Problem z geometrią
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z geometrią
Witam,
zmieniłem wczoraj u pewnego mechanika zawieszenie, całość: amortyzatory bilstein b4 i sprężyny mts-technik dedykowane do wersji GTI 20/15, mój problem jest następujący:
Gdy wyjechałem z warsztatu pojeździłem trochę, obejrzałem samochód dookoła i coś mi nie pasowało, a dokładniej prawe przednie koło schowane jest bardziej w nadkolu, natomiast lewe jest równo z błotnikiem i bardziej wystaje. Różnica jest znaczna, rzuca się to w oczy. Jak golfik stał na poprzednim zawieszeniu to nie było czegoś takiego, jestem pewny.
Teraz tak, mechanik pojechał po montażu na robieniu geometrii, na wykresie mam rubrykę "Kąt pochylenia sworznia" lewe koło: 1 stopień 39', prawe koło: 6 stopni 29' także różnica jest kolosalna.
Mechanik powiedział mi że wszystko jest ok, i że jak chce to jeszcze raz możemy pojechać na geometrie i znowu będę bulił.
Wydaje mi się że to kwestia złego dokręcenia amorka do sworznia, ale jestem zielony w tych sprawach i nie wiem czy to napewno to.
Dodam że auto jeździ dobrze nic nie ściąga przy jeździe i hamowaniu, kierownica też nie drży.
Proszę o szybką pomoc bo jutro mam zamiar iść i składać reklamację a muszę mieć dobre argumenty.
Pozdrawiam
zmieniłem wczoraj u pewnego mechanika zawieszenie, całość: amortyzatory bilstein b4 i sprężyny mts-technik dedykowane do wersji GTI 20/15, mój problem jest następujący:
Gdy wyjechałem z warsztatu pojeździłem trochę, obejrzałem samochód dookoła i coś mi nie pasowało, a dokładniej prawe przednie koło schowane jest bardziej w nadkolu, natomiast lewe jest równo z błotnikiem i bardziej wystaje. Różnica jest znaczna, rzuca się to w oczy. Jak golfik stał na poprzednim zawieszeniu to nie było czegoś takiego, jestem pewny.
Teraz tak, mechanik pojechał po montażu na robieniu geometrii, na wykresie mam rubrykę "Kąt pochylenia sworznia" lewe koło: 1 stopień 39', prawe koło: 6 stopni 29' także różnica jest kolosalna.
Mechanik powiedział mi że wszystko jest ok, i że jak chce to jeszcze raz możemy pojechać na geometrie i znowu będę bulił.
Wydaje mi się że to kwestia złego dokręcenia amorka do sworznia, ale jestem zielony w tych sprawach i nie wiem czy to napewno to.
Dodam że auto jeździ dobrze nic nie ściąga przy jeździe i hamowaniu, kierownica też nie drży.
Proszę o szybką pomoc bo jutro mam zamiar iść i składać reklamację a muszę mieć dobre argumenty.
Pozdrawiam
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
[Mk3] Problem z geometrią
Jest duża szansa że jest to zwykłe partactwo i nie dobijaj się praw u tego mechanika tylko jedź do zakładu gdzie dobrze robią geometrię. Ale może się też niestety okazać że dopiero teraz wyszło szydło z worka i auto jest po przejściach.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
[Mk3] Problem z geometrią
nie nie autko na bank nie jest po przejściach wszystko było bardzo dokładnie i rzetelnie sprawdzane.
1. ale jest możliwość że to coś z montażem amortyzatora?
2. zrobienie jeszcze raz geometrii może być rozwiązaniem problemu?
1. ale jest możliwość że to coś z montażem amortyzatora?
2. zrobienie jeszcze raz geometrii może być rozwiązaniem problemu?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
[Mk3] Problem z geometrią
Tak jeśli jakoś wyjątkowo partacko źle był przykręcony amortyzator do zwrotnicy czyli pod za duzym katem, to potem wykręcenie końcówki drążka i wysunięcie maksymalne sworznia na regulacji, dałoby taki efekt, tylko nie bardzo sobie wyobrażam żeby to mogło być aż tak wyraźnie widoczne. Na tym etapie nie masz innej opcji pojedź do jakiegoś sprawdzonego zakładu. A jesli to ustawią dobrze to twoja decyzja czy z rachunkiem stamtąd wrócisz do pierwszego mechanika. Chyba niema sensu to 4 dychy.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
[Mk3] Problem z geometrią
masz nowe sprężyny i nowe amorki, to zazwyczaj układa się po paru, parunastu kilometrach więc jedz z reklamacją i niech ustawiają jeszcze raz (za darmo oczywiście), ja miałem podobnie, chwalony warsztat, super sprzęt, zrobili mi całą geometrię, wyjeżdżam z warsztatu, przejażdżka testowa, wyszło że kierownica jest krzywo i ściąga na prawo, po 15 minutach jestem u nich z powrotem i mówię co jest a oni że przecież dobrze ustawili i co najwyżej ja skrzywiłem po wyjechaniu z zakładu, ja się upierałem przy swoim, więc ustawili wszystko jeszcze raz, tym razem się przyłożyli i wszystko było w porządku
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[Mk3] Problem z geometrią
Ok dzięki
Poszukam zakładu i pojeżdżę dzisiaj, zobaczymy czy jakoś rozwiążę problem.
Poszukam zakładu i pojeżdżę dzisiaj, zobaczymy czy jakoś rozwiążę problem.
[Mk3] Problem z geometrią
Dobra ciąg dalszy:
Pojechałem z reklamacją, facet stwierdził że faktycznie jest błąd i pojedzie zrobić jeszcze raz(bo nie robią tego u siebie). Zadzwoniłem pojechałem po samochód, patrze a auto jak stało tak dalej krzywo stoi. Dostałem nowy wykres gdzie przy kącie pochylenia sworznia mam teraz:
L.koło 11stopni 11'
P.koło 12 stopni 26'
Także zmiana dość duża w porównaniu z tym co było poprzednio a wizualnie tak jakby nic się nie zmieniło. Do tego powiedziano mi że auto było wyraźnie walone i sanki są przesunięte więc musi tak być, tylko że podczas kupna półtora roku temu wszystko było bardzo dokładnie sprawdzane łącznie z grubością lakieru i nic takiego nie wyszło, wszystko cacy i pięknie. Teraz to już nie wiem czy chcą się pozbyć natrętnego klienta, czy faktycznie jest tak jak mowią.
Tu załączam zdjęcia:
Lewe koło
Uploaded with ImageShack.us
Prawe koło
Uploaded with ImageShack.us
Pojechałem z reklamacją, facet stwierdził że faktycznie jest błąd i pojedzie zrobić jeszcze raz(bo nie robią tego u siebie). Zadzwoniłem pojechałem po samochód, patrze a auto jak stało tak dalej krzywo stoi. Dostałem nowy wykres gdzie przy kącie pochylenia sworznia mam teraz:
L.koło 11stopni 11'
P.koło 12 stopni 26'
Także zmiana dość duża w porównaniu z tym co było poprzednio a wizualnie tak jakby nic się nie zmieniło. Do tego powiedziano mi że auto było wyraźnie walone i sanki są przesunięte więc musi tak być, tylko że podczas kupna półtora roku temu wszystko było bardzo dokładnie sprawdzane łącznie z grubością lakieru i nic takiego nie wyszło, wszystko cacy i pięknie. Teraz to już nie wiem czy chcą się pozbyć natrętnego klienta, czy faktycznie jest tak jak mowią.
Tu załączam zdjęcia:
Lewe koło
Uploaded with ImageShack.us
Prawe koło
Uploaded with ImageShack.us
Problem z geometrią
moze jedz do innego mechanika skoro jest takim bucem? niech on to zobaczy bo przeciez na poczatku mowil ze nie da rady? a pozniej jednak stwierdzil ze blad? i poprawil? nie no znow pewnie chce zdzierac jest mozliwosc ze spartolil to i nie popatrzyl na piascie jak byly przykrecone stare mcpersy sam jak wymianialem u siebie zawias to zrobilem mega negatyw przez przypadek heh ale pozniej skorygowalem do tego stopnia ze wrocilem do starej geometrii!! wiec jest roznica w tym jak sie przykreci kolumne mcpersa do piasty jedz i wykloc sie albo... zmien mechanika
moje mk3 AAZ+ -120 na rsl
viewtopic.php?p=4030824#4030824" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?p=4030824#4030824" onclick="window.open(this.href);return false;
Problem z geometrią
no uspokoiłeś mnie trochę tym postem bo już zacząłem się zastanawiać czy da rade coś jeszcze zrobić;)
jutro jadę gdzie indziej na geometrie i może coś z tego wyjdzie...
tego faceta prosiłem o to żeby sprawdził montaż jeszcze raz bo też myślę że coś spartolili przy montażu ale twierdził że nie ma takiej opcji...
jutro jadę gdzie indziej na geometrie i może coś z tego wyjdzie...
tego faceta prosiłem o to żeby sprawdził montaż jeszcze raz bo też myślę że coś spartolili przy montażu ale twierdził że nie ma takiej opcji...
- Walus
- Gadatliwa bestia
- Posty: 660
- Rejestracja: ndz maja 07, 2006 22:34
- Lokalizacja: Piaseczno / W-wa
Problem z geometrią
Czyli To o czym Ci pisałem na samym początku Postaram sie jakoś obejrzeć w niedlugim czasie Twoje auto i coś wymyślimy.
White Rally R16 MK I -viewtopic.php?t=67498
Pussy Wagon MK IV - viewtopic.php?p=3646082#3646082
Pussy Wagon MK IV - viewtopic.php?p=3646082#3646082
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Problem z geometrią
Aleksy, nie post ma cię upokajać tylko fakty, niestety szykuj się na stres.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: Problem z geometrią
ok ok to czekamWalus pisze:Czyli To o czym Ci pisałem na samym początku Postaram sie jakoś obejrzeć w niedlugim czasie Twoje auto i coś wymyślimy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości