Podczas jazdy delikatnie szarpie - prosze o podpowiedz
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Podczas jazdy delikatnie szarpie - prosze o podpowiedz
Posiadam problem, ktory nie moge do konca rozkminic jak go usunac - chociaz nie slychac zadnych nierownosci w pracy silnika to jadac na benzynie odczuwam lekkie szarpanko - niewazne czy to jest predkosc 60 czy 100 km/h.
W dziale LPG ktos sie wypowiadal, ze to moze byc wina niskiej klasy kabli zaplonowych, palca rozdzielacza czy tez swiec (powyzsze elementy u mnie pochodza ze stajni Beru i NGK), Wymienilem takze czujnik Halla. Z tym zarzutem nie moge sie zgodzic gdyz dodatkowo posiadam jeszcze zamontowana sekwencje LPG (BRC), ktora korzysta z tego samego ukladu zaplonowego a jadac na gazie nie odczuwam zadnego delikatnego szarpania. Wiec teoretycznie moge uklad zaplonu wykluczyc.
Inna opinia byla, ze rozrzad jest zle ustawiony - mam silnik AFT a tu zaplon jest ustawiany samoistnie przez komputer, zreszta byloby nawet slychac , ze silnik pracuje nierownomiernie nawet na jalowym biegu.
Po analizie wnioskuje ze to moze byc cos nie tak z wtryskiem benzyny - czy to moze byc pompa paliwa czy moze jeszcze jakis inny element ? A moze moje wnioski sa bledne - ktos mial juz tez przypadek i udalo mu sie wybrnac z takiego problemu ?
W dziale LPG ktos sie wypowiadal, ze to moze byc wina niskiej klasy kabli zaplonowych, palca rozdzielacza czy tez swiec (powyzsze elementy u mnie pochodza ze stajni Beru i NGK), Wymienilem takze czujnik Halla. Z tym zarzutem nie moge sie zgodzic gdyz dodatkowo posiadam jeszcze zamontowana sekwencje LPG (BRC), ktora korzysta z tego samego ukladu zaplonowego a jadac na gazie nie odczuwam zadnego delikatnego szarpania. Wiec teoretycznie moge uklad zaplonu wykluczyc.
Inna opinia byla, ze rozrzad jest zle ustawiony - mam silnik AFT a tu zaplon jest ustawiany samoistnie przez komputer, zreszta byloby nawet slychac , ze silnik pracuje nierownomiernie nawet na jalowym biegu.
Po analizie wnioskuje ze to moze byc cos nie tak z wtryskiem benzyny - czy to moze byc pompa paliwa czy moze jeszcze jakis inny element ? A moze moje wnioski sa bledne - ktos mial juz tez przypadek i udalo mu sie wybrnac z takiego problemu ?
Pamietaj synu, pierszenstwo ma ten, kto ma autocasco...
[url=http://picasaweb.google.pl/lh/viewPhoto?uname=Lulczasty&aid=5215969596771335745&iid=5215970941777913458][img]http://lh4.ggpht.com/Lulczasty/SGLZ76dupnI/AAAAAAAAArU/10ayS0CHzBk/s144/P1010413.JPG[/img][/url]
[url=http://picasaweb.google.pl/lh/viewPhoto?uname=Lulczasty&aid=5215969596771335745&iid=5215970941777913458][img]http://lh4.ggpht.com/Lulczasty/SGLZ76dupnI/AAAAAAAAArU/10ayS0CHzBk/s144/P1010413.JPG[/img][/url]
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Podczas jazdy delikatnie szarpie - prosze o podpowiedz
Może zacząć od najprostszej rzeczy...filtr paliwa
Podczas jazdy delikatnie szarpie - prosze o podpowiedz
a to szarpanie jest ciągłe czy pojawia się czasami?
Na biegu jałowym auto się nadmiernie trzęsie?
Na biegu jałowym auto się nadmiernie trzęsie?
skoro problem jest tylko na benzynie, to jak mogą być winne powyższe rzeczyYomi pisze:W dziale LPG ktos sie wypowiadal, ze to moze byc wina niskiej klasy kabli zaplonowych, palca rozdzielacza czy tez swiec
Re: Podczas jazdy delikatnie szarpie - prosze o podpowiedz
Jak tylko zakupilem to auto to objawy mialem tak jak opisalem, przy zakupie wymianilem wszystkie filtry, paski i plyny wiec sadze, ze filtr paliwa tez raczej nie jest przyczyna...Qto pisze:Może zacząć od najprostszej rzeczy...filtr paliwa
Prosze czytac ze zrozumieniem - ktos wspominal o "niskiej klasy elementach zaplonu" - ja napisalem ze mam NGK i Beru a to raczej jest dobrze rozpoznawalne marki, wiec samo sie wyklucza...denisz pisze:a to szarpanie jest ciągłe czy pojawia się czasami?
Na biegu jałowym auto się nadmiernie trzęsie?
skoro problem jest tylko na benzynie, to jak mogą być winne powyższe rzeczyYomi pisze:W dziale LPG ktos sie wypowiadal, ze to moze byc wina niskiej klasy kabli zaplonowych, palca rozdzielacza czy tez swiec
Pamietaj synu, pierszenstwo ma ten, kto ma autocasco...
[url=http://picasaweb.google.pl/lh/viewPhoto?uname=Lulczasty&aid=5215969596771335745&iid=5215970941777913458][img]http://lh4.ggpht.com/Lulczasty/SGLZ76dupnI/AAAAAAAAArU/10ayS0CHzBk/s144/P1010413.JPG[/img][/url]
[url=http://picasaweb.google.pl/lh/viewPhoto?uname=Lulczasty&aid=5215969596771335745&iid=5215970941777913458][img]http://lh4.ggpht.com/Lulczasty/SGLZ76dupnI/AAAAAAAAArU/10ayS0CHzBk/s144/P1010413.JPG[/img][/url]
Podczas jazdy delikatnie szarpie - prosze o podpowiedz
Yomi ja chcę ci pomóc, a nie się droczyć (bo ty nie czytasz ze zrozumieniem)... zwłaszcza, że mam ten sam silnikYomi pisze:Prosze czytac ze zrozumieniem - ktos wspominal o "niskiej klasy elementach zaplonu" - ja napisalem ze mam NGK i Beru a to raczej jest dobrze rozpoznawalne marki, wiec samo sie wyklucza...
Napisałeś, że przerywa na benzynie. Skoro nie przerywa na LPG to jak do diaska mozna winić np,. przewody WN skoro i na benie i na LPG działają tak samo.
Co tu marka ma do rzeczy?!
To tak jakby napisać, że winą szrapania na benzynie mogą być zapieczone hamulce. Czyli co? Na LPG hamulce "cudownie" się nie zapiekają? Teraz rozumiesz o co chodzi.
Podczas jazdy delikatnie szarpie - prosze o podpowiedz
No jak mam tu Ci wytlumaczyc iz wymieniajac te rzeczy chce uniknac odpowiedzi wlasnie a tym stylu:"sprawdz przewody WN, rodzielacz itp" bo zauwazylem ze bardzo czesto sie powtarzaja jako odpowiedzi przez "znajacych sie specjalistow" - wymieniajac je chcialem uniknac wlasnie uzyskania podobnych porad. Uniknac ich uniknelem ale Ty skutecznie ROZWALASZ MI TEMAT zjezdzajac z niego na tor boczny - po prostu odpusc sobie polemike i powiedz mi dlaczego szarpie tylko i wylacznie na benzynie ??? - jak nie wiesz to grzecznie prosze abys nie komentowal.
Pamietaj synu, pierszenstwo ma ten, kto ma autocasco...
[url=http://picasaweb.google.pl/lh/viewPhoto?uname=Lulczasty&aid=5215969596771335745&iid=5215970941777913458][img]http://lh4.ggpht.com/Lulczasty/SGLZ76dupnI/AAAAAAAAArU/10ayS0CHzBk/s144/P1010413.JPG[/img][/url]
[url=http://picasaweb.google.pl/lh/viewPhoto?uname=Lulczasty&aid=5215969596771335745&iid=5215970941777913458][img]http://lh4.ggpht.com/Lulczasty/SGLZ76dupnI/AAAAAAAAArU/10ayS0CHzBk/s144/P1010413.JPG[/img][/url]
Podczas jazdy delikatnie szarpie - prosze o podpowiedz
Pomyśl tylko, skoro sam czytałeś, że to już naprawdę zbyt często: co by nie było problemem, na pierwszy rzut najczęściej "znający się specjaliści" piszą: wymień przewody WN, świecie, palec rozdzielacza... Ile to już kasy poszło przez takie bezdiagnozowe porady. Wielu po prostu tylko o tych rzeczach ma pojęcie i tylko to może napisać i może warto to uświadamiać.Yomi pisze:Ty skutecznie ROZWALASZ MI TEMAT zjezdzajac z niego na tor boczny - po prostu odpusc sobie polemike i powiedz mi dlaczego szarpie tylko i wylacznie na benzynie ??? - jak nie wiesz to grzecznie prosze abys nie komentowal.
Poza tym SAM ZACZĄŁEŚ temat poboczny w pierwszym poście pisząc o opiniach innych i "popularnych usterkach" (skąd więc agresja jak go podjąłem?). Po co była ta polemika o innych opiniach - trzeba było napisać po prostu, że te rzeczy masz sprawne. Masz polemikę - masz odpowiedź. Krzycz zatem też na siebie. Jak widzisz ci "znający się specjaliści" moga zasiać niepewność u wielu.
Ok, skoro topór wojenny zakopany, to może spróbuję pomóc.
Może to byc pompa paliwa - warto sprawdzić ciśnienie paliwa jakie daje pompa. Najlepiej manometrem - odczepiasz wąż dopływowy od listwy wtryskiwaczy i tam się wpinasz manometrem. Możesz to sprawdzić mniej dokładnie bez manometru: odłączasz wąż dopływowy od listwy wtryskiwaczy i wkładasz go 1,5 litrowej butelki. Mostkujesz przekaźnik pompy paliwa i wtedy przez 30s pompa powinna wydalić minimum 0,6 litrów beny. Będzie mniej = pompa niedomaga.
Jest też przed listwą regulator ciśnienia paliwa. Odepnij wąż podciśnienia od niego i zobacz, czy jest tam benzyna. Jak jest = regulator walnięty. Może regulator się zapchał - wyciągnij i wyczyść. Można pomierzyć też ciśnienie paliwa za regulatorem.
Sam zapłon dla świętego spokoju możesz sprawdzić na Vagu: silnik - bloki pomiarowe - grupa 007. W pierwszym okienku ma być 57, 58 ,59,60 lub 1 w drugim 5,6,7 lub 8.
Ktoś wspomniał o filtrze paliwa - też możliwe ale jeśli tankowałeś dobre paliwo to filtry paliwa w zasadzie się nie zapchają.
Jeśli pompa i regulator cisnienia paliwa okażą się ok to proponuję zalać pełen bak paliwa Vpower na Sell-u. Będzie to koszt jakieś 25zł więcej w porównaniu do pełnego baku PB95 a to paliwko dobrze przeczyszcza układ paliwowy. Są też specjalne środki do przeczyszczania układu paliwowego - dolewa się je do benzyny (np STP)
Po sprawdzeniu tych rzeczy powinieneś mieć problem z głowy. Pzdr
Podczas jazdy delikatnie szarpie - prosze o podpowiedz
Bardzo ladnie posypales konkretami, za co jestem Ci wdzieczny - jak tylko bedzie okazja to postaram sie posprawdzac Twe przypuszczenia.
Pamietaj synu, pierszenstwo ma ten, kto ma autocasco...
[url=http://picasaweb.google.pl/lh/viewPhoto?uname=Lulczasty&aid=5215969596771335745&iid=5215970941777913458][img]http://lh4.ggpht.com/Lulczasty/SGLZ76dupnI/AAAAAAAAArU/10ayS0CHzBk/s144/P1010413.JPG[/img][/url]
[url=http://picasaweb.google.pl/lh/viewPhoto?uname=Lulczasty&aid=5215969596771335745&iid=5215970941777913458][img]http://lh4.ggpht.com/Lulczasty/SGLZ76dupnI/AAAAAAAAArU/10ayS0CHzBk/s144/P1010413.JPG[/img][/url]
Podczas jazdy delikatnie szarpie - prosze o podpowiedz
Yomi, jak ciśnienie pompy okaże się do bani, to sprwadź dla pewności jej napięcie zasilania. Sciągasz wtyczkę od niej (pod wykładziną bagażnika) i mostkujesz przekaźnik pompy. Na skrajnych pinach wtyczki ma być napięcie akumulatora.
tu masz tabelę ile ma wynosić ciśnienie paliwa na wlocie do listwy wtryskowej:
Jak nic z tych rzeczy nie okaże się przyczyną to na Vagu w grupie 002 możesz sprawdzić czas wtrysku paliwa. Możesz wtedy napisać ile ten czas wynosi u ciebie przy danych obrotach, temperaturze płynu i powietrza na biegu jałowym i porównamy z czasem w moim aucie.
Najbardziej prawdopodobne są jednak pompa i regulator.
tu masz tabelę ile ma wynosić ciśnienie paliwa na wlocie do listwy wtryskowej:
Jak nic z tych rzeczy nie okaże się przyczyną to na Vagu w grupie 002 możesz sprawdzić czas wtrysku paliwa. Możesz wtedy napisać ile ten czas wynosi u ciebie przy danych obrotach, temperaturze płynu i powietrza na biegu jałowym i porównamy z czasem w moim aucie.
Najbardziej prawdopodobne są jednak pompa i regulator.
Podczas jazdy delikatnie szarpie - prosze o podpowiedz
Jest ciekawy rozwiązania, bo wydaje mi się, że od kilku dni mam podobny problem... zaczęło się to jak wracałem z Litwy, wcześniej miałem zalanego Vpowera i w połowie baku dolałem (przed granicą) eurosuper95, żeby nie tankować na Litwie droższej benzyny. Szarpanie jest delikatne ale jednak odczuwalne. Wiem, że to nie powinno być od tego, ale chętnie poobserwuje ten temat...
Podczas jazdy delikatnie szarpie - prosze o podpowiedz
To i ja się dołaczę...
Sekwencyjna instalacja gazowa potrzebuje mniej powietrza, aniżeli benzyna.
Więc zrób tak:
wymień filtr powietrza, wyczyść przepustnice i sprubój pojeździć na odpiętym przepływomierzu, jeśli odczujesz różnice to zobacz jak jest na podłączonym. Tylko uważaj bo na odpiętym przepływomierzu spalanie może (nie musi) wzrosnąć.
Pozdrawiam,
amdziak
Sekwencyjna instalacja gazowa potrzebuje mniej powietrza, aniżeli benzyna.
Więc zrób tak:
wymień filtr powietrza, wyczyść przepustnice i sprubój pojeździć na odpiętym przepływomierzu, jeśli odczujesz różnice to zobacz jak jest na podłączonym. Tylko uważaj bo na odpiętym przepływomierzu spalanie może (nie musi) wzrosnąć.
Pozdrawiam,
amdziak
Podczas jazdy delikatnie szarpie - prosze o podpowiedz
Proponuję zacząć od OBD jak proponuje Denisz.
Yomi czy silnik dalej podszarpuje na benzynie?
Jeżeli na VAG-u nie pokazuje błędów ,to poprostu pojeździj tylko na benzynie,bo czasami jest tak ,że
rozjadą się mapki w sterownikach: od gazu jak i od sterownika benzyny.
Pojeździsz trochę na benzynie i sterownik benzyny ("komputer samochodu")wyrysuje sobie nową mapę.
Ta z kolei potrzebna jest sterownikowi gazu.(nakładanie mapy sterownika lpg na mapę sterownika benzyny)
Jeżeli mam rację, to zużycie podczas jazdy na LPG ci wzrosło (mimo równej pracy na gazie z jednoczesnym szarpaniem na benzynie).
Potrzebna będzie póżniejsza kalibracja serownika lpg.
Od takich prostych rzeczy zaczynajmy TĘ "naprawę".
Napisz jeśli była inna usterka.To pozwala innym się czegoś nauczyć.
Po to jest to forum.
Szukaj pomocy i pomagaj innym.
Yomi czy silnik dalej podszarpuje na benzynie?
Jeżeli na VAG-u nie pokazuje błędów ,to poprostu pojeździj tylko na benzynie,bo czasami jest tak ,że
rozjadą się mapki w sterownikach: od gazu jak i od sterownika benzyny.
Pojeździsz trochę na benzynie i sterownik benzyny ("komputer samochodu")wyrysuje sobie nową mapę.
Ta z kolei potrzebna jest sterownikowi gazu.(nakładanie mapy sterownika lpg na mapę sterownika benzyny)
Jeżeli mam rację, to zużycie podczas jazdy na LPG ci wzrosło (mimo równej pracy na gazie z jednoczesnym szarpaniem na benzynie).
Potrzebna będzie póżniejsza kalibracja serownika lpg.
Od takich prostych rzeczy zaczynajmy TĘ "naprawę".
Napisz jeśli była inna usterka.To pozwala innym się czegoś nauczyć.
Po to jest to forum.
Szukaj pomocy i pomagaj innym.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości