przepustnica i wartości na vagu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

boksiu73
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: sob mar 31, 2007 21:42
Lokalizacja: Gdańsk

przepustnica i wartości na vagu

Post autor: boksiu73 » wt lip 06, 2010 11:01

witam
podłanczałem dziś vaga aby sprawdzić błędy no i nic nie wyszło.Kontrolując jednak wartości zauważyłem że mam zamały kąt otwarcia przepustnicy [2,5] a z danych jakie posiadam do tego silnika [AFT] to powinno być 3-4,5 [odnosi się to chyba do biegu jałowego]bo jak przygazuje to jest owiele więcej ale na jałowym zamało.Zauważyłem też że czas wtrysku oczywiście na jałowym też jest niski 2,0 a powinno być [2,8-4,2].Co można z tym zrobić jak podnieść te wartości ,nyśle żeto ma związek zewysokim spalaniem.Jeszcze jedno niepodobało mi się to że temperatura [niewiem tylko czy silnika czy plynu na vagu była poniżej 80 a na zegaże 80 ajak na vagu ponad 80 to na zegarze 90 czy coś nie tak z czujnikiem temperatury [jaki kolor czujnika jest w tym silniku AFT] bo może mam zły zamontowany.
Ostatnio zmieniony wt lip 06, 2010 11:11 przez boksiu73, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » wt lip 06, 2010 11:16

czujnik jest raczej dobry VAG pokazuje Ci dokładną temp a wskaźnik w liczniku raczej taką orientacyjną. Co do kąta otwarcia przepustnicy wyczyśc ją i zrób adaptację moze będzie ok, ile Ci pali??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

boksiu73
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: sob mar 31, 2007 21:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: boksiu73 » wt lip 06, 2010 11:45

właśnie czyściłem ją w sobotę a w niedziele odpaliłem bryke i przejechałem się gdy nagle maszyna osłabła asz zdechła ,kilka razy pokręciłem rozrusznikiem odpalił zgasł nawet mi się zresetował licznik i zegar [zanik jakiś napięcia]ale po pół godziny chodzenia na wolnych dojechałem do domu i na podwórku też sam zgasł troche nim poszarpało ale chodzi ,wykasowałem błędy ichyba przepustnica się sama zaadaptowała ale jakoś jakby szybciej wskażnik bęzyny opada [chyba że to przez to chodzenie na wolnych przez godzinę chyba]teraz niemam błędów na vagu ale spalanie miałem wcześniej wysokie 13 litrów .
Próbowałem robić adaptację ale mój vag ma tę opcję niedostępną.

[ Dodano: 06 Lip 2010 11:55 ]
I jeszcze jedno czy przepustnica gdy sie sama zaadoptuje to może się żle ustawić czy trzeba jechać na adaptacje vag.?
Ostatnio zmieniony wt lip 06, 2010 11:47 przez boksiu73, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » wt lip 06, 2010 12:12

zanik napiecia?? klemy ok?? Kable przy rozruszniku?? Sprawdziłbym jeszcze przewód masowy który idzie od pokrywy zawrów do cewki iskrowej. Na pewno nbie jest to wina zle przeprowadzonej adaptacji. Co do ustawiania przepustnicy to podobno po zresetowaniu komputera trzeba odpalić auto i bez dotykania gazu ma tak sobie chodzić, aż sie silnik zagrzeje i włączą wentylatory. Wszystki zbędne odbiorniki prądu mają być wyłączone. Ale czy ta metoda jest skuteczna to zagwarantować nie mogę.

[ Dodano: 06 Lip 2010 12:17 ]
boksiu73 pisze:Próbowałem robić adaptację ale mój vag ma tę opcję niedostępną.
robileś adaptacje wg tego?? ftp://v026230.home.net.pl/aft_ady.pdf


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

boksiu73
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: sob mar 31, 2007 21:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: boksiu73 » wt lip 06, 2010 13:07

tak właśnie według tego ale jak mówiłem mój vag nie otwiera funkcji 4 [niedostępne].
I myślę że przepustnica się sama zaadaptowała ale musiałem kilka razy przygazować i odpalać bryke bo gasła jak jej obroty spadały i szarpałon bryczką .

[ Dodano: 06 Lip 2010 13:09 ]
gdzie znajduje się ten przewód masowy co idzie do cewki?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » wt lip 06, 2010 13:23

od pokrywy zaworów powinien iść przewód do masy przy cewce iskrowej


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

boksiu73
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: sob mar 31, 2007 21:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: boksiu73 » wt lip 06, 2010 13:40

zaraz pójde sprawdzić połączenia



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » wt lip 06, 2010 13:45

boksiu73 pisze:zaraz pójde sprawdzić połączenia
czasami ten przewód jest przerwany i robią sie cyrki


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

boksiu73
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: sob mar 31, 2007 21:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: boksiu73 » wt lip 06, 2010 13:54

sprawdzałem przed chwilą ale wydaje mi się że wszystkie połączenia sa ok.

[ Dodano: 06 Lip 2010 13:55 ]
pójde jeszcze raz i odkręce go żeby sprawdzić



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » wt lip 06, 2010 13:58

to dziwne dlaczego sie zresetował... moze po prostu aku padał po dłuższym kręceniu. A po tej adaptacji dobrze jeździ??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

boksiu73
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: sob mar 31, 2007 21:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: boksiu73 » wt lip 06, 2010 14:51

wydaje mi sie że jakby lepiej ciągnoł ale tez jakby paliwo szybciej schodziło ,na vagu brak błedów wszystko normalnie oprocz tego co opisałem na poczatku,ale wydaje mi sie ze te wartości przed czyszczeniem przepustnicy były takie same głównie chodzi mi o to spalanie.

[ Dodano: 06 Lip 2010 15:24 ]
przeczyściłem przed momentem połączenia [klema+,rozrusznik,oraz kabel masy ten co idzie od pokrywy zaworów do cewki] przesmarowałem wazelinom i odpaliłem auto i okazało się że kąt otwarcia przepustnicy był 3 [tak jak w tabeli],posprawdzałem jeszcze inne wartości i zachwile znowu było 2,5[zamało wedłóg tabeli].
Znalazłem jeszcze jedną żecz otóż w grupie 3 czwarta wartpość czyli [wspomaganie wypełnienia napięcia nastawnika przepustnicy ]wynosiła 12 a wedłóg tabeli powinna wynosić od17-19 procent.Co z tym zrobić.

[ Dodano: 06 Lip 2010 15:30 ]
przy zgaszonym silniku mam kąt 3,5 [ok.] i wsp.napięcia przepustnicy 16,4 procent,o co tu chodzi?

[ Dodano: 06 Lip 2010 15:34 ]
a teraz nawet 16,8 procent [na zgaszonym silniku] ?

[ Dodano: 06 Lip 2010 15:37 ]
teraz 17,6 procent o co tu chodzi cz tak powinno być czy coś jest walniente bo saam niewiem

[ Dodano: 06 Lip 2010 15:39 ]
rośnie bo już jest 18,0 procent ,czy coś do wymiany lub naprawy ?

[ Dodano: 06 Lip 2010 15:47 ]
już mam 19,1 czy tak powinno być?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 110 gości