Pali się kontrolka ładowania i nie działa obrotomierz.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Amynue
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr paź 14, 2009 09:01
Lokalizacja: Białystok

Pali się kontrolka ładowania i nie działa obrotomierz.

Post autor: Amynue » czw lip 22, 2010 12:02

Dzisiaj jechałem sobie tam i tam, wszystko działało jak należy. Gdy wracałem w pewnym momencie zauważyłem że pali się kontrolka ładowania i zdechł obrotomierz, ale po wciśnięciu sprzęgła w celu wbicia piątki wszystko wróciło do normy, niestety po chwili problem powrócił. Po dalszej obserwacji wywnioskowałem że dzieje się tak po przekroczeniu ~1500 obrotow. Jednak kilka minut poźniej zdechło zupełnie. Gdy hamowałem przed domem na biegu, na chwile się naprawiło, ale po wjechaniu na podwórko problem powrócił. Jeszcze troche pogazowałem ale już nie reagował.
Poszukałem na forum i w dwóch tematach pisało że to szczotki na regulatorze, więc wykręciłem regulator ale tak jak myślałem szczotek było jeszcze od groma bo regulator był wymieniany jakoś przed zimą. Miałem jeszcze stary regulator który został niepotrzebnie wymieniony jak się później okazało. Założyłem go i nadal to samo.
Ostatnio zmieniony czw lip 22, 2010 12:03 przez Amynue, łącznie zmieniany 1 raz.



artur b.
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: ndz maja 23, 2010 16:24
Lokalizacja: Witkowice/ok. Częstochowy

Post autor: artur b. » czw lip 22, 2010 12:25

Polecam sprawdzić szczotki i pierścienie ślizgowe altka.
Sygnał na obrotek jest brany z niego.
Tylko pojawia się pytanie szczotki/pierścienie czy diody/uzwojenia?
Chociaż mogło coś zaśniedzieć i nie styka.
Ale na 99% będą to szczotki/pierścień które nie wyrabiają na wysokich obrotach.



Awatar użytkownika
Amynue
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr paź 14, 2009 09:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Amynue » pn lip 26, 2010 11:06

artur b. pisze:pierścień
O takie coś chodzi?
http://moto.allegro.pl/item1097322629_k ... bosch.html
A jeśli tak to ciężko by było samemu to wymienić?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn lip 26, 2010 20:10

Do sprawdzenia wtyk i cienkie przewody do alternatora. Jednym z nich brany jest sygnał do wzbudzenia alternatora a drugim do obrotomierza.
W alternatorach Mk II te dwa przewody nie mają jeszcze wspólnego wtyku, wzbudzenie dochodzi do śruby D+ a obrotomierz do konektora W.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 241 gości