CAI w TDI ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
CAI w TDI ?
Słuchajcie , jakie macie zdanie na temat CAI (cold air intake) w TDI ?
Ma to sens ? cos moze zmienić? ktos próbował ?
Ma to sens ? cos moze zmienić? ktos próbował ?
Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm
CAI w TDI ?
a po co nam takie pomysły ? dolot i tak większość robi jakiś, a dla turbiny podgrzać z 20 czy 25 do 120* to żadna różnica. ważniejsze jest ochłodzenie powietrza za turbiną, a tu żadne cai nie pomoże. w wolnossaku jak najbardziej
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
CAI w TDI ?
i wszystko w tym temacieCinek pisze:a po co nam takie pomysły ? dolot i tak większość robi jakiś, a dla turbiny podgrzać z 20 czy 25 do 120* to żadna różnica. ważniejsze jest ochłodzenie powietrza za turbiną, a tu żadne cai nie pomoże. w wolnossaku jak najbardziej
w TDI role CAI spelnia intercooler
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
CAI w TDI ?
Adamm, Cinek,
ja jednak pozwolę sobie zauważyć że jednak jeśli turbo zasysa już zimne powietrze to auto zauważalnie żywiej się zbiera.
co prawda mama tylko M-TDI ale to jak najbardziej ma sens.
proponowałbym przy okazji usunąć wszeli zwężenia.
minusem takiego rozwiązania będzie zwiększona głośność silnika przez dolot.
a KTO NIE WIERZY TO NIECH SAM SPRÓBUJE
ja jednak pozwolę sobie zauważyć że jednak jeśli turbo zasysa już zimne powietrze to auto zauważalnie żywiej się zbiera.
co prawda mama tylko M-TDI ale to jak najbardziej ma sens.
proponowałbym przy okazji usunąć wszeli zwężenia.
minusem takiego rozwiązania będzie zwiększona głośność silnika przez dolot.
a KTO NIE WIERZY TO NIECH SAM SPRÓBUJE
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
CAI w TDI ?
arwam, jesli masz duzy i wydajny IC to nie ma potrzseby sie tak bawic
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
CAI w TDI ?
Adamm, mam od sprintera ale różnica jest zauważalna zwłaszcza na tej turbinie na gtórej teraz jeżdżę.
na GT20 nie było aż takiej różnicy ale też była odczuwalna zmiana na lepsze
na GT20 nie było aż takiej różnicy ale też była odczuwalna zmiana na lepsze
CAI w TDI ?
to znaczy ile jest temperatury mniej w dolocie ? bo podejrzewam że więcej ka 5-10* nie więcej, a to w przypadku 120 konnego auta nie jest jakaś tragedia. w wyścigówkach gdzie każdy * ma znaczenie pewnie tak. Poza tym żwawsze zbieranie może też być spowodowane krótszym dolotem( bo zazwyczaj tak jest )stożkiem itp. temp moim zdaniem nie ma aż takiego znaczenia w tym przypadku - lepiej byłoby zastosować jakiś porządny filtr powietrza niż rzeźbić. chyba że nie ma porządnego colera, ale to w ogóle nie miałoby sensu
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
CAI w TDI ?
no wlasnie zarzucilem do siebie taki dolot , musze przyznac ze troche lepiej sie zbierał w cieple dni a teraz w chlodne wyraznie widac ze lepiej ciągnie
Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm
CAI w TDI ?
Cinek, czytaj że mam M-TDI więc nie mam pomiaru temp w dolocie tylko mówię o tym jak się auto zachowuje.
polepsza zwłaszcza szybkość wstawania turbiny bo dzięki temu że turbo zasysa chłodniejsze powietrze to i turbo ogrzewa je o te perę stopni mniej dzięki czemu masz więcej spalin w tym samym ciśnieniu i przy tej samej dawce paliwa.
dzięki temu turbo szybciej się wkręca a auto lepiej ciągnie
polepsza zwłaszcza szybkość wstawania turbiny bo dzięki temu że turbo zasysa chłodniejsze powietrze to i turbo ogrzewa je o te perę stopni mniej dzięki czemu masz więcej spalin w tym samym ciśnieniu i przy tej samej dawce paliwa.
dzięki temu turbo szybciej się wkręca a auto lepiej ciągnie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości