1V ciężko odpala ciepły po krótkim postoju.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

1V ciężko odpala ciepły po krótkim postoju.

Post autor: stonefree » sob cze 19, 2010 09:02

Cześć.
Trochę szukałem i nic wiążącego nie znalazłem, stąd moje pytania.
Mam 1V z przebiegiem licznikowym 320kkm. Ciśnienie kręcone, dawka kręcona, seryjna pompa i turbina. Świece żarowe sprawne, przewody powrotne suche. Przekaźnik świec wymieniony z 102 na 60, czyli nie dogrzewa po rozruchu. Silnik zimny odpala na dotyk po 1 grzaniu nawet przy duzych mrozach, przy plusowych nawet bez ssania. Po zgaszeniu gorącego silnika i próbie odpalenia po kilku sekundach do kilku minut również jest ok. Problem pojawia się po kilkudziesięciominutowym postoju, wtedy trzeba dosyć długo kręcić. Co myślicie na ten temat? Dodam,że przed wymianą przekaźnika świec objawy były podobne.



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: Q_mac » sob cze 19, 2010 09:46

Wtryski, lub kąt wtrysku, z tym że raczej to drugie. Musisz wyprzedzić kąt wtrysku, spróbuj na ciepłym z wyciągniętym "ssaniem". Jak szybciej odpali to masz przyczynę, sprawa nr 2 to sprawdź czy nie cofa Ci się paliwo (ale skoro na zimnym odpala, to powinno być ok).



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob cze 19, 2010 10:09

Pompa słaba, jeśli lałyby wtryski to by silnik nierówno pracował.
Ostatnio zmieniony sob cze 19, 2010 10:11 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tomassss24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: tomassss24 » sob cze 19, 2010 12:13

t0mal pisze:Pompa słaba, jeśli lałyby wtryski to by silnik nierówno pracował.
Zgadzam sie lub jeszcze ten kąt wtrysku . Ja mam podobnie ten sam silnik 1V wszystko wzorowe pali na dotyk nie kopci pracuje rowno silniczek ale po rozgrzaniu gdy dłuzej postoi to musze przekrecic dłuzej zanim zapali natomiast z wyciągnietym przyspieszaczem pali od strzała bez grzania swiec . Wydaje mi sie ze te pompy ogolnie tak maja sa mało wydajne no i moze byc cos z tym cisnieniem na pompie chyba ze sie myle :grin:



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » sob cze 19, 2010 21:11

tomassss24 pisze:kąt wtrysku
Sprawdzany zegarem , jest 1 mm przed OT przy wciśniętym ssaniu.
t0mal pisze:jeśli lałyby wtryski to by silnik nierówno pracował.
Zdarza sie, że odpalony gorący motor telepie, jak by chodził na 3 garach, ale nie kopci. po przegazówce sie równa.
Q_mac pisze:spróbuj na ciepłym z wyciągniętym "ssaniem".
Pali lepiej, ale nie tak dobrze jak zimny. Jest patent na sprawdzenie dynamiczne kata w tych silnikach?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14207
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob cze 19, 2010 21:40

t0mal pisze:Pompa słaba
t0mal,niekoniecznie.Ja też tak miałem,że po nagrzaniu,gdy świece już nie grzały,palił gorzej.Trzeba było kiełtać go długo.
Zastosowałem dodatek do paliwa Valvoline i jak ręką odjął,a pompa hula jak szalona :bigok:

Wszystkie inne dodatki,które wcześniej stosowałem,czyściły tylko moją kieszeń,a ten mogę spokojnie każdemu polecić :bajer:
Ostatnio zmieniony sob cze 19, 2010 21:41 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » sob cze 19, 2010 21:59

Michaś_1977 pisze:Zastosowałem dodatek do paliwa Valvoline
Ale u mnie po krótkim postoju pali na dotyk.Po jakiejs poł godzinie dopiero jest kłopoi



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14207
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob cze 19, 2010 22:29

stonefree pisze:Ale u mnie po krótkim postoju pali na dotyk.Po jakiejs poł godzinie dopiero jest kłopoi
Zastosowanie tego dodatku,na pewno nie pogorszy pracy,a Twego budżetu mocno nie nadszarpnie,bo kosztuje ok.3 dych.
Skoro dopiero po pół godz. takie jaja się dzieją,to sprawdź jeszcze,czy z paliwem nie płynie powietrze do pompy :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » sob cze 19, 2010 22:52

Michaś_1977 pisze:czy z paliwem nie płynie powietrze do pompy
Ale zimny też pali na dotyk. myslisz,że rozszczelniałby sie na ciepło?



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » ndz cze 20, 2010 03:55

Sprawdzałeś ciśnienie sprężania? Takie rzeczy sie dzieją jak silnik jest juz mocno wyeksploatowany. Ewentualnie podłącz po godzinie postoju (kiedy swiece juz nie grzeja, tem. silnika powyzej 65'C) świece na krótko, jak zapali od strzała to na 99% masz rozwiązanie problemu.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz cze 20, 2010 10:20

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Na pierwszy strzał zrobię pomiar ciśnienia w cylindrach i przy okazji wykręconych wtryskiwaczy dam do sprawdzenia. Powiedzcie mi jeszcze, czy wtryskiwacze da się regulować, czy potrzebne mogą byc nowe końcówki? Rozumiem że do sprawdzenia wystarczy pompa i manometr?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14207
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz cze 20, 2010 10:26

stonefree, tak wtryskiwacze są regulowane podkładkami różnych grubości.Jednak jak już mocno leją,to żadna regulacja już im nie pomoże.Wtedy tylko wymiana końcówek-rozpylaczy.
Sprawdź jeszcze ten środek,bo on czyści cały układ paliwowy i wtryski też może odblokować jeśli przez syf w paliwie zaczęły się np. podwieszać...przez to mogą lać :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » ndz cze 20, 2010 14:05

Jest jeszcze jedna opcja, ze silnik był przegrzany, na zimno odpala od strzała, jak sie zagrzeje tłoki puchna i ocieraja o gładź cylindra, rozrusznik nie ma siły zakrecić silnikiem.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz cze 20, 2010 17:03

Ja bym obstawiał wyjechaną pompę


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 155 gości