Witam, mam mały problem przy 2500/obr wyczuwam lekkie szarpnięcia, na każdym biegu. Zarówno na gazie jak i na benzynie (na benzynie zachowuje się jeszcze gorzej szarpnięcia są jeszcze bardziej wyczuwalne szczególnie na zimnym silniku..) Byłem u mechanika kazał wymienić świece, kable, cewkę zapłonową i tak też zrobiłem.. ale nie pomogło. Nie wiem już co robić, będę bardzo wdzięczny za jakąś poradę.
Ps. na jakimś forum przeczytałem, że może to być czujnik temperatury (faktycznie czasem na rozgrzanym silniku widzę że temp. 0st) tylko nie wiem jak to się ma do pracy silnika???
Z góry dziękuje jeśli ktoś postara mi się pomóc
pozd.
VW golf IV 1.4 16V szarpnięcia przy 2500/obr
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
VW golf IV 1.4 16V szarpnięcia przy 2500/obr
Czujnik tempertury odpada. W budowie czujnika sa 2 czujniki - jeden jest dla deski rozdzielczej - wskaznik temperatury, drugi jest dla sterwonika silnika. Dzieki niemu sterownik silnika wie kiedy silnik jest zimny i kiedy ma mu ziewkszyc dawke paliwa.
Czujnik zazwyczaj uszkadza sie ten sposob ze sterwonik mysli ze silnik jest zimny i zalewa go paliwem, widac to na cieplym silniku gdyz wtedy jest to zla mieszaka dla cieplego silnik. Ty masz objawy w calym zakresie temperatury wiec to nie czujnik.
Jezeli objawy sa na gazie i na benzynie to raczej jest to wina ukladu zaplonowego. Skoro wymieniles cewke, przewody i swiece to zostaje tylko czujnik halla, chyba ze masz cos nie tak ze sterownikiem silnika.
Proponowalbym odczyt kodow bledow na VAGu.
Jezeli masz blisko do Kalisza to zapraszam.
Czujnik zazwyczaj uszkadza sie ten sposob ze sterwonik mysli ze silnik jest zimny i zalewa go paliwem, widac to na cieplym silniku gdyz wtedy jest to zla mieszaka dla cieplego silnik. Ty masz objawy w calym zakresie temperatury wiec to nie czujnik.
Jezeli objawy sa na gazie i na benzynie to raczej jest to wina ukladu zaplonowego. Skoro wymieniles cewke, przewody i swiece to zostaje tylko czujnik halla, chyba ze masz cos nie tak ze sterownikiem silnika.
Proponowalbym odczyt kodow bledow na VAGu.
Jezeli masz blisko do Kalisza to zapraszam.
-
- Mały gagatek
- Posty: 107
- Rejestracja: czw mar 05, 2009 22:25
- Lokalizacja: Lodz
- Kontakt:
VW golf IV 1.4 16V szarpnięcia przy 2500/obr
Szarpnięcia występują podczas jazdy, najdziwniejsze jest to że są one wyczuwalne jadąc na gazie (chodzi o LPG) przy dokładnie 2600/obr. potem jest ok dopiero przy 4000/ obr następne szarpnięcie. Na benzynie natomiast szarpie powyżej 2500/obr do 3000/obr.
pozdr.
pozdr.
VW golf IV 1.4 16V szarpnięcia przy 2500/obr
zacznij pierw od wymiany czujnika temperatury,moze jednak ma on wplyw. Powinienes miec problem z odpaleniem od czasu do czasu na cieplym silniku masz tak?
a szarpniecie to jest takie jakby wypadl jeden zaplon??auto robi malego "kangurka" czy szarpniecia sa tylko przy rozpedzaniu?? jak przy rozpedzaniu sprawdz poduszki silnika jak lewa jest zurzyta to auto podczas rozpedzania robi wyczuwalne szarpniecia wlasnie przy ok 2500/obr. ale sa to regularne szapniecia a nie pojedyncze.
a szarpniecie to jest takie jakby wypadl jeden zaplon??auto robi malego "kangurka" czy szarpniecia sa tylko przy rozpedzaniu?? jak przy rozpedzaniu sprawdz poduszki silnika jak lewa jest zurzyta to auto podczas rozpedzania robi wyczuwalne szarpniecia wlasnie przy ok 2500/obr. ale sa to regularne szapniecia a nie pojedyncze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości