Jak powienien zachowywać się ABS????
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak powienien zachowywać się ABS????
--------------------------------------------------------------------------------
Niestety byłem u kilku mechaników i wszyscy powiedzieli co innego pierwsze myslałem że to pompa hamulcowa niestety po wydaniu 270zł (pompa do ESP dwa czujniki ) później pojechałem powiedzieli że zapowietrzone hamulce no to i komputrem i ręcznie odpowietrzyłem i dalej jak było pedał leci do dołu cała instalacja hamulcowa szczelna bez wycieków płynu później mechanik kolejny powiedział że to serwo, ale ja już tak byłem zmęczony tymi mechanikami że sprawdziłem hamulce po wyjęciu bezpiecznika od ABS-u a tu nie miła niespodzianka przy chamowaniu ok 80 kmna godzinę postawiło mnie w poprzek szosy jak później się okazało tylne koła biorą w 100% z piskiem opon ale przednie prawe koło pod koniec drogi hamowania a lewe wcale oczywiście przy hamowaniu na asfalcie na żużlu wszystkie koła biorą rozebrałem przednie szczęki z lewej strony i się okazało że klocek w 1/3 jest sporo starty i tarcza również na długości 1/3 tarczy z drugiej strony tarcza jakby w połowie była starta tzn na jednej połowie brała
- moje pytanie czy po wymianie klocków i tarcz hamulcowych pedał nie będzie pod naciskiem opadał bo kosztów to już mam dość
- drugie pytanie czy jak by było serwo popsute to tylne koła hamowały by z piskiem
dodam żre mam VW IV 1.6 SR z ESP
Dodam tylko że płyn mi nie ucieka układ napewno mam szczelny.
po odpięciu kabla od serwa co idzie do silnika silnik zaczoł łapać bardzo wolne obroty prawie zgasł po zatkaniu palcem przewodu od serwa pedał stwardniał.
Jakie klocki i tarcze polecacie do kupna bo wiem że rodzaji jest bardzo dużo ale dobrych jest klika.
BARDZO PROSZĘ O POMOC BŁAGAM
[ Dodano: 14 Lip 2010 11:38 ]
mam pytanie jak działa prawidłowo ABS ???
u mnie jak hamuje na asfalcie żadko kiedy mam bicie pedału i odłosów pompy
na żuzlu pedał odbija pod nogą za każdym razem jak koła się blikują jak jest uwas z hamowanie na asfalcie przy ok 100 km jak wciskacie odrazu hamulec do spodu????? czy macie bicie pedału???
Niestety byłem u kilku mechaników i wszyscy powiedzieli co innego pierwsze myslałem że to pompa hamulcowa niestety po wydaniu 270zł (pompa do ESP dwa czujniki ) później pojechałem powiedzieli że zapowietrzone hamulce no to i komputrem i ręcznie odpowietrzyłem i dalej jak było pedał leci do dołu cała instalacja hamulcowa szczelna bez wycieków płynu później mechanik kolejny powiedział że to serwo, ale ja już tak byłem zmęczony tymi mechanikami że sprawdziłem hamulce po wyjęciu bezpiecznika od ABS-u a tu nie miła niespodzianka przy chamowaniu ok 80 kmna godzinę postawiło mnie w poprzek szosy jak później się okazało tylne koła biorą w 100% z piskiem opon ale przednie prawe koło pod koniec drogi hamowania a lewe wcale oczywiście przy hamowaniu na asfalcie na żużlu wszystkie koła biorą rozebrałem przednie szczęki z lewej strony i się okazało że klocek w 1/3 jest sporo starty i tarcza również na długości 1/3 tarczy z drugiej strony tarcza jakby w połowie była starta tzn na jednej połowie brała
- moje pytanie czy po wymianie klocków i tarcz hamulcowych pedał nie będzie pod naciskiem opadał bo kosztów to już mam dość
- drugie pytanie czy jak by było serwo popsute to tylne koła hamowały by z piskiem
dodam żre mam VW IV 1.6 SR z ESP
Dodam tylko że płyn mi nie ucieka układ napewno mam szczelny.
po odpięciu kabla od serwa co idzie do silnika silnik zaczoł łapać bardzo wolne obroty prawie zgasł po zatkaniu palcem przewodu od serwa pedał stwardniał.
Jakie klocki i tarcze polecacie do kupna bo wiem że rodzaji jest bardzo dużo ale dobrych jest klika.
BARDZO PROSZĘ O POMOC BŁAGAM
[ Dodano: 14 Lip 2010 11:38 ]
mam pytanie jak działa prawidłowo ABS ???
u mnie jak hamuje na asfalcie żadko kiedy mam bicie pedału i odłosów pompy
na żuzlu pedał odbija pod nogą za każdym razem jak koła się blikują jak jest uwas z hamowanie na asfalcie przy ok 100 km jak wciskacie odrazu hamulec do spodu????? czy macie bicie pedału???
- Waqa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 923
- Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
- Kontakt:
reanimat podejrzewam ze bledow na abs nie ma bo uklad działa to po pierwsze,a po drugie paliła by sie kontrolka( autor nic o tym nie pisze) . wedlug mnie zapowietrzona pompa abs. ale oczywiscie mozesz sprawdzic błędy. ewentualnie sprawdź i przeczyść pierścienie przy czujnikach abs'u
Ostatnio zmieniony śr lip 14, 2010 14:07 przez Waqa, łącznie zmieniany 2 razy.
Kontrolka mi nie świeci pod jednym vagiem brak błedów pod vag 4.9 PL wskazuje na małe ciśnienie w układzie hamulcowym
[ Dodano: 14 Lip 2010 14:47 ]
A jak się odpowietrza pompę ABS??? wydaje mi się ż ejak kiedyś jak kupiłem kabelek do vaga to po sprawdzeniu ABS nie wcisnołem hamulca i tak mi się wydaje że to może od tej pory coraz gorzej hamuje ale to tylko domysły bo już sam nie wiem co może mu dolegać jeszcze raz proszę o podpowiedź jak odpowietrzyć pompę ABS
[ Dodano: 14 Lip 2010 14:47 ]
A jak się odpowietrza pompę ABS??? wydaje mi się ż ejak kiedyś jak kupiłem kabelek do vaga to po sprawdzeniu ABS nie wcisnołem hamulca i tak mi się wydaje że to może od tej pory coraz gorzej hamuje ale to tylko domysły bo już sam nie wiem co może mu dolegać jeszcze raz proszę o podpowiedź jak odpowietrzyć pompę ABS
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:00
- Lokalizacja: Przemyśl/Kraków/...
- Kontakt:
....
A korektor siły hamowania działa jak należy?
Wszystkie cylinderki działają jak trzeba? (nie tylko czy ciekną, ale czy się ruszają jak naciskasz na pedał)
Najlepiej sprawdź ciśnienie w układzie hamulcowym, to będziesz wiedział, czy jest to kwestia 1. hydrauliki, czy 2. zacisków, tarcz, cylinderków, klocków.
Nie pamiętam jakich wartości masz się spodziewać, ale znajdziesz to w książce.
Wszystkie cylinderki działają jak trzeba? (nie tylko czy ciekną, ale czy się ruszają jak naciskasz na pedał)
Najlepiej sprawdź ciśnienie w układzie hamulcowym, to będziesz wiedział, czy jest to kwestia 1. hydrauliki, czy 2. zacisków, tarcz, cylinderków, klocków.
Nie pamiętam jakich wartości masz się spodziewać, ale znajdziesz to w książce.
Przy ABS nie ma korektora bo jest nie potrzebny. Korektor ma zapobiegać blokowaniu kół a o to mając ABS dba już sam systempjk77 pisze:A korektor siły hamowania działa jak należy?
. Nie da się tego zagwarantować. Raczej to nie ma nic wspólnego.klumb pisze:- moje pytanie czy po wymianie klocków i tarcz hamulcowych pedał nie będzie pod naciskiem opadał bo kosztów to już mam dość
Dlaczego hamują z piskiem: patrz wyżej plus lekki tył.- drugie pytanie czy jak by było serwo popsute to tylne koła hamowały by z piskiem
Tak ma być , wyciągając wąż rozszczelniłeś dolot. Podciśnienie z silnika wspomaga hamowanie więc to ze stwardniał to tez normalne.klumb pisze:po odpięciu kabla od serwa co idzie do silnika silnik zaczoł łapać bardzo wolne obroty prawie zgasł po zatkaniu palcem przewodu od serwa pedał stwardniał.
ATE Power diskklumb pisze:Jakie klocki i tarcze polecacie do kupna bo wiem że rodzaji jest bardzo dużo ale dobrych jest klika.
ABS się uaktywnia, gdy któryś z czyujników halla przy kole daje sygnał o zaniku ruchu obrotowego koła.klumb pisze:czy macie bicie pedału???
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:00
- Lokalizacja: Przemyśl/Kraków/...
- Kontakt:
....
1. W starszych wersjach ABSu jest zarowno korektor jak i... ABS. W nowszych, tak ja piszesz, prace korektora zastepuje ABS poprzez analogiczny modul w ABS.
Nie wiem czy rozwazany kolega ma korektor, czy nie ma. Sprawdzic nie zaszkodzi.
2. Najprosciej praktyczne dzialanie ABSu mozesz sprawdzic hamujac na dwoch rozniacych sie powierzchniach np. masz kaluze przy krawedzi jezdni, a srodek jezdni suchy (kurde, tyle ze od kilku dni grzeje:D) albo asfalt/pobocze zwirowe (tylko odpowiednio szerokie, bezpieczne!).
3. Na nowych tarczach i klockach pedal nie opadnie Ci nizej, niz na starych.
4. Nie wydaje mi sie, by SERWO wplywalo na hamowanie tyl/przod czy po przekatnej. SERWO umieszczone jest przed pompa, ktora "rozdziela" cisnienie na poszczegolne sekcje.
Niech kolega koniecznie sprawdzi cisnienie i cylinderki i zaciski, szczegolnie te z przodu z bez ABSu i z włączonym ABSem. Wyglada na to, ze problem lezy w samym ukladzie hamulcowym, a gdy jest wlaczony ABS, to on nieco zmienia/lagodzi objawy samego hamulcowego.
Nie wiem czy rozwazany kolega ma korektor, czy nie ma. Sprawdzic nie zaszkodzi.
2. Najprosciej praktyczne dzialanie ABSu mozesz sprawdzic hamujac na dwoch rozniacych sie powierzchniach np. masz kaluze przy krawedzi jezdni, a srodek jezdni suchy (kurde, tyle ze od kilku dni grzeje:D) albo asfalt/pobocze zwirowe (tylko odpowiednio szerokie, bezpieczne!).
3. Na nowych tarczach i klockach pedal nie opadnie Ci nizej, niz na starych.
4. Nie wydaje mi sie, by SERWO wplywalo na hamowanie tyl/przod czy po przekatnej. SERWO umieszczone jest przed pompa, ktora "rozdziela" cisnienie na poszczegolne sekcje.
Niech kolega koniecznie sprawdzi cisnienie i cylinderki i zaciski, szczegolnie te z przodu z bez ABSu i z włączonym ABSem. Wyglada na to, ze problem lezy w samym ukladzie hamulcowym, a gdy jest wlaczony ABS, to on nieco zmienia/lagodzi objawy samego hamulcowego.
Kolego sprawdź czy nie masz uszkodzonych przewogów elastycznych z przodu. Ponoć zdarza się, że robią się na nich bąble, powodujące spadek ciśnienia. Nigdy osobiście się z tym nie spotkałem ale czasem na forum się takie przypadki spotyka. W przypadku naciśnięcia hamulca przewód puchnie przez co potrzeba większego nacisku na pedał (większa objętość przewodów).
Dzisiaj zmieniłem tarcze i klocki hamulcowe z przodu pedał rzeczywiście nie leci bardziej niż wcześniej do podłogi ale róznicy za wielkiej nie ma przednie hamulce mi nie hamują tzn na żużlu czy piasku koła boksują i czuć dragania od ABS ale na asfalcie lipa totalna tylne koła zatrzymują się z popiskiwaniem a przednie wogule się nie blokują nie wiem co mam robić??? w przyszłym tygodniu zapewne udam się serwisu VW w Lublinie bo nerwicy dostanę po podłączeniu pod vac nie mam żadnych błędów w żadnym podzespole auta a sorki coś w silniku pokazuje że sterownik vac uszkodzony ale to chyba nie ma nic do chamulców???
oto błąd w silniku :
- 18056 magistrala CAN uszkodzona
brak osprzetu/nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
oto błąd w silniku :
- 18056 magistrala CAN uszkodzona
brak osprzetu/nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Ostatnio zmieniony czw lip 15, 2010 21:47 przez klumb, łącznie zmieniany 1 raz.
moim zdaniem masz albo korektor siły hamowania który jest walnięty
lub bardziej szalona teoria idzie za duze ciśnienie na tył bo brak lub jakaś część jest nie od tego auta
ja w mk3 1,4 miałem nie korektor a reduktory ciśnienia powkręcane prosto w pompę hamulcowa i nikt nie wiedział co to aż sam doszedłem
moim zdaniem jeśli ci tył piszczy a przód nie to zasłabło hamujesz
ja jak wpadam w zakręt focusem 2,0 to esp samo pompuje na tylne koła ciśnienie aby auto wprowadzić w prawidłowy tor jazdy ale wystarczy ze dotknę hamulców to abs powoduje popiskiwanie tylko tylnych kuł
jedz na rolki kolego na przegląd oni ci powiedzą wszystko nawet czy masz krzywe tarcze
ale rolki nie platformy najazdowe
lub bardziej szalona teoria idzie za duze ciśnienie na tył bo brak lub jakaś część jest nie od tego auta
ja w mk3 1,4 miałem nie korektor a reduktory ciśnienia powkręcane prosto w pompę hamulcowa i nikt nie wiedział co to aż sam doszedłem
moim zdaniem jeśli ci tył piszczy a przód nie to zasłabło hamujesz
ja jak wpadam w zakręt focusem 2,0 to esp samo pompuje na tylne koła ciśnienie aby auto wprowadzić w prawidłowy tor jazdy ale wystarczy ze dotknę hamulców to abs powoduje popiskiwanie tylko tylnych kuł
jedz na rolki kolego na przegląd oni ci powiedzą wszystko nawet czy masz krzywe tarcze
ale rolki nie platformy najazdowe
był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:00
- Lokalizacja: Przemyśl/Kraków/...
- Kontakt:
rtyu
Rolki pokażą Ci to samo co wiesz - że przód nie hamuje - tylko w liczbach.
Ty musisz się teraz dowiedzieć co odpowiada za to, więc zmierz ciśnienie w ukł. hamulcowym przed cylinderkami. Jedź do mechanika albo kup dwa manometry po 10 zł szt. odpowiednią redukcję na przewód hamulcowy (sprawdź! ale prawdopodobnie M10x1) i mierz po przekątnej. Auto wysi (tj. kołami nie dotyka ziemi).
Jeśli ciśnienie będzie w normie, to problem w cylinderkach i/lub zaciskach. Jeśli nie będzie w normie, to sprawa pomp, serwa, korektora, przewodów.
Masz ten korektor? Jeśli tak, to będzie na tylnej belce.
Ty musisz się teraz dowiedzieć co odpowiada za to, więc zmierz ciśnienie w ukł. hamulcowym przed cylinderkami. Jedź do mechanika albo kup dwa manometry po 10 zł szt. odpowiednią redukcję na przewód hamulcowy (sprawdź! ale prawdopodobnie M10x1) i mierz po przekątnej. Auto wysi (tj. kołami nie dotyka ziemi).
Jeśli ciśnienie będzie w normie, to problem w cylinderkach i/lub zaciskach. Jeśli nie będzie w normie, to sprawa pomp, serwa, korektora, przewodów.
Masz ten korektor? Jeśli tak, to będzie na tylnej belce.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 282 gości