VW golf 2 1.6 wymiana silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gregor9191
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 14:17
Lokalizacja: podkarpacie

VW golf 2 1.6 wymiana silnika

Post autor: gregor9191 » śr cze 02, 2010 21:07

Witam jestem nowy na forum . silnik w moim golfie to 1.6 PN gaźnik Pierburg 2EE 88r niestety uległ zniszczeniu :( Moje pytanie : jaki inny silnik podejdzie pod tą instalacje bez jej przeróbek , bez wymieniania oczywiście komputera ????????. pytam ponieważ nie mogę znaleźć 1.6 PN w dobrym stanie technicznym . jeśli ktoś ma namiary na taki silnik to proszę pisać GG:5343998 z góry dzięki



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr cze 02, 2010 22:00

najlepiej podobny 1.6 (oprócz PN jeszcze RF, EZ) choć minimalne różnice pewnie będą w wałkach rozrządu ale nieistotne. Miałem doczynienia z golfem z silnikiem 1.8 GU do którego zamontowano gaźnik od PN, nie chodziło to dobrze.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr cze 02, 2010 22:45

Ogólnie bez przeróbek to tak na prawdę tylko 1.6PN. Każdy inny silnik wymaga przerobienia instalacji elektrycznej. Najprostszą instalacje elektryczną mają silniki gaźnikowe - 1.6EZ, 1.6RF, 1.8RH, 1.8GU. We wszystkich przypadkach modyfikacja elektryki polega na wymianie dwóch wiązek elektrycznych, z tym, ze wiązka musi być starego typu (samochody do sierpnia 1989) - wtedy trzeba połączyć tylko odpowiednie wtyczki ze sobą. W przypadku nowszych wiązek jest trochę rzeźby z lutowaniem kabelków itp.

Idąc dalej - skoro i tak w przypadku silników innych niż PN musiałbyś grzebać w elektryce, to może warto się pokusić o wstawienie 1.8RP - roboty o tyle więcej, że trzeba dodatkowo jeszcze wymienić/przerobić wiązkę idącą do tyłu samochodu, aby zasilić pompę paliwa. Należy zainstalować też dwie pompy paliwa, inny sterownik itp.
Wszystko zależy od tego, jak czujesz się na siłach to zrobić, ile masz pieniędzy na ten cel.


Jest jeszcze jedno rozwiązanie -chyba najtańsze i najprostsze. W przypadku kiedy masz uszkodzony sam silnik to można zamiast PN wstawić RF, ale zostawić gaźnik z silnika PN. Silniki RF i PN różnią się jedynie kolektorem dolotowym i gaźnikiem. Tak wiec wymieniając te elementy w silniku RF na te z silnika PN uzyskasz tak na prawdę silnik PN. Nie trzeba wtedy zmieniać instalacji, wszystko pasuje jak trzeba.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

gregor9191
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 14:17
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: gregor9191 » czw cze 03, 2010 15:59

Jakie jest oznaczenie tego silnika ????

http://moto.allegro.pl/item1059611392_s ... dowoz.html



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw cze 03, 2010 17:22

To jest 1.8, napewno RP, zdeklaruj się czy chcesz jak najtaniej czyli tylko wsadzić silnik a osprzęt w tym gaźnik zostawić swój, czy stać cię na zmianę na inny silnik z osprzętem. W tym drugim przypadku bez sensu ciąnąć ten temat bo był omawiany 100 razy na forum (swap silnika). Wyszukiwarka na samym dole strony.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

gregor9191
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 14:17
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: gregor9191 » czw cze 03, 2010 17:32

interesuje mnie najtańszy sposób , włożenie silnika byle nie ruszać instalacji druga opcja raczej odpada bo dysponuje kwotą max 1000 zł jeśli ma ktos jakis pomysł to prosze pisac



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw cze 03, 2010 17:44

Na allegro jest kilka takich silników, masz tu przykład, do ceny dolicz dowóz 150 plus przekładka 200-300. Zmieścisz się. http://www.allegro.pl/item1059611370_si ... _domu.html
Tu na technicznym nie będziemy szukać dla ciebie silnika, jest dział kupię tam się ogłoś.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

gregor9191
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 14:17
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: gregor9191 » czw cze 03, 2010 17:47

ok dzięki wielkie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 117 gości