Sprawdzałem na vagu i był uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej który również wymieniłem. Wtryski nie leją ( samochód wcale nie kopci). Bezpiecznik od świec żarowych wymieniłem. Rozrząd wymieniony na pewno dobrze ustawiony. Kąt wtrysku był ustawiony na 82, myślałem ze przez to źle pali więc przestawiłem go na 50 i nic nie dało, dalej ciężko pali. Założony zawór zwroty więc paliwo się nie cofa zresztą sprawdzałem w wężyku nie ma nic powietrza. Podczas porannego rozruchu ciężko odpala i zadymi na biało. Za drugim razem zapala bez problemu i nic nie zadymi. Mam pytanie dlaczego świece grzeją jak jest silnik ciepły i co może być powodem że rano ciężko odpala? Pompa wtryskowa ? brak kompresji np na jednym z cylindrów ? i jeszcze ostatnie pytanko co to jest ?
czy to jest przekaźnik od halogenów? Z góry dziękuje za pomoc
Aha zapomniałem dodać samochód nie słabnie na ciepłym silniku i nie ma problemów z jego odpaleniem jak jest ciepły więc pompa raczej dobra.
ALH+++
wtryski 0.260
pompa 11 ori 107 J
Turbo GTB2260
Mój BOLF ---> viewtopic.php?f=89&t=425728" onclick="window.open(this.href);return false;
wtryski 0.260
pompa 11 ori 107 J
Turbo GTB2260
Mój BOLF ---> viewtopic.php?f=89&t=425728" onclick="window.open(this.href);return false;
VP Ciężko odpala ALH
Taki przekaźnik moze być od # blokady zapłonutomau pisze:czy to jest przekaźnik od halogenów? Z góry dziękuje za pomoc
# autoalarmu (jako przekaźnik blokady)
# załączania świateł, halogenów itp.
# do automatycznego włącznika świateł
Zdejm wtyczkę rano z czujnika temperatury i odpal . Ale sadze że masz coś z podgrzewaczem na filtrze trzeba wymienić oring lub odwadniacz uszczelnić , ja miałem problem z podgrzewaczem przez tydzień po uszczelnieniu jak ręką odjął .
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
VP Ciężko odpala ALH
jeśli kąt wtrysku jest prawidłowy, świece wszystkie sprawne, akumulator kręci sprawnie a przy nieudanym rozruchu dymi na biało a nie zauważasz powietrza w układzie paliwowym to sprawdziłbym jeszcze położenie klapy gaszącej. Świece są grzane przez 20 sekund pomimo wymiany czujnika G62/G2 to odpowiedź jest prosta - albo poprzedni i obecny czujnik są niesprawne (w co wątpię) albo przerwa w sygnale z G62 do ECU jest na wiązce pomiędzy nimi lub skorodowany styk przy sterowniku silnika. Przekaźnik na fotce nie jest fabryczny a skoro ktoś go dołożył (widać to po sposobie jego podłączenia) to jest on od włączania odbiornika, który nie był wcześniej na fabrycznym wyposażeniu czyli w grę wchodzi każdy nieoryginalnie dołożony w samochodzie.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
- Lokalizacja: hrubieszów
Re: VP Ciężko odpala ALH
wydaje mi sie ze to przekazniki od podgrzewania plynu chlodzacego. Ja ma angola i u mnie tego niestety nie ma
Re: VP Ciężko odpala ALH
Zgadza się te 2 przekaźniki o oznaczeniu 53 są od podgrzewania płynu chłodzącego a ten 1 czarny to jest od czegoś innego.DANIEL LHR pisze:wydaje mi sie ze to przekaźniki od podgrzewania płynu chłodzącego. Ja ma angola i u mnie tego niestety nie ma
Tutaj filmik jak odpala z odłączonym czujnikiem temperatury. http://w385.wrzuta.pl/film/aHW34uRQVbb/wideo0002" onclick="window.open(this.href);return false;. Później go zgasiłem i go znowu odpaliłem (27 sekunda), za drugim razem odpalił bez najmniejszych problemów. Położenie klapy gaszącej jest ok. Było tam trochę syfu więc wyczyściłem (myślałem że może się przyklejać do tego oleju) ale nic nie dało. W czwartek pojadę sprawdzić wtryski i kompresję. Jak się okaże że nie tutaj problem to wyjmę pompę.
ALH+++
wtryski 0.260
pompa 11 ori 107 J
Turbo GTB2260
Mój BOLF ---> viewtopic.php?f=89&t=425728" onclick="window.open(this.href);return false;
wtryski 0.260
pompa 11 ori 107 J
Turbo GTB2260
Mój BOLF ---> viewtopic.php?f=89&t=425728" onclick="window.open(this.href);return false;
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
VP Ciężko odpala ALH
tomau, zapala tak jaby sie przypwietrzal i nie na wszystkie wtryski odrazu pchal paliwo, ale skoro masz zawor zwrotny to nie powinno to miec miejsca
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Re: VP Ciężko odpala ALH
Też mi się tak wydaje. Jutro zobaczę może gdzieś lapie powietrze. W czwartek pojadę sprawdzić wtryski i kompresje. Zawór zwrotny jest ok bo sprawdzałem dzisiaj nie może się przez niego cofać. Jutro wezmę i wymienię filtr paliwa, może w tym być problem.Adamm pisze:tomau, zapala tak jaby sie przypwietrzal i nie na wszystkie wtryski odrazu pchal paliwo, ale skoro masz zawor zwrotny to nie powinno to miec miejsca
ALH+++
wtryski 0.260
pompa 11 ori 107 J
Turbo GTB2260
Mój BOLF ---> viewtopic.php?f=89&t=425728" onclick="window.open(this.href);return false;
wtryski 0.260
pompa 11 ori 107 J
Turbo GTB2260
Mój BOLF ---> viewtopic.php?f=89&t=425728" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: VP Ciężko odpala ALH
Witamtomau pisze:Też mi się tak wydaje. Jutro zobaczę może gdzieś lapie powietrze. W czwartek pojadę sprawdzić wtryski i kompresje. Zawór zwrotny jest ok bo sprawdzałem dzisiaj nie może się przez niego cofać. Jutro wezmę i wymienię filtr paliwa, może w tym być problem.Adamm pisze:tomau, zapala tak jaby sie przypwietrzal i nie na wszystkie wtryski odrazu pchal paliwo, ale skoro masz zawor zwrotny to nie powinno to miec miejsca
czy kolega rozwiązał ten problem?? Bo mój tak samo odpala po pstoju dłuższym jakby się zapowietrzał i nie łapał od razu na wszystkie cylindry. Filtr paliwa wymieniłem na nowy.
VP Ciężko odpala ALH
Proponuje jeszcze sprawdzić (prosta żaróweczka z dwoma przewodami) czy po przekręceniu kluczyka i niby grzaniu świec jest na pewno napięcie na listwie od świec żarowych (jeden przewód od żarówki do falki listwy świec, drugi do masy) i patrzymy czy po przekręceniu kluczyka żarówka się zapali.
mxsebek
VP Ciężko odpala ALH
tak:) rozwiązałem:) okazało się że 2 świece żarowe nie grzały. Świece były dobre ale napięcie do 2 świec nie dochodziło. okazało się ze ta czarna listwa co idzie na świece nie łączyła.
ALH+++
wtryski 0.260
pompa 11 ori 107 J
Turbo GTB2260
Mój BOLF ---> viewtopic.php?f=89&t=425728" onclick="window.open(this.href);return false;
wtryski 0.260
pompa 11 ori 107 J
Turbo GTB2260
Mój BOLF ---> viewtopic.php?f=89&t=425728" onclick="window.open(this.href);return false;
VP Ciężko odpala ALH
Trochę mnie to dziwi, ponieważ miałem spalone wszystkie świece żarowe i silnik w temperaturze -8 odpalał bez problemu, puszczał tylko większą chmurkę czarno-niebieskawego dymu. Zapalenie wymagało kręcenia 2 do 3 sek rozrusznikiem, odpalał dość równo bez efektu telepania. A w przypadku jak u kolegi to ten siwy dym wskazywałby raczej na zapowietrzanie się układu wtryskowego a z tego co wcześniej wyczytałem:okazało się że 2 świece żarowe nie grzały. Świece były dobre ale napięcie do 2 świec nie dochodziło. okazało się ze ta czarna listwa co idzie na świece nie łączyła.
Za drugim razem zapala bez problemu i nic nie zadymi
jeżeli silnik zgaszony od razu zimny odpala za drugim razem bez problemu wskazuje właśnie na to
viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 151 gości