zacinające sie wycieraczki

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
xelloss23
Matys
Matys
Posty: 215
Rejestracja: ndz paź 24, 2010 20:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

zacinające sie wycieraczki

Post autor: xelloss23 » pn lis 15, 2010 01:37

Witam :)

mam następujący problem
w 99% przypadków jak wyłączę wycieraczki w czasie gdy jeszcze latają, to te w czasie powrotu pozostają na godzinie drugiej i dopiero muszę ponownie pstyknąć manetką by położyły się jak należy, co jest wkurzające ;) co do samej pracy to chodzą normalnie, równo, na wszystkich biegach bez żadnego innego zarzutu
co może być przyczyną? silniczek, bezpiecznik, przekaźnik, manetka?

z góry dziękuję za pomoc


Obrazek

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

zacinające sie wycieraczki

Post autor: Zico63b » pn lis 15, 2010 01:59

Można docisnąć do skrzynki przekaźnik 19 ale to raczej nie on - wszystkie szybkości działają.
Przyczyna może tkwić albo w silniczku w jego styku wewnętrznym albo w ustawieniu dźwigni na silniczku (może ktoś to ruszał i nie wiedział jak złożyć). Należy zdjąć dźwignie z osi silniczka, włączyć silnik na kilka obrotów i wyłączyć manetką - zaznaczyć położenie, wykonać kilka takich prób, sprawdzić czy zawsze zatrzymuje się w tym samym położeniu. Jeśli tak to teraz nakładamy dźwignie na oś silniczka, przy położeniu wycieraczek na dole szyby, juz tak jak ma być. Dokręcamy, próbujemy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

zacinające sie wycieraczki

Post autor: Michał_1977 » pn lis 15, 2010 08:50

Zico63b pisze:Przyczyna może tkwić albo w silniczku w jego styku wewnętrznym albo w ustawieniu dźwigni na silniczku
Raczej to pierwsze,bo przy drugim,wycieraczki darłyby po podszybiu :bajer:
Trzeba się dostać do wyłącznika krańcowego i przeczyścić lub podgiąć blaszki,bo to one sunąc po talerzyku w pewnym punkcie wyłączają ruch silniczka.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
xelloss23
Matys
Matys
Posty: 215
Rejestracja: ndz paź 24, 2010 20:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

zacinające sie wycieraczki

Post autor: xelloss23 » pn lis 15, 2010 17:10

ok dziękuję :) w weekend będę miał ogrzewany garaż to się temu na spokojnie przyjrzę :)


Obrazek

Awatar użytkownika
xelloss23
Matys
Matys
Posty: 215
Rejestracja: ndz paź 24, 2010 20:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

zacinające sie wycieraczki

Post autor: xelloss23 » śr lis 17, 2010 14:46

przepraszam za posta pod postem, ale chciałem podbić z jeszcze jedną sprawą odnośnie wycieraczek :)
mianowicie:
macie jakieś doświadczenia z zamianą przekaźnika 19 na 99? czy faktycznie wykorzystuje się to w codziennej jeździe, słowem, czy warto?


Obrazek

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

zacinające sie wycieraczki

Post autor: Zico63b » śr lis 17, 2010 15:37

Mnie bardzo się przydaje: mżawki są o różnej intensywności i często wycieraczki z 19-tką chodzą za szybko po suchej, lub włączają się za rzadko gdy już źle widać. 99-ka umożliwia dostosowanie przerw do konkretnego deszczyku. Siostra w Polo nie miała, wstawiłem i jest bardzo zadowolona.
Jeśli cena jest korzystna, do przyjęcia przez zainteresowanego - warto kupić.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości