Ech...kiedyś już był problem z brzęczykiem i migającą lampką ciśnienia oleju. Po wymianie na nowy (dalej półsyntetyk) ustało na jakiś miesiąc-półtora. Znowu się teraz zaczyna. Na początku brzęczało jak był rozgrzany (rozumiem, że olej rzadszy itp) ale po drodze rozrusznik mi padł. Wcześniej wymieniłam szczotkotrzymacz i bendix a teraz padł automat(wymianiony na nowiutki). W tym momencie mam juz tak naprawdę wymienione wszystko w rozruszniku ale dziś zaczął stawać. Tzn. się wiesza - raz odpala i kręci i raz nie. A do tego jeszcze ten stuk w silniku. Tzn czasem jak odpalam to ten stuk jest (jakby wiropłaty w samolocie) a czasem nie ma go (zazwyczaj muszę odpalić raz czy dwa i jest ok) tak jakby coś tam sie poluzowało i nie wiem....czy to panewki? czy co?
[ Dodano: 18 Cze 2010 20:38 ]
K....dajcie mi jakąś odpowiedź,,, mogłabym to dołączyć do jakiegos tematu ale skąd mam wiedzieć czy to nie coś w związku z rozrusznikiem??
Stuki w silniku
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Proponuję jeszcze raz wyciągnąć rozrusznik i sprawdzić po kolei: tuleje ( również w korpusie silnika ) obejrzeć wirnik, czy nie tarł o stojan, jeszcze raz sprawdzić szczotki, i czy wyłacznik elektromagnetyczny styka i czy rdzeń chodzi bez oporów.Oprócz tego przewód plusowy do rozrusznika, masę przy silniku i obie klemy akumulatora.JMK pisze:Tzn. się wiesza - raz odpala i kręci i raz nie
jeżeli jest to klekotanie na wolnych brotach, to prawdopodobnie siadające popychacze zaworowe. Jeżeli natomiast metaliczne twarde stuki podczas gdy silnik schodzi z obrotów, mogą stukać panewki, ale wtedy prawdopodobnie ciśnienie oleju byłoby słabe i właczałby się alarm.JMK pisze:czasem jak odpalam to ten stuk jest (jakby wiropłaty w samolocie) a czasem nie ma go
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości