Witam.
Parę osób pytało się już o moją krótką antenke, więc oddałem ją koledze z forum biorąc nowy, długi bacik, który przerobiłem ze zdjęciami, żeby umożliwić innym stworzenie swojego
Na sam początek uprzedzam - nie wiem jak taka antena odbiera, bo jednak mało jej zostaje - nie mogę tego sprawdzić, bo nie używam radia w samochodzie - wiem tylko, że pełnowymiarowa antena schowana w podsufitce odbiera bardzo dobrze w mieście.
Potrzebne nam będą:
-bacik (gwint m5) zdjęty z samochodu
-piłka do metalu (lub inne narzędzie tnące – np. dobry ząbkowany nóż)
-pilnik do metalu (lub pilnik do paznokci naszej lubej – o ile się nie obrazi)
-ostre narzędzie (przebijak, gwóźdź, cienki śrubokręcik)
-wiertarka (wkrętarka) z małym wiertłem (~średnicy bata)
-imadło (dla wygody, ale niekoniecznie)
-poxipol (ew. super glue, silikon, czy nawet butapren)
Na początek odkręcamy nasz bacik z uchwytu, albo też kupujemy nowy na allegro (gwint M5) - bat odkręcamy po prostu kręcąc nim przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Następnie rozcinamy go na 3 części
Ja w tym celu użyłem brzeszczota do metalu, ale sprawdzi się dowolna piłka lub dobry ząbkowany nóż. Bat wykonany jest z tworzywa, oplecionego grubym i cienkim drutem, i poddaje się łatwo obróbce.
Następnie czymś ostrym i cienkim robimy mały otworek na w grubszej części bata, którą przedtem odcięliśmy
I możemy przystąpić do wiercenia – wiercimy najlepiej na imadle, wolnymi obrotami, cienkim wiertłem powoli powiększając otwór do głębokości 0.5-1cm. Nie ma co się bać – czarne tworzywo jest bardzo miękkie, więc raczej go nie uszkodzimy, a biały rdzeń jest bardzo kruchy, więc łatwo się „wywierca”.
W grubą część bata wpuszczona jest cienka czarna otoczka białego rdzenia, dzięki czemu po jej usunięciu będziemy mieli równe zakończenie.
Ew. delikatne poprawki robimy naszym ostrym i cienkim narzędziem, i uzyskujemy coś takiego
Zakończenie bata delikatnie fazujemy pilniczkiem po uprzednim skróceniu do pożądanej długości
Rozrabiamy teraz troszkę poxipolu (wystarczy ćwierć z tego, co na zdjęciu)
Po czym nanosimy klej do wnętrza otworu, i wkładamy końcówkę bata – ew. wypływy kleju usuwamy ręcznikiem papierowym/papierem toaletowym
Zakręcamy bat, i cieszymy się nową, krótką antenką
Dla polepszenia efektu możemy jeszcze delikatne podszlifować końcówkę od mocowania na samochodzie, żeby bat był głębiej osadzony
w razie pytań służę pomocą - można pisać w temacie
Niech moc będzie z Wami
Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Krótka antenka DIY
Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Przejdź do
- VWGolf.pl FORUM
- ↳ Techniczne
- ↳ Benzyna
- ↳ Volkswagen: Golf - mk1 (1974 - 1983)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk5 (2003 - 2009)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk6 (2008 - 2013)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk7 (2012 - )
- ↳ Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.
- ↳ Elektryka
- ↳ Volkswagen: Golf - mk1 (1974 - 1983)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk5 (2003 - 2009)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk6 (2008 - 2013)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk7 (2012 - )
- ↳ Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.
- ↳ Mechanika
- ↳ Volkswagen: Golf - mk1 (1974 - 1983)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk5 (2003 - 2009)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk6 (2008 - 2013)
- ↳ Volkswagen: Golf - mk7 (2012 - )
- ↳ Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.
- ↳ Układ Napędowy
- ↳ Klimatyzacja i ogrzewanie
- ↳ Podwozie i zawieszenie
- ↳ Układ Hamulcowy
- ↳ Wnętrze i Nadwozie
- ↳ Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników
- ↳ LPG-dotyczy tylko inst.lpg
- ↳ Diagnostyka
- ↳ Narzędzia i Sprzęt Warsztatowy
- ↳ Części i serwisy
- ↳ Techniczne (archiwum)
- ↳ FAQ
- ↳ Linki
- ↳ O Forum i stronie
- ↳ Filmy i zdjęcia
- ↳ Filmy
- ↳ Zdjęcia
- ↳ Poszukuję zdjęć
- ↳ Ubezpieczenia, porady prawne
- ↳ Skradzione Auta i Przedmioty (ściśle związane z motoryzacją)
- ↳ Chcę kupić auto
- ↳ Forum Ogólne
- ↳ Fora regionalne
- ↳ Grupa Śląska
- ↳ Grupa Łódzka
- ↳ Grupa Warmia-Mazury
- ↳ Grupa Zachodniopomorska
- ↳ Grupa Wielkopolska
- ↳ Grupa Mazowiecka
- ↳ Grupa Małopolska
- ↳ Grupa Pomorze
- ↳ Grupa Podlasie
- ↳ Grupa Opolska
- ↳ Grupa Dolny-Śląsk
- ↳ Archiwum
- ↳ Grupa Lubelska
- ↳ Grupa Lubuska
- ↳ Grupa Podkarpacka
- ↳ Grupa Kujawsko-Pomorska
- Auta
- ↳ Nasze auta
- ↳ mk1
- ↳ mk2
- ↳ mk3
- ↳ mk4
- ↳ mk5
- ↳ mk6
- ↳ mk7
- ↳ mk8
- ↳ Pozostałe z grupy VAG
- ↳ Pozostałe
- ↳ Projekty
- ↳ Nasze auta - Projekty
- ↳ Zakończone projekty
- ↳ Oldtimer/Youngtimer
- ↳ Golf R
- ↳ Golf Cabrio
- ↳ Golf Rallye
- ↳ Golf Country
- Modyfikacje
- ↳ Speed
- ↳ 1.8T i 20V
- ↳ VR6
- ↳ 16V
- ↳ G60
- ↳ ECU forum
- ↳ TD
- ↳ TDI
- ↳ TSI/TFSI
- ↳ Style
- ↳ Car Audio
- ↳ Nawigacja i CB Radio
- ↳ Opony i felgi
- ↳ Zawieszenia
- ↳ Virtual Tuning
- ↳ Detailing
- Pozostałe
- ↳ Pogawędki
- ↳ Kąciki
- ↳ Tylko dla Pań
- ↳ Zloty i spoty
- ↳ Archiwum
- ↳ KILLe
- ↳ Modele VW
- ↳ Technika jazdy
- ↳ Klub Samotnych Miłośników VW
- ↳ Podróże z VW
- ↳ Stowarzyszenie Volkswagen Klub Polska
- ↳ Zsyp
- Giełda
- ↳ Sprzedam części
- ↳ Sprzedam felgi, opony, dystanse
- ↳ Kupię części
- ↳ Kupię felgi, opony, dystanse
- ↳ Oferty specjalne
- ↳ Sprzedam auto
- ↳ VOLKSWAGEN
- ↳ MK1/Jetta/Caddy
- ↳ MK2/Jetta
- ↳ MK3/Vento
- ↳ MK4/Bora
- ↳ MK5/Jetta
- ↳ MK6/Jetta
- ↳ MK7/Jetta
- ↳ Pozostałe ogłoszenia innych modeli VW
- ↳ SEAT
- ↳ AUDI
- ↳ SKODA
- ↳ POZOSTAŁE
- ↳ Kupię auto
- ↳ Wyceny
- ↳ Pozostałe sprzedam/kupię/zamienię/oddam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości