[mk3]Korek a ubywajacy plyn w chlodnicy.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

[mk3]Korek a ubywajacy plyn w chlodnicy.

Post autor: pkirylcz » pn sty 30, 2006 11:32

Witam.
W najwieksze mrozy cos mi sie stalo z plynem w chlodnicy.
Wydaje mi sie ze wywalalo plyn zbiornikiem wyrownawczym, w taki sposob, jak bym odkrecal korek i nagle wywala plyn bokiem i sobie scieka po silniku.

To jest moje domniemanie, bo tylko w tych okolicach widzialem zalany silnik od srodka. Zdjalem oslonke bezpieczenstwa ktora jest przy zbiorniczku wyrownawczym, i po przejazdzce okazalo sie ze plyn wywalilo ponownie az na to wglebienie na amortyzator.

Kiedy usunalem uszczelke zeby rozszczelnic uklad, plyn tak juz nie ubywal, ale nie grzalo w srodku. Wyczyscilem i zalozylem ponownie, Myslalem ze bedzie ok, ale po ok 200km znowu patrze a tam malo plynu. Moze za czesto odkrecalem i nie mialem miarodajnego porownania.

Mam takie pytanko jeszcze, czy korek przepuszcza jak jest za duze cisnienie?? Czy jak nie przepuszcza to nie moze przypadkiem rozwalic czegos w aucie, chlodnicy, czy czegos innego.
No i czy po wylanym plynie na silnik trzeba zrobic mycie silnika, bo moze jest zracy i nie dziala zbyt dobrze na silnik.
Ostatnio zmieniony pt lut 10, 2006 15:51 przez pkirylcz, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn sty 30, 2006 11:47

Mam takie pytanko jeszcze, czy korek przepuszcza jak jest za duze cisnienie?? Czy jak nie przepuszcza to nie moze przypadkiem rozwalic czegos w aucie, chlodnicy, czy czegos innego.
No i czy po wylanym plynie na silnik trzeba zrobic mycie silnika, bo moze jest zracy i nie dziala zbyt dobrze na silnik.
korek na zbiorniku działa jak regulator ciśnienia, jak za duże to on ma za zadanie je zmiejszyć za pomocą zaworkłw na nim, jeżeli będziesz miał ciągle za duze ciś. to może nawet dojść do roszczelnienia silnika w miejscu gdzie jest uszczelka pod głowicą(wydmucha ją), a co do mycia silnika to nie jest to konieczne przecież płyn jest w środku silnika i nic się z nim nie dzieje


:-k ...

greg

Post autor: greg » pn sty 30, 2006 11:51

że zracy - bez przesady, jesli wywala - to nalezy sprawdzić czy aby na pewno ni ejest to wina termostatu (za późno się otwiera - tak mialem) lub teź czy to nie uszczelka pod głowicą. Najpierw - załóż nowy korek a potem po kolei sprawdzaj - grzejesz silnik i patrzysz kiedy zaczyna puszczać dolnym wężem od chłodnicy do silnika.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn sty 30, 2006 11:53

przeczytaj cały ten temat tam też był problem z wywalaniem płynu może to Ci pomoże
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... la&start=0


:-k ...

Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » pn sty 30, 2006 14:08

obejrzyj korek czy zawór zwritny się otwiera


TUTENHAMON

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn sty 30, 2006 14:18

TUTENHAMON pisze:obejrzyj korek czy zawór zwritny się otwiera
w korku nie ma zaworu zwrotnego tylko jest ciśnieniowy


:-k ...

fibolek

Post autor: fibolek » pn sty 30, 2006 14:20

A ja właśnie zkorkiem problem miałem zbiorniczek "nie oddychał" bo dla wtajemniczonych powiem że są tam dwa zaworki zasys i wyrzutowy.Jest to tak skonstruowane że jak jest za duże ciśnienie to zbiorniczek puszcza delikatnie nadmiar a jak go za mało to zasysa.
być może masz ufajdolony takim mułem z płynu chłodzącego,lub też zassały się.
Ja u siebie zagotowałem korek dość mocno i pomogło.Po prostu go wygotowałem.Najlepiej w wodzie destylowanej(brak kamienia).



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn sty 30, 2006 14:25

Ja u siebie zagotowałem korek dość mocno i pomogło.Po prostu go wygotowałem.Najlepiej w wodzie destylowanej(brak kamienia).
jest to bardzo dobry sposób i można uzyć jeszcz jakiegoś odkamieniacza(np: do czajników)


:-k ...

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn sty 30, 2006 14:53

A nawet zwykłego octu spirytusowego.
U siebie rozebrałem ten korek, wyczyściłem zaworki, są zafajdolone osadem. Ale też np. gumki parcieją lub zmienia się charakerystyka sprężynek zaworków. Nowy korek 9 zł, także nie jest to specjalna inwestycja.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

fibolek

Post autor: fibolek » pn sty 30, 2006 14:58

Ja na przykład u siebie nie mogłem dostać takiego korka.Moje miasto to wogóle wiocha do Gofla 2 ze wszystkim ciężko a przecież ze szrota korka nie kupię(bo też może być taki jak mój).



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn sty 30, 2006 15:17

Mój golfik z miasta Malborka pochodził, a tam chyba też mieli kłopot z dostępem do części i łatali jak umnieli. Po półtora roku jeszcze usuwam inteligentne przeróbki. Ale jest już oki!!

A sam też wkładam niezłe wynalazki: kable przy aku: "-" od malca/fso, "+" od poldka, pasuje idealnie do 1.3, rura ciepłego powietrza kolektor-filtr od żuka :)


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

fibolek

Post autor: fibolek » pn sty 30, 2006 15:23

czyly "tuningowany" a ty go jeszcze bardziej "tiuningujesz"
byleby dobrze działało.



Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: MrSalieri » pn sty 30, 2006 17:18

Ja przez te duze mrozy tez mialem problem z plynem chlodniczym. Wywalalo mi przez taki trojnik co gazownicy sie wpieli w obieg wody. Wymienilem opaski byl spokoj az nagle patrze i znowu wywalilo. Pojechalem do nich wymienili caly trojnik opaski ale ostatnio tez mi wywalilo chyba w tym samym miejscu. Wynika z tego ze jest cos nie tak z tym korkiem gdyz wytrwarza sie za duze cisnienie w ukladzie chlodzenia i puszcza plyn w miejscu tego trojnika :?
Sproboje go wygotowac tak jak mowicie cos wyczyscic a jak nie to nowy zapodam moze nie kosztuje majatku.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn sty 30, 2006 17:58

fibolek pisze:czyly "tuningowany" a ty go jeszcze bardziej "tiuningujesz"
byleby dobrze działało.
I oto chodzi, działa, nawet jak wstawiam coś, co pochodzi z "wynalazków", to musi idealnie pasować, i bez kombinowania. I tylko mniej istotne cząstki, które dostać wiekowe w dobrym stanie to sztuka (np. wolę te nowe kable od FSO od starych, 15-letnich z używanego auta. Zmieniałem, bo właśnie tak stare się rozpadły).


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 118 gości