witam
pytanie następujące mam:
auto dzis przjechało okolo 200 km w największym upale na trasie (godz. 10-12/13) wiadomo, 30+ stopni. auto nienaturalnie słabo jedzie, silnik pracuje nierówno, słabo przyspiesza.
na trasie powrotnej wieczorem kiedy temperatura na zewnątrz była o wiele niższa auto jechało o wiele lepiej, silnik pracuje równo, elastycznie, przyspiesza ok.
obie trasy bez klimy, to samo obciążenie.
czy jest możliwe że temp. tak odczuwalnie wpływa na pracę silnika czy może coś jest nie tak? golf 1.4 16V 2001 r.
pozdrawiam
Wpływ dużego upału na pracę silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wpływ dużego upału na pracę silnika
moje mk4: viewtopic.php?f=89&t=171598&hilit=ozz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Wpływ dużego upału na pracę silnika
Nie sadze zeby temperaura miala az taki wielki wplyw na moc silnika .Mieszkam w Grecji gdzie temperatura w lecie czesto przekracza 40 stopni i moj golfik wogole tego nie odczuwa.ozz pisze:witam
pytanie następujące mam:
auto dzis przjechało okolo 200 km w największym upale na trasie (godz. 10-12/13) wiadomo, 30+ stopni. auto nienaturalnie słabo jedzie, silnik pracuje nierówno, słabo przyspiesza.
na trasie powrotnej wieczorem kiedy temperatura na zewnątrz była o wiele niższa auto jechało o wiele lepiej, silnik pracuje równo, elastycznie, przyspiesza ok.
obie trasy bez klimy, to samo obciążenie.
czy jest możliwe że temp. tak odczuwalnie wpływa na pracę silnika czy może coś jest nie tak? golf 1.4 16V 2001 r.
pozdrawiam
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
ozz, podaj auto diagnozie komputerowej, zdaje mi się że przepływomierz nie trzyma już parametrów. Jasne jest że na upale auto musi być słabsze skoro jest zasilane rozrzedzonym gorącym powietrzem, ale nie jakieś tam szarpania i aż tak wyraźny spadek mocy
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
psilos1, wiesz, teraz mamy w kraju takie miesięczne amplitudy temperatur że jadąc na urlop nad morze nie wiadomo czy brac zimne piwko i klapki czy kurtke więc łatwiej zauważyc po aucie różnice jak pracuje w tak extremalnych warunkach.
w grecji jest stabilna temperatura. byłem wiele razy w tym pięknym kraju :]
Paweł Marek, no właśnie auto pojedzie na diagnozę bo tak dalej byc nie może. koszty wymiany przepływomierza są do wytrzymania?
michal27, dzięki za odp. Generalnie najbardziej ze wszystkich parametrów odczuwalny jest właśnie zdecydowany ubytek mocy a co za tym idzie większe ciśnięcie gazu żeby auto jechało jak powinno i większe spalanie.
Dzięki Panowie
w grecji jest stabilna temperatura. byłem wiele razy w tym pięknym kraju :]
Paweł Marek, no właśnie auto pojedzie na diagnozę bo tak dalej byc nie może. koszty wymiany przepływomierza są do wytrzymania?
michal27, dzięki za odp. Generalnie najbardziej ze wszystkich parametrów odczuwalny jest właśnie zdecydowany ubytek mocy a co za tym idzie większe ciśnięcie gazu żeby auto jechało jak powinno i większe spalanie.
Dzięki Panowie
Ostatnio zmieniony ndz lip 11, 2010 00:45 przez ozz, łącznie zmieniany 1 raz.
moje mk4: viewtopic.php?f=89&t=171598&hilit=ozz" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 255 gości