J@rek pisze:zybi20,  najpierw taki test, potrzebujesz kogoś do pomocy.
Podnosisz na lewarku prawy przód. (porządnie zablokuj tylne koła).
Wsiadasz i włączasz silnik, ktoś obserwuje podniesione koło i mówi co się dzieje.
1. sprzęgło, pierwszy bieg - co robi podniesione koło
Zrób tak kilka razy.
i następna próba, robisz samemu bez problemu na normalnie stojącym samochodzie:
Silnik pracuje, nie ruszasz sprzęgła, usiłujesz z czuciem wrzucić jedynkę. Powinieneś napotkać opór, jak ściana. Przytrzymujesz dźwignie w tej pozycji 'wrzucania jedynki', na tym oporze, i wciskasz sprzęgło.
I napisz co się dzieje w obu opisanych sytuacjach.
Zrobiłem jak piszesz kolego
1 sytuacja: koło na lewarku sprzęgło, pierwszy bieg koło stoi po puszczeniu sprzęgła koło zaczyna się kręcić. Za każdym razem podczas wciskania sprzęgła koło stawało
2 sytuacja: silnik uruchomiony maksymalnie wpychany drążek w położenie pierwszego biegu, duży opór bieg nie chce wejść samochód delikatnie zaczyna się toczyć (równa powierzchnia na parkingu w markecie, po wciśnięciu hamulca samochód staje obroty nie spadają), po wciśnięciu sprzęgła (w trakcie trzymania jedynki na oporze) bieg wchodzi bez problemu. 
[ Dodano: 25 Cze 2010 21:53 ]
Paweł Marek pisze:w seacie masz pewnie mechanizm zmiany biegów na linki
mechanizm nie jest na linki tylko normalnie na drążek od dołu skrzyni, wygląda na sprawny
Dziś troszkę jeszcze testowałem i sprawa wygląda tak: 2 i 5 bieg czasem zgrzyta przy wbijaniu, a w momencie kiedy skrzynia się blokuje tzn. np chce wbić trzeci bieg pcham drążek do przodu i jest opór (czyli skrzynia zblokowana) ale jak na tym oporze potrzymam tak z 4 sekundy bieg wchodzi gładko. Tak samo jak bardzo powoli zmieniam biegi zauważalnie rzadziej się blokują.