Jak w temacie, sprawa tyczy się MK2 i foteli pół-kubełkowych, takich jak np. w GTI itp...
Mam zamiar wymienić gąbki trzymań bocznych, czyli muszę ściągnąć obicie... większa ingerencja mnie nie interesuje. Tylko zmiana gąbek... jakieś porady zanim się za to zabiorę?
Jak rozebrać fotel pół-kubełkowy?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- barteKKK03
- V.I.P.
- Posty: 15224
- Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=344191
Najtrudniej jest z plastikami od zagłówka bo są na zatrzask i ja nie dałem rady ich wyciągąć ale zdjąłem obicie bez rozrywania z tych plastików. Ogólnie dość proste, czasem pokrowiec ciężej schodzi
[ Dodano: 26 Lip 2010 16:15 ]
Aha, ważne, w na stelażu wybrzuszeń powinien być plastik, zwiększa on powierzchnię na której opiera się gąbka. U mnie popękał i zastąpiłem go wężykiem, osłabioną gąbkę w tym miejscu podkleiłem jeansem (nie śmiej się;) aby gąbka się nie przerywała. Polecam specjalny klej tapicerski to takich materiałów. Zerknij czy w tych miejscach nie ma spękań gąbki. Od tego zaczyna się wykruszanie.
Najtrudniej jest z plastikami od zagłówka bo są na zatrzask i ja nie dałem rady ich wyciągąć ale zdjąłem obicie bez rozrywania z tych plastików. Ogólnie dość proste, czasem pokrowiec ciężej schodzi
[ Dodano: 26 Lip 2010 16:15 ]
Aha, ważne, w na stelażu wybrzuszeń powinien być plastik, zwiększa on powierzchnię na której opiera się gąbka. U mnie popękał i zastąpiłem go wężykiem, osłabioną gąbkę w tym miejscu podkleiłem jeansem (nie śmiej się;) aby gąbka się nie przerywała. Polecam specjalny klej tapicerski to takich materiałów. Zerknij czy w tych miejscach nie ma spękań gąbki. Od tego zaczyna się wykruszanie.
Ostatnio zmieniony pn lip 26, 2010 16:12 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.
- barteKKK03
- V.I.P.
- Posty: 15224
- Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22
Kurde, tak się zapatrzyłem na MK2 że to jakoś ominąłem..jhosef pisze:http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=344191
Gąbki wymieniam.. są już bardzo wygniecione, materiał się o dziwo zachował całkiem dobrze... mam dwa komplety tych foteli, więc do docelowych kubełków zewnętrzne gąbki zamienię wewnętrznymi z dawców, zamieniając tylko prawą z lewą stroną. Chyba wiadomo o co chodzi... Zamiana "na krzyż"jhosef pisze:Aha, ważne, w na stelażu wybrzuszeń powinien być plastik, zwiększa on powierzchnię na której opiera się gąbka. U mnie popękał i zastąpiłem go wężykiem, osłabioną gąbkę w tym miejscu podkleiłem jeansem (nie śmiej się;) aby gąbka się nie przerywała. Polecam specjalny klej tapicerski to takich materiałów. Zerknij czy w tych miejscach nie ma spękań gąbki. Od tego zaczyna się wykruszanie.
Jo ja teraz też będę robił taki myk w mk3 ale tylko w siedzisku a to jest znaczne łatwiejsze. Rozbierałem fotele półkubły do prania bo na białe fotele z mk2 innego sposobu nie było. Zwłaszcza ze stasznie uświnione były. Obicie oparcia trzeba z pewną ostrożnością ściągać bo przez profil fotela ciężko jest przeciągnąć tapicerkę. Mi rozebranie i złożenie zajęło łącznie max godzinę robiąc to po raz pierwszy. Po złożeniu byłem nieco rozczarowany bo były lekkie fałdki na materiale ale wystarczyło 2 razy przejechać się autem i się wszystko łądnie rozłożyło. Co prawda były to naprawdę drobne niedopasowania.
Rozpinając druty kształtujące profile poszycia ( widoczne na fotkach z poradnika) musisz uważać na kieszenie, w które druty są wpuszczone. Są z dość delikatnego materiału i można je rozedrzeć.
Rozpinając druty kształtujące profile poszycia ( widoczne na fotkach z poradnika) musisz uważać na kieszenie, w które druty są wpuszczone. Są z dość delikatnego materiału i można je rozedrzeć.
Ostatnio zmieniony pn lip 26, 2010 18:57 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.
- barteKKK03
- V.I.P.
- Posty: 15224
- Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 169 gości