[mk2]Płyny eksploatacyjne
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
[mk2]Płyny eksploatacyjne
Mam dylemat. Przygotowuje sie do zmiany płynów ustrojowych w moim aucie (konkretnie oleju w skrzyni biegów i płynu chłodzacego). Czekam na wszystkie rady, opinie na temat co kto gdzie leje i jak to golfince na zdrowie wychodzi. Dzieki
Ostatnio zmieniony ndz lut 19, 2006 20:29 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
otoz olej silnikowy,olej do skrzyni automatycznej i plyn do wspomagania firmy - MIDLAND,jak skrzynia manualna to nie wymienia sie oleju w skrzyni 
Plyn chlodzacy z beczki leje byle do -30 C byl i nie za ciniutko rozcienczyc i niebieski musi byc do starszego typu chlodnic,mozesz lac tylko taki kolor jaki miałeś
A co do tego co gdzie leje do zostawaim innym kolegom do opisu
:D:D
pozdrawiam

Plyn chlodzacy z beczki leje byle do -30 C byl i nie za ciniutko rozcienczyc i niebieski musi byc do starszego typu chlodnic,mozesz lac tylko taki kolor jaki miałeś

A co do tego co gdzie leje do zostawaim innym kolegom do opisu

pozdrawiam
Teraz to i forumowicze mają pewien dylemat. Nie napisałeś jaka to skrzynia - manual, automat, jaki przebieg ma silnik, a to jest ważne. No i jakiej klasy jakościowej, a tym samym cenowej płyny chcesz kupić.KamilW pisze:Mam dylemat. Przygotowuje sie do zmiany płynów ustrojowych w moim aucie (konkretnie oleju w skrzyni biegów i płynu chłodzacego). Czekam na wszystkie rady, opinie na temat co kto gdzie leje i jak to golfince na zdrowie wychodzi. Dzieki
Ale...do skrzyni manualnej jakiś dobry olej przekładniowy -Mobil może nawet syntetyk.
Automat - DEXTRON II- on czerwony chyba jest.
Płyn do układu chłodzenia - większość osób kupuje koncentraty -np. DYNAGEL.
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Sprostowanie
No faktycznie. Troche sie niedoprecyzowalem. Interesuja mnie dokladnie 2 rzeczy. Co mam nalac do swojwj manualnej skrzyni. Bo teraz jest tam jakis hipol i skrzynia jaj jest zimno sie zacina. Chcialbym sie tego pozbyc. Ciekawi mnie tez czy warto kupowac olej z najwyzszej polki (syntetyczny). Czy roznica pomiedzy polsyntetykiem a syntetykiem jest duza? moze ktos z was juz robil taka zamiane. Jestem ciekaw jakie byly efekty i czy roznica byla odczuwalna. Gdzie co mam wlac to wiem. Ale dzieki za troske
A co do chlodnicy to zastanawiam sie czy zmienic borygo na cos lepszego bo slyszalem opinie ze borygo strasznie zre metal. Ma ktos jakies doswiadczenia w tym wzgledzie? Pozdrawiam



owszem, i to bardzo.KamilW pisze:Czy roznica pomiedzy polsyntetykiem a syntetykiem jest duza? moze ktos z was juz robil taka zamiane. Jestem ciekaw jakie byly efekty i czy roznica byla odczuwalna.
przy półsyntetyku w skrzyni wczesną wiosną, przy temperatorach ~0*C miewałem problemy z zapięciem dwójki. teraz, z syntetykiem, też miewam problemy - ale dopiero przy -15*C

aha, uprzedzając pytania - sprzęgło+osprzęt jest cały czas to samo(a właściwie to jest go mniej


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 156 gości