Wymiana silniczka wycieraczek przednich
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana silniczka wycieraczek przednich
Witajcie
Mój problem tkwi w niedziałającej wycieraczce przedniej. Wczoraj wracając do domu zacięły się obie przednie wycieraczki. Nie mogłem kontynuować jazdy, więc pozostawiłem auto w mieście.
Elektryka jest sprawna. Prąd dochodzi do silniczka - słychać jak silniczek pracuje. Nie ma jednak przeniesienia napędu na mechanizm wycieraczkowy. Już raz miałem taki problem. Wymieniłem wtedy cały mechanizm razem z silniczkiem. Teraz jednak nie uśmiecha mi się wydawać tylu pieniędzy, więc chcę wymienić SAM SILNICZEK.
Wydaje się to nie trudną robotą, jednak nie chce niczego zbabrać. Silniczek wycieraczek jest przytwierdzony do mechanizmu trzema nitami (?) albo śrubkami o okrągłej nasadzie. Jak należy je zdemontować? Jakie narzędzie może w tym pomóc?
Z pozdrowieniem
Mój problem tkwi w niedziałającej wycieraczce przedniej. Wczoraj wracając do domu zacięły się obie przednie wycieraczki. Nie mogłem kontynuować jazdy, więc pozostawiłem auto w mieście.
Elektryka jest sprawna. Prąd dochodzi do silniczka - słychać jak silniczek pracuje. Nie ma jednak przeniesienia napędu na mechanizm wycieraczkowy. Już raz miałem taki problem. Wymieniłem wtedy cały mechanizm razem z silniczkiem. Teraz jednak nie uśmiecha mi się wydawać tylu pieniędzy, więc chcę wymienić SAM SILNICZEK.
Wydaje się to nie trudną robotą, jednak nie chce niczego zbabrać. Silniczek wycieraczek jest przytwierdzony do mechanizmu trzema nitami (?) albo śrubkami o okrągłej nasadzie. Jak należy je zdemontować? Jakie narzędzie może w tym pomóc?
Z pozdrowieniem
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wymiana silniczka wycieraczek przednich
Potrzebne są:śrubokręt płaski i krzyżakowy, klucz 10 i 13 prosta robota - więcej wieczorkiem; teraz piszę z roboty.
Wymiana silniczka wycieraczek przednich
Czekam w takim razie.
Domyślam się, że robota do trudnych nie należy, ale na prawde nie mam pojęcia jak wyjąć te "nitowate" śruby Będe wdzieczny za pomoc
Domyślam się, że robota do trudnych nie należy, ale na prawde nie mam pojęcia jak wyjąć te "nitowate" śruby Będe wdzieczny za pomoc
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Wymiana silniczka wycieraczek przednich
sprecyzuj co chcesz wymienić , sam silniczek czy silniczek z przekładnią, bo nie napisałeś czy problem tkwi w przekładni czy może wytarł się tylko wieloklin mocujący dźwignie do przekładni.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Wymiana silniczka wycieraczek przednich
Witam
Chcę wymienić zarówno silniczek jak i mechanizm przekładni. Chodzi dokładnie o tę część: http://img04.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1212651508" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio gdy miałem podobną awarię wymieniłem wszystko, tj: stalowy mechanizm wycieraczek, silniczek i zespolony z nim mechanizm przekładni. Teraz z racji ceny, chciałbym wymienić sam "napęd" wycieraczek.
Chcę wymienić zarówno silniczek jak i mechanizm przekładni. Chodzi dokładnie o tę część: http://img04.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1212651508" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio gdy miałem podobną awarię wymieniłem wszystko, tj: stalowy mechanizm wycieraczek, silniczek i zespolony z nim mechanizm przekładni. Teraz z racji ceny, chciałbym wymienić sam "napęd" wycieraczek.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Wymiana silniczka wycieraczek przednich
no to widzisz przecież wychodzące z przekładni 3 bolce ku górze, a w nich gwinty na 3 śrubki, plus nakrętka mocująca dźwignie na wieloklin - nic trudnego. Zapamiętaj dokładnie jak jest ustawiony mechanizm na wieloklinie, żebyś potem nie tracił czasu na szukanie odpowiedniej pozycji. Oba silniki niech będą przy tym w pozycji spoczynkowej, nowy doprowadź to takiej pozycji podpinając wtyczkę i włączając zapłon
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wymiana silniczka wycieraczek przednich
Zaczynamy od wyjęcia zaślepek z mocowania ramion wycieraczek, pod nimi są nakrętki „13”, odkręcamy je ale nie całkowicie – zostawiając na ostatnich zwojach gwintu. Teraz próbujemy zdjąć ramiona – techniki różne: „okiwanie”, podważanie i ewentualnie na włączony wycieraczkach na ułamek momentu włączamy zapłon – same zeskoczą i tu jest potrzebna właśnie pozostawiona na ramieniu nakrętka, inaczej ramie zrysuje maskę. Odkręcamy do reszty nakrętkę, zdejmujemy ramiona.
Kolej na podszybie: łącznik środkowy łączący obie połówki podszybia przesuwamy na część pasażera. Śrubokrętem krzyżakowym odkręcamy kołeczek, jednocześnie drugą ręką go podważając płaskim wkrętakiem.
Wysuwamy lewą część podszybie, najpierw częścią przy środku spod części prawej, wyjmujemy podszybie wysuwając przewód spryskiwacza i ew. podgrzewanych dysz z uchwytu w podszybiu.
Mamy na wierzchu mechanizm. Wykręcamy dwie śruby i nakrętkę specjalną kluczem „10”. Odpinamy wtyk z przewodami. Mechanizm wyjmujemy z nadwozia. W razie potrzeby dalszego demontażu – odkręcamy nakrętkę "13" i śruby "10" i wyjmujemy silniczek.
W takim położeniu muszą być ustawione elementy do montażu:
Kolej na podszybie: łącznik środkowy łączący obie połówki podszybia przesuwamy na część pasażera. Śrubokrętem krzyżakowym odkręcamy kołeczek, jednocześnie drugą ręką go podważając płaskim wkrętakiem.
Wysuwamy lewą część podszybie, najpierw częścią przy środku spod części prawej, wyjmujemy podszybie wysuwając przewód spryskiwacza i ew. podgrzewanych dysz z uchwytu w podszybiu.
Mamy na wierzchu mechanizm. Wykręcamy dwie śruby i nakrętkę specjalną kluczem „10”. Odpinamy wtyk z przewodami. Mechanizm wyjmujemy z nadwozia. W razie potrzeby dalszego demontażu – odkręcamy nakrętkę "13" i śruby "10" i wyjmujemy silniczek.
W takim położeniu muszą być ustawione elementy do montażu:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 55 gości