Jaki czujnik temperatury do AAZ 1994r

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
matirati666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Jaki czujnik temperatury do AAZ 1994r

Post autor: matirati666 » czw lip 01, 2010 08:22

Witam

Zastanawiam się jakie czujnik temperatury płynu chłodzącego podejdzie do mojego golfa 3. Stary mialem 357 919 501 z zielonym kołnierzem 4 stykowy. Wymieniłem termostat na Wahlera i od razu czujnik na w/w. Temperatura nadal dochodzi max do 80st na trasie i w korkach do 90st po czym spada w dół jak ruszam. Znalazłem jeszcze w ETOSie inne numery czujników do AAZ. 357 919 369F - przelacznik termiczny dla pojazdow z wentylatorem elektrycznym 3 stopnie. Problem w tym że wedlug obrazka poglądowego czujnik cieczy zielony idzie od gory a ten drugi, tez zielony idzie od boku do króćca a moj krociec ma tylko wtyk na 1 czujnik i to od boku.

Obrazek


Życie się kręci powyżej 4 tysięcy ... :D

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Post autor: ciachotdi » czw lip 01, 2010 09:31

no i tak ma byc ze jest jeden, w td były jedne montowane do AZZ kolor zielony, czujnik ten spełnia dwie funkcje. 1-pokazuje stopnie celcjusza, 2-daje sygnał dla grzania swiec. A co ciekawe u nas zawsze swiecą swiece jak silnik jest zimny a na zewnatrz jakieś +20



Awatar użytkownika
matirati666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: matirati666 » czw lip 01, 2010 09:55

No właśnie też to zauważyłem pomimo że niektórzy twierdzą że jak ciepło na dworze to świece nie grzeją się na zimnym silniku. Aha a zatem czemu program ETOS twierdzi, że tam jest drugi czujnik? Że króciec ma wejście na 2 czujniki? Czyżby silnik 1Y miał na 2?


A ty ogólnie jaką masz temperaturę podczas jazy jak się nagrzeje? Też niską czy kolo 90st?
Ostatnio zmieniony czw lip 01, 2010 10:20 przez matirati666, łącznie zmieniany 1 raz.


Życie się kręci powyżej 4 tysięcy ... :D

apln
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt cze 19, 2009 17:05
Lokalizacja: SY/SLU/SG
Kontakt:

Post autor: apln » czw lip 01, 2010 11:49

Swiece grzeją bo td(aaz) ma jeszcze komory wirowe(w przeciwieństwie do bezpośredniego wtrysku tdi) - komora powoduje większe straty ciepła, więc świece grzeją zawsze na zimnym silniku :bigok:

Ja do niedawna miałem niską(70stopni), u mnie był walnięty był termostat. Czujnik też musiałem zmienić, bo wcześniej przez pomyłkę w sklepie sprzedali mi z żółtą opaską do tdi, a do aaz musi być z zieloną opaską.


I am traveler of both time and space...

Awatar użytkownika
matirati666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: matirati666 » czw lip 01, 2010 12:22

apln pisze:u mnie był walnięty był termostat.
No u mnie też dlatego kupiłem Wahlera. Ale nadal temperaturka w jeździe pomiedzy 70 a 80 dopiero w korku 90. Już myślałem że może czujnik znów do wymiany bo firmy TOPRAN


Życie się kręci powyżej 4 tysięcy ... :D

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw lip 01, 2010 12:54

matirati666 pisze:do wymiany bo firmy TOPRAN
Topran to jakieś G , dziwić się zle pokazuje , kup sobie jakiś porzadny albo ERA albo meylle


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
matirati666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: matirati666 » czw lip 01, 2010 13:13

grandi pisze:Topran to jakieś G , dziwić się zle pokazuje , kup sobie jakiś porzadny albo ERA albo meylle
A możliwe że od tego złego wskazywania jest tak że jak jade to nie wskazuje nigdy 90st i dopiero w korkach rosnie do 90? Czy to wadliwy termostat mi sie trafił? Już nawet chciałem kupić ostatnio czujnik HELLI za 130zł :D
Ostatnio zmieniony czw lip 01, 2010 13:17 przez matirati666, łącznie zmieniany 1 raz.


Życie się kręci powyżej 4 tysięcy ... :D

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Post autor: ciachotdi » czw lip 01, 2010 13:21

A ty ogólnie jaką masz temperaturę podczas jazy jak się nagrzeje? Też niską czy kolo 90st?[/quote] to zależy przeważnie przy obecnych tem 90 stopni a jak wyjedziesz poza miasto to spada do 70 kilku po czym znowu wzrośnie jak mu dasz pedał w deche ale to normalne takie wachanie także nie ma problemu



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » czw lip 01, 2010 14:06

matirati666 pisze:Już myślałem że może czujnik znów do wymiany bo firmy TOPRAN
Dobrze myślałeś bo czujniki tej "firmy"nigdy nie działają jak powinny ,inne ''wyroby ''też szkoda gadać.Ale u ciebie to dość dziwne bo zwykle te czujniki zawyżają
Ostatnio zmieniony czw lip 01, 2010 14:07 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
matirati666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: matirati666 » czw lip 01, 2010 14:11

No z reguły go goniłem w trase nawet Gdańsk - Kościerzyna i temperatura jak ustawiła sie na 70 to cały czas stała poza wyjątkiem że silnik jest nagrzany i jak stanąłem w korku to spokojnie do 90 rosła i tak się trzymała. Ale wystarczyło znów pogonić nim w przód i znów temperatura wracała do 70. Ja bym obstawiał że termostat ale to dziwne bo w sumie to był Wahler :grrr:


Życie się kręci powyżej 4 tysięcy ... :D

Zapfen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob paź 11, 2008 15:05
Lokalizacja: POZNAŃ

Re: Jaki czujnik temperatury do AAZ 1994r

Post autor: Zapfen » ndz maja 08, 2011 03:01

odgrzeje :) problem mam dokladnie jak wyzej, ale nie wiem w czym tkwi przyczyna.

termostat wahler ( sprawdzony w szklance i miernikiem) wiec napewno jest dobry.
na postoju temp miedzy 85~ 90 st. podczas jazdy-trasa 75 st.
czujnik temp tak samo sprawdzony, i wskazuje dobrze .

meczy mnie ten temat, bo niezbyt rozumiem, czemu trace temp podczas jazdy...


jakies pomysly ? moze cos zle polaczone, czy kwestia plynu (petrygo)


Pierwszy VW - Golf III (sprzedany)
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6

volw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt maja 03, 2011 10:31

Jaki czujnik temperatury do AAZ 1994r

Post autor: volw » wt maja 10, 2011 12:29

Też mam dokładnie jak u Ciebie. Wsadziłem mu już drugi termostat (też wahler) i dalej to samo. Wskaźnik i czujnik dobry bo wszystko sprawdzone termometrem w zbiorniczku. Pewnie te termostaty teraz są takie do dupy. Moge dac i 100PLN tylko żeby trzymał te 90. Jaki kupic? :?



Awatar użytkownika
matirati666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Jaki czujnik temperatury do AAZ 1994r

Post autor: matirati666 » wt maja 10, 2011 12:46

Ja kupiłem Wahlera terme i czujnik TOPRANA. Na jeździe blisko 80 na postoju lub korku 90 i dmuchawy się włączają ogólnie bajka. Ruszam i znów spadek. Potem się szarpnąłem i kupiłem jakiś lepsiejszy bliżej oryginału za ok 100zł czujnik temperatury i ta sama bida. Więc już dawno na to machnąłem ręką i śmigam dalej ;)


Życie się kręci powyżej 4 tysięcy ... :D

volw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt maja 03, 2011 10:31

Jaki czujnik temperatury do AAZ 1994r

Post autor: volw » wt maja 10, 2011 13:23

Też mam podczas jazdy 80st, nie ma tragedii ale lepiej by było ciut wiecej. To mówisz żeby sie raczej nie pchac w oryginały? :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 39 gości