elektrzcyne syzbz+problem z podpieciem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

krzysiekhhns
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt lis 24, 2009 14:59
Lokalizacja: Wrocław/Jarosław
Kontakt:

elektrzcyne syzbz+problem z podpieciem

Post autor: krzysiekhhns » ndz cze 13, 2010 16:59

mam problem z prawidłowym podłączeniem windy, rozebrałem mechanizm windy i oczom moim ukazał się taki oto obraz:

Obrazek

brakuje tam czegoś ?? bo tak pusto to wygląda i tylko 2 kabelki ??
zrobiłem rozwidlenie tych kabelków....

aby winda zjeżdżała w dół/górę musi zmieniać się biegunowość kabli za co odpowiedzialny jest guzik do podnoszenia/opuszczania szyb, czy tak ?? [tzn ten guzik zmienia biegunowość?]

kabelki z czerwoną izolacją to rozwidlenie jednego kabla, i kabelki o czarnej izolacji to rozwidlenie drugiego kabla

na zjdęciu poniżej przedstawiam efekt swojej pracy:
Obrazek

patrzyłem probówką i 4 wejścia są z prądem [świeci bez naciskania guzika] i tu mam problem bo jak podłączam to albo winda jedzie w górę albo w dół woglę bez naciskania guzika....

mam szukać innych wejść w których zaświeci się probówka dopiero po naciśnięciu guzika od szyb czy problem tkwi gdzie indziej ?? nie chcę robić tego metodą prób i błędów gdyż już podczas podłączania robiło się gorąco i nie chce spalić silnika....

jeszcze mam pytanie co jest odpowiedzialne za to że silnik wie kiedy ma przestać działać jak szyba jest opuszczona/zamknięta na max ??

proszę o konkretne odpowiedzi, za co z góry dziękuje i pozdrawiam wszystkich posiadaczy 4 kółek......
Ostatnio zmieniony ndz cze 13, 2010 17:02 przez krzysiekhhns, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz cze 13, 2010 21:12

krzysiekhhns pisze:proszę o konkretne odpowiedzi
konkretna odpowiedź jest taka że jest tzw pajęczyna, czyli ktoś coś kombinował, podpiął silnik bezpośrednio tymi dwoma kablami i usunął cały modił elektroniczny który ma być w tym miejscu. Nie da się więc tak patrząc na diwe fotki wywnioskować co zostało zrobione.
Ponadto musisz wiedzieć że włącnzik szyb w MK3 nie zmienia biegunowości tylko podaje na moduł silnika albo samą masę albo sam plus, a moduł dopiero dokonuje zmiany biegunowości prądu zasilającego silnik. Więc ciężko pomóc. Czy tylko w tych drzwiach jest tak zrobione? czy włacnzijki są oryginalne, czy jest jakiś nieoryginalny moduł dodany.

[ Dodano: Nie Cze 13, 2010 9:14 pm ]
krzysiekhhns pisze:jeszcze mam pytanie co jest odpowiedzialne za to że silnik wie kiedy ma przestać działać jak szyba jest opuszczona/zamknięta na max ??
w oryginale czujnik halla umieszczony w module którego nie masz. W podróbie pod szyby uniwersalne może to być układ przeciążeniowy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

krzysiekhhns
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt lis 24, 2009 14:59
Lokalizacja: Wrocław/Jarosław
Kontakt:

odp

Post autor: krzysiekhhns » pn cze 14, 2010 08:03

oryginalne elektryczne szyby są, golf 3-3 drzwiowy, od strony kierowcy szyba działa bez problemu, jak na początku rozkręciłem żeby zobaczyć to tam ten moduł jest w windzie i wszystko działa.... [tzn normalnie wtyczka podpięta-a więc wnioskuję, że tam ten moduł jest]
a po prawej stronie to jakiś rzeźnik robił [odwalona była fuszerka też w wielu innych miejscach]

nie ma modułu żadnego zrobionego poprostu wisiały 2 kable luzem jak to rozkręciłem\

//poprzedni właściciel mówił, że wystarczy jakąś pierdułkę kupić i ma śmigać, ale to wiadomo, że to co on mówił to wiadomo.....

chcę to zrobić jak najtańszym kosztem gdyż planuję sprzedać swojego golfa...

student bez grosza, ale z wielkimi chęciami i mnóstwem wolnego czasu.... - zakup nowej windy odpada....

idzie jakoś ten moduł zrobić ??[jak by był jakiś schemacik albo cuś, mój starszy to taki samouk, złota rączka, gdyby był schemat to by zrobił, niestety pojechał na wycieczkę na 2 tygodnie, a ja się gotuję z dziewczynami w aucie przy tej pogodzie :/ ]

ewentualnie czy dostanie sam taki moduł ?? wątpię żeby ktoś ze sprawnej windy sam moduł chciał opchać, czy jest różnica modułu od prawej/lewej windy ??

mam jeszcze jedną opcję-jechać do elektryka którego ludziska w okolicy chwalą i mówią, że nawet klakson w polonezie wymienił przerabiając jakiś z ciągnika itp historyjki, i że nie weźmie więcej jak 20 zł ?? [ale ile weźmie to nie wiem]

a może to jakoś da się podłączyć do guzika od szyby, żeby przerywał obwód prądu i po naciśnięciu dopiero zamykał obwód prądu ??- ale co wtedy z tym zabezpieczeniem zamykania/otwierania szyby na max??

//dzwoniłem do serwisu vw i powiedzieli mi że sam moduł kosztuje ok.500 zł-nie wiem czy mnie dobrze zrozumieli, kompletna winda na allegro chodzi po 100-150zł

proszę o odp

//pozdrawiam wszystkich posiadaczy 4 kółek//
Ostatnio zmieniony pn cze 14, 2010 08:40 przez krzysiekhhns, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mavrick » pn cze 14, 2010 10:09

Nie kombinuj...zamow na allegro albo poszukaj gdzies na szrocie org i juz. Tylko jeszcze musisz wiedziec jaki kupic bo byly szybki z automatem i bez.
Ostatnio zmieniony pn cze 14, 2010 10:10 przez Mavrick, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 614 gości