Problem z olejem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

danieldzc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw maja 13, 2010 20:34
Lokalizacja: Sheffield

Problem z olejem

Post autor: danieldzc » wt cze 29, 2010 09:42

Witam.
Mam kilka problemow z moim golfem mk4 1.6i (rocznik 1999):
1. Olej mi znika. To jest dziwne poniewaz po zaparkowaniu nie widac pod samochodem zadnych plam oleju. Nie widac za samochodem zadnych czarnych chmur jak w przypadku gdyby mi olej spalal. Dziwne jest tez to ze nie zawsze ten olej znika... Np po dluzszej jezdzie na autostradzie (kolo 5h) na wysokich obrotach (35-40k) spadl mi poziom oleju z max do min kreski. Teraz tylko po miescie jezdze od kilku i olej utrzymuje sie na stalym poziomie. Czy moze z jakiegos powodu olej sie tracic tylko przy wysokich obrotach? Mechanik mi powiedzial ze brakuje mi jednej czesci w silniku, po angielsku nazwal to 'Engine breather pipe', znalazlem obrazek silnika i zaznaczylem mniej wiecej gdzie ta rurka jest:
Obrazek
Rurka laczy element zakreslony na niebiesko z elementem zakreslonym na rozowo. Nie wiem jaka jest polska nazwa elementu, jak wazny on jest i czy moze powodowac utraty oleju.
2. Cos dziwnego dzieje mi sie z elektryka w samochodzie. Elektryczne okna losowo przestaja dzialac, nie da sie ich zamknanc ani otworzyc zadnym przyciskiem w samochodzie przez jakis czas, potem znowu zaczynaja dzialac normalnie. Dziwne jest to ze nawet jak przestaja dzialac, jak zamkne samochod pilotem od alarmu, okna sie automatycznie zamykaja mimo wszystko. W tym samym czasie jak okna nie dzialaja, nie dzialaja zadne swiatla w srodku samochodu (te nad drzwiami etc.). Czego to moze byc wina? Chcialem sprawdzic bezpieczniki ale nie wiem gdzie sa...

Dzieki za pomoc z gory.
Daniel



animag18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 24, 2009 14:25
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: animag18 » wt cze 29, 2010 10:18

co do bezpiecznikow to ...


Obrazek



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt cze 29, 2010 10:19

danieldzc pisze:Engine breather pipe
Chodzi chyba o odmę
danieldzc pisze:Czy moze z jakiegos powodu olej sie tracic tylko przy wysokich obrotach?
Przy długotrwałej jeździe z wysokimi obrotami lub dynamicznej jeździe zużycie oleju może wzrosnąć. Co prawda Twoje jest nie do przyjęcia.

Temat poboru oleju w tych silnikach był omawiany wielokrotnie. Skorzystaj z szukajki.



danieldzc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw maja 13, 2010 20:34
Lokalizacja: Sheffield

Post autor: danieldzc » czw lip 01, 2010 01:50

Problem z utrata oleju zostal rozwiazany. Ta czesc gdzie sie wlewa olej i potem naklada nakretke na nia byla peknieta i tamtedy olej sie wydostawal. Jutro to wymieniam i powinno byc ok.
Z szybami i oswietleniem w srodku samochodu, sprawdzilem bezpieczniki, wszystkie sa ok. W internecie znalazlem na wielu forach zagranicznych opis moich problemow, ludzie mowia ze to najprawdopodobniej tzw Comfort Controll Module:
Pierwsze forum
Drugie forum
Jutro to bede sprawdzal (ten modul, elektryke podlaczona do niego oraz kable w podlodze pod nogami kierowcy) i dam znac co znalazlem...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 115 gości