Alternator z 90A na 120A MK4 TDI

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 695
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Alternator z 90A na 120A MK4 TDI

Post autor: sebastian1901 » wt paź 26, 2010 22:12

Sprzęgło alternatora w moim MK4 TDI popiskuje i niedoładowywuje mi przez to aku. Mam możliwość zakupić cały alternator w bdb stanie w dobrej cenie tyle że 120A a u mnie jest 90A.
Jakie konsekwencje będzie miała taka zamiana ?


Sebastian

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Alternator z 90A na 120A MK4 TDI

Post autor: Paweł Marek » śr paź 27, 2010 09:08

Żadne złe, alternator nie wytworzy więcej prądu niż potrzeba dla auta, pod warunkiem że jest sprawny.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Alternator z 90A na 120A MK4 TDI

Post autor: Qto » śr paź 27, 2010 11:47

sebastian1901 pisze:Jakie konsekwencje będzie miała taka zamiana ?
może być tylko lepiej...jeżeli masz np prądożerne audio



PiterEL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt paź 28, 2011 08:16

Alternator z 90A na 120A MK4 TDI

Post autor: PiterEL » czw lis 03, 2011 22:07

A czy zmieniając alternator z 90A na 120A trzeba zmienić kabel łączący alternator z akumlatorem ?

Napewno wiem ze trzeba zmienić pierwszy od strony klemy + aku bezpiecznik ze 110A na 150A. 110A mam przy altku 90A. Kumpel w Ibizie ma alternator 120A i już ma wtedy bezpiecznik 150A.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Alternator z 90A na 120A MK4 TDI

Post autor: Qto » czw lis 03, 2011 22:45

wiązek alternatora jest pełno w zależności od silnika i wyposażenia, ale podejrzewam że główny przewód jest wszędzie taki sam...bo masowe kable nie występowały w różnych wersjach a prąd przecież płynie taki sam po kablu minusowym jak plusowym...
Ja u siebie nic nie zmieniałem, nawet bezpiecznika...ale jak ten 110A się spali to wadzę 150A :bigok:



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Alternator z 90A na 120A MK4 TDI

Post autor: Fahoo » czw lis 03, 2011 23:30

sam bym chcial zamienic sie z 90 na 120A


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

PiterEL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt paź 28, 2011 08:16

Re: Alternator z 90A na 120A MK4 TDI

Post autor: PiterEL » pt lis 04, 2011 12:47

Qto pisze:wiązek alternatora jest pełno w zależności od silnika i wyposażenia, ale podejrzewam że główny przewód jest wszędzie taki sam...bo masowe kable nie występowały w różnych wersjach a prąd przecież płynie taki sam po kablu minusowym jak plusowym...
Ja u siebie nic nie zmieniałem, nawet bezpiecznika...ale jak ten 110A się spali to wadzę 150A :bigok:

Wiec rozumie ze Ty u siebie przewodów nie zmieniałeś ? Wydaje mi sie ze kabel Plusowy nie dawali do kazdego auta inny...

Jaki masz silnik u siebie ? Kupowałeś alternator 120A używkę czy regenerowany ? Ile pląciłes i podaj jak mozesz numery 120A ...



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Alternator z 90A na 120A MK4 TDI

Post autor: Qto » pt lis 04, 2011 13:01

Silnik mam w profilu - 1.4 APE. Nie zmieniałem nic oprócz altka, altek nowy (nie VW, Polski zamiennik - akurat miałem pod ręką)...wszystko pasowało P&P



PiterEL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt paź 28, 2011 08:16

Re: Alternator z 90A na 120A MK4 TDI

Post autor: PiterEL » pn gru 10, 2012 12:35

Qto pisze:wiązek alternatora jest pełno w zależności od silnika i wyposażenia, ale podejrzewam że główny przewód jest wszędzie taki sam...bo masowe kable nie występowały w różnych wersjach a prąd przecież płynie taki sam po kablu minusowym jak plusowym...
Ja u siebie nic nie zmieniałem, nawet bezpiecznika...ale jak ten 110A się spali to wadzę 150A :bigok:

A ma ktos numery tego bezpiecznika 150A co trzeba niby zmienic ze 110A wkladajac alternator 120A ? W etka znajduje tylko 110A.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Alternator z 90A na 120A MK4 TDI

Post autor: Qto » wt gru 11, 2012 17:39

PiterEL, N 104 249 06
Qto pisze:wiązek alternatora jest pełno w zależności od silnika i wyposażenia, ale podejrzewam że główny przewód jest wszędzie taki sam
sprawdziłem na szybko... diesle i V6 mają ten kabel 25mm^2, reszta 16mm^2



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 29 gości