gniazdo zapalniczki

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
amon_pl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt mar 09, 2010 14:27
Lokalizacja: Bytom

gniazdo zapalniczki

Post autor: amon_pl » ndz sie 15, 2010 11:16

Koledzy, mam pytanie.
Co należy zrobić aby gniazdo zapalniczki włączało się dopiero po przekręceniu kluczyka? Chodzi o to, że nawet jak zgasze silnik to cały czas i tak działa czy nawigacja czy CB, a ma się wyłączyć. Dzieki za każdą pomoc.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/17787][img]http://www.motostat.pl/user_images/17787/icon1.png[/img][/url] amon

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

gniazdo zapalniczki

Post autor: stonefree » ndz sie 15, 2010 11:33

Należy przepiąć zapalniczkę na + po kluczyku,co nie jest wbrew pozorom proste. Czy jeździłes wcześniej autem japońskim?



zebra2008
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 366
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 20:54
Lokalizacja: EPJ

gniazdo zapalniczki

Post autor: zebra2008 » ndz sie 15, 2010 11:39

maly ukladzik na przekazniku
+ sterujacy moze byc z stacyjki



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

gniazdo zapalniczki

Post autor: Paweł Marek » ndz sie 15, 2010 12:36

amon_pl, zakładając że włączasz tylko małoprądożerne urządzenia jak navi czy CB możesz podłączyć bezpośrednio pod kabel z plusem po zapłonie od stacyjki dając na nim dodatkowy bezpiecznik 7.5 -10A).
Ale kiedyś zechcesz coś podłaczyć do gniazda na postoju i wtedy kicha. Lepiej dorób dodatkowe gniazdo, sa takie dostępne montujesz gdzie chcesz i wówczas to je podpinasz pod plus stacyjki. Dla mnie non stop wiszący z gniazda kabel okropnie wygląda


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

gniazdo zapalniczki

Post autor: Zico63b » ndz sie 15, 2010 13:59

Ponieważ gdy istnieje widoczne gniazdo zapalniczki zawsze jest pokusa by tam włożyć coś bardzo pobierającego prąd, bardzo bezpiecznym rozwiązaniem jest zastosowanie przekaźnika.
Jednak i tu można ominąć problem braku napięcia na postoju: stosujemy sterowanie cewką przekaźnika nie z przewodu czarnego (czyli linii 15) a z brązowo-czerwonego, znajdującego się np. w kostce ISO radia. Jest to linia S czyli napięcie jest razem z obecnością kluczyka w stacyjce - co już jest pewnym kompromisem między zasilaniem stałym a z zapłonem. W Mk IV jest to dodatkowo bezpieczniejsze, gdyż fabrycznie jest już bezpiecznik na linii S, w "Trójkach jeszcze nie ma.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości