[mk3] skrzynia biegów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zex
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: śr paź 26, 2005 09:53
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

[mk3] skrzynia biegów

Post autor: zex » wt sty 31, 2006 11:35

Witam panów.
Po pierwsze to mam problem jaki jest chyba niestety bolączką golfów czyli opór (ale nie zawsze) przy wrzucaniu 1-szego biegu.
Druga sprawa i to jest to na te pytanie szukam odpowiedzi: po ruszeniu przy wrzucaniu dwójki jeżeli chcem to zrobić jednym ruchem to pojawia się zgrzyt i nie wskakuje mieszek na swoje miejsce, podobnie ale znacznie rzadziej jest przy czwórce. Teraz moje podejżenia są taki że może to byc jakiś luz przy drążku a żeby być pewnym muszę dostać się do tego mechanizmu od spodu a tam pomiędzy rurą wydechową a podwoziem jest taka osłona metalowa, czy jeżeli tę osłonę zdejmę to będę miał dostą do jakiś mechanizmów od drążka które można by np. dokręcić???? :kac:


Liczę na rzetelne odpowiedzi :pub:

POZDRO :pub:


Golfik Golfik Golfik

naian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt sty 28, 2005 16:51
Lokalizacja: Trzebiatów
Kontakt:

Post autor: naian » wt sty 31, 2006 11:43

prawdopodobnie walniety synchronizator. z tego co sie orientowalem nie oplaca sie tego naprawiac, trzeba wymienic cala skrzynie



Awatar użytkownika
VWjowiec
..::Golf Black Club::..
..::Golf Black Club::..
Posty: 239
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 22:04
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: VWjowiec » wt sty 31, 2006 11:45

być może poszła ci poduszka pod skrzynią, bo skrzynia nie powinna mieć luzów na drązku raczej :goof:



Awatar użytkownika
zex
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: śr paź 26, 2005 09:53
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zex » wt sty 31, 2006 11:45

a może jednak jakaś inna diagnoza :kac: ta to mnie troche przeraża :crazy:
Madmienię że wrzucając drugi bieg na "dwa razy" (tzn zrzucam z jedynki na środek poczym ddwójka ) to wchodzi jak w masełko


Golfik Golfik Golfik

naian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt sty 28, 2005 16:51
Lokalizacja: Trzebiatów
Kontakt:

Post autor: naian » wt sty 31, 2006 11:59

u mnie jest to samo. musze powoli przechodzic z 1 na 2. opieram sie tu tylko na tym co powiedzial mi mechanik.



Awatar użytkownika
zex
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: śr paź 26, 2005 09:53
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zex » wt sty 31, 2006 12:07

a czy z tym mozna jeździć i jak długo??


Golfik Golfik Golfik

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » wt sty 31, 2006 12:16

mozna jezdzic jak az sie rozpadnie kolega tak 5 lat jezdzi i nic dalej jezdzi

a tobie polecialy synchronizatory

koszt czesci 500,- aso


koszt naprawy 500,- srednio w warsztatach

skrzynia uzywana na niby na chodzie to 600-800 zeta

ja osobiscie polecam remont bo wiem co wtedy mam a uzywana juz mam to po co mi druga (kupowanie kota w worku - nie wiadomo ile pochodzi )

pozdrawiam



Awatar użytkownika
zex
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: śr paź 26, 2005 09:53
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zex » wt sty 31, 2006 12:26

nie no jak już coś robić to tylko remoncik, używana tez może paść po paru kilometrach. Z tego co piszesz to w 600 sam powinienem się wyrobić?


POZDRO

[ Dodano: Wto Sty 31, 06 11:30 am ]
a z jakim kosztem musiałbym się liczyć gdybym chiał sobie używaną skrzynie kupić??

[ Dodano: Wto Sty 31, 06 11:32 am ]
Dodam jeszcze jedno i to może być istotna uwaga że te chaczenie przy zmianie biegów pojawia się u mnie również na postoju przy unieruchomionym silniku, więc może jednak coś mi sie poluzowało przy drążku?


POZDRO


Golfik Golfik Golfik

Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » wt sty 31, 2006 12:42

Poprostu nie zminiaj biegów jak w sportowym samochodzie! trzeba to robic "na dwa razy" czyli w pozycje neutralną i dopiero kolejny bieg a nie jednym szarpnieciem! Nawet dobry synchronizator musi miec chwile zeby wyrównac predkosci obrotowe a dodatkowo zima pogarsza sprawe! Sprawdz pozatym stan oleju bo jak jest go mało to lepiej uzupełnij! Producent coprawda nie przewiduje wymiany oleju ale warto to zrobic zwłaszcza jak auto ma kilkaset tys km przebiegu!
Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
zex
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: śr paź 26, 2005 09:53
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zex » wt sty 31, 2006 12:46

z tym olejem to masz racje wymiana konieczna bo przy mrozach to ledwo mieszek chodził


POZDRO


Golfik Golfik Golfik

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 104 gości