Wymiana sprzęgła AGR ale co z dwumasem?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Greeqo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:40
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Wymiana sprzęgła AGR ale co z dwumasem?

Post autor: Greeqo » czw lip 01, 2010 09:21

Witam, Panowie kto mi doradzi, mam do wymiany sprzęgło ewidentnie, jak się nagrzeje auto zaczynają ciężko biegi wchodzić, a wsteczny to masakra harczy, i chce sprzęgło wymienić, ale jak myślicie co z dwumasem? sprawdzałem objawy to nie mam żadnych, jadąc 50km/h wcisnę 5 bieg full gaz i nic nawet minimalnie nic nie zatrzęsie, a jak ruszam są teraz delikatne drgania, ale tego nie było jakiś miesiąc temu, i kiedy pojawił się objaw sprzęgła on chyba tak szarpie, co Panowie myślicie? pomóżcie bo lada dzień wstawiam auto do mechanika i nie wiem za bardzo co kombinować?



karolw2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 20:59

Post autor: karolw2 » czw lip 01, 2010 09:43

Bo po prostu nie masz koła dwumasowego. Początkowe AGR nie miały tego wynalazku. :bigok: I do któregoś numeru silnika AGR-y są wolne od niego i dlatego możesz nic nie czuć że ci pada dwumas. Prawdopodobnie go nie masz. Przez to masz tańszy komplet sprzęgła. :kac:
Ostatnio zmieniony czw lip 01, 2010 09:45 przez karolw2, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Greeqo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:40
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

odp

Post autor: Greeqo » czw lip 01, 2010 09:44

Mam z 2001 golfa, ale nie wiem gdzie znaleźć cały ten numer silnika mam tylko początek AGR



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » czw lip 01, 2010 09:46

Grzechu_Sc pisze:Mam z 2001 golfa,
Obawiam sie,ze z tego roku juz miały dwumas,ale nie mam pewności.


User

karolw2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 20:59

Post autor: karolw2 » czw lip 01, 2010 09:47

Po numerze VIN można sprawdzić ale u mnie w Etka nie działa wyszukiwanie po vin. To w 2001 r były jeszcze AGR. :-k



Awatar użytkownika
Greeqo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:40
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

odp

Post autor: Greeqo » czw lip 01, 2010 09:50

No taki model mi się trafił, ehhh no ale powiedzcie mi zakładając najgorsze, to czy robić to koło? czy ewentualnie sprawdzić je po demontażu sprzęgła, bo nie miałem żadnych problemów jakie są opisane na vwgolfie



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » czw lip 01, 2010 09:53

Jak rozbierzesz sprzęgło, to juz bedziesz wiedział, czy siedzi dwumas i czy wymieniać :bigok:


User

karolw2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 20:59

Post autor: karolw2 » czw lip 01, 2010 09:55

Ok. Jak się taki trafił to spoko.
Ale czy to na pewno sprzęgło? Rosą ci obroty silnika jak naciskasz na pedał gazu na 5 biegu a samochód nie przyspiesza ????
Bo może tylko jakaś regulacja by wystarczyła !!!



Awatar użytkownika
Greeqo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:40
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

odp

Post autor: Greeqo » czw lip 01, 2010 10:04

To znaczy testowałem na różne sposoby, obroty mi nie wzrastają, tzn: ostatnio poszalałem trochę nim i na trójce jak ruszałem od jeden jak tak konkretnie przycisłem to się zaczęło ślizgać i to bardzo musiałem chwile odczekać i było normalne, zaczęło się to wszystko od tego żę pojawił się dziwny dźwięk w silniku metaliczny, nie pomagało wciśnięcie sprzęgła i puszczenia, teraz ucichł ten głos, ale gdzieś od miesiąca z dnia na dzień coraz gorzej chodzą biegi, jak jeżdżę spokojnie to jeszcze jakoś wchodzą tzn ciężko, ale nie chrupie nic, ale jak poszaleję chwilę, to jest masakra jakaś, aha i ostatnio jechałem w lesie tak cicho było i otwarłem auto żeby posłuchać dźwięków, i jak wrzucam 2 to czasem jest taki chrobot, (ale to nie wina wbijania biegu) tylko tak jak by coś latało miedzy tarczą a dociskiem, i po prostu blokuje to chyba czasem wciśnięcie docisku, tak mi się wydaje, a i jeszcze, miesiąc temu sprzęgło brało tak na samym końcu już, a odkąd biegi ciężko wchodzą, to jak puszczam sprzęgło to minimalnie puszczę i już bierze bieg, ale nie do końca tylko auto tak minimalnie rusza, a potem puszczając dalej to sprzęgło to następne takie branie jest już na samym końcu puszczania sprzęgła --> dołączony rysunek (nie za piękny ale coś widać żebyście zrozumieli moje wypociny)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Re: odp

Post autor: Bronco » czw lip 01, 2010 10:08

Grzechu_Sc pisze:No taki model mi się trafił, ehhh no ale powiedzcie mi zakładając najgorsze, to czy robić to koło? czy ewentualnie sprawdzić je po demontażu sprzęgła, bo nie miałem żadnych problemów jakie są opisane na vwgolfie
:gora: Jeżeli masz dwumas to wymieniaj cały komplet: dwumas, sprzęgło i łożysko dociskowe.


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

karolw2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 20:59

Post autor: karolw2 » czw lip 01, 2010 10:14

Wiesz jak już coś tam się dzieje i będziesz rozbierał skrzynię to jak wymieniać to już komplet z dwumasem. Coś się może odłamało czy coś podobnego bo ci coś żęzi jak mówisz. Jak wymienisz sprzęgło docisk a zostawisz dwumas bo na oko będzie ok a po miesiącu zacznie się odzywać to znowu ta sama robota. Jak wymieniać to komplet z dwumasem.



lukaselmo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 21:05
Lokalizacja: WLKP

sprzęgło

Post autor: lukaselmo » ndz lip 04, 2010 20:54

Dwumas masz na bank,ja miałem AGR-a z 99 roku i miałem.Mam golfa V tdi i miałem podobny problem,bo było słychać łożysko oporowe,jak rozebraliśmy skrzynie to się okazało,że tarcz też jest podjechana i trza wymienić ale co z dwumasem?Sprawdzaliśmy i niby dużego luzu nie było ale jednak za jednym rozbieraniem dwumas kupiłem też a auto nie szarpało,nie trzęsło,może mogłem dwumas zostawić ale nigdy nie wiadomo co zrobić,a mechanior nie zagwarantuje ci,że będzie oki ,pozdro


lukas

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » ndz lip 04, 2010 22:25

ew. zawsze można zastosować sztywne koło... g60/1z i odpada problem z dwumasem, a przy okazji zapas na sprzęgle dla mocy jest



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości