Ciekawy problem z gaźnikiem (?) 2EE (o nie! znowu!!!???)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Skygge
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pn sie 23, 2004 07:25
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Ciekawy problem z gaźnikiem (?) 2EE (o nie! znowu!!!???)

Post autor: Skygge » pn gru 13, 2004 16:56

Witam.
Do problemów opisanych tutaj:

http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t=66&highlight=
http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t=1913&highlight=

Doszła kolejna ciekawa sprawa: Jak sobie jadę to po pewnym czasie (powiedzmy po 60-80km) silnik zaczyna mi się dziwnie zachowywać:
1. Bardzo słabnie
2. Spadają obroty
3. Nie reaguje na dodanie gazu
4. Szarpie
5. W końcu muszę się zatrzymać..... otwieram klapę i:
6. Silnik (gaźnik?) śmierdzi benzyną
7. Po kilku minutach odpalam i jadę dalej normalnie.
8. Po nast. 19-20km sytuacja się powtarza.

Dodam, że pali na wszystkie gary.
Co prawda kupiłem od Szorki wtrysk i mam nadzieję ze już niedługo zapomnę o tym [...] gaźniku.
Co to może oznaczać???
Pozdr!



Awatar użytkownika
j_jasiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: czw lis 25, 2004 12:28
Lokalizacja: W-wa, Tarchomin
Kontakt:

Post autor: j_jasiu » pn gru 13, 2004 17:16

Jakiś błąd związany ze sterowaniem gaźnikiem, być może sonda lambda pada, lub ECU niedomaga, moim zdaniem nic mechanicznego. Gaźnik 2EE jest sterowany komputerem.


Pozdrawiam
Jasiu II

Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104

Skygge
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pn sie 23, 2004 07:25
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: Skygge » wt gru 14, 2004 09:48

Próbowałem już tego, że odłączyłem sondę lambda.
Sytuacja nic się nie zmieniła. Może to oznaczać, że sonda przeszła na tamten świat i nie działa, w związku z tym wszystko jedno czy jest włączona czy nie.

Ale czy na pewno?
Jak najłatwiej sprawdzić czy w ogóle sonda działa? Wystarczy rozgrzać silnik i sprawdzić ją voltomierzem (+ do sondy, - do masy)?
Jaką sondę kupić? Ta stara ma 1 kabelek. Obecnie produkowane mają 3 lub 4. Można użyć takich? Czy pasują jeśli chodzi o mocowanie (gwint?)?

Pozdr.



Awatar użytkownika
j_jasiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: czw lis 25, 2004 12:28
Lokalizacja: W-wa, Tarchomin
Kontakt:

Post autor: j_jasiu » wt gru 14, 2004 11:23

Skygge pisze:Próbowałem już tego, że odłączyłem sondę lambda.
Sytuacja nic się nie zmieniła. Może to oznaczać, że sonda przeszła na tamten świat i nie działa, w związku z tym wszystko jedno czy jest włączona czy nie.

Ale czy na pewno?
Jak najłatwiej sprawdzić czy w ogóle sonda działa? Wystarczy rozgrzać silnik i sprawdzić ją voltomierzem (+ do sondy, - do masy)?
Jaką sondę kupić? Ta stara ma 1 kabelek. Obecnie produkowane mają 3 lub 4. Można użyć takich? Czy pasują jeśli chodzi o mocowanie (gwint?)?

Pozdr.
Najpierw sprawdź kody błyskowe na kompie, wtedy dowiesz się co i jak. Gdzieś tutaj były publikowane kody i jak to zrobić, jak nie znajdziesz to zapytaj YGD'y on gdzieś to w necie ma.


Pozdrawiam
Jasiu II

Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104

Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » wt gru 14, 2004 16:25

tu masz kody błyskowe i jak postępować http://vwgolf.pl/porady/kody/


Mk3 GTI 16V ABF

opek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw mar 24, 2005 09:50

Post autor: opek » pt kwie 08, 2005 18:12

Witam,

miałem tak kiedyś w poldku. Problemem okazał się zapchany katalizator.



Awatar użytkownika
szorka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:42
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: szorka » pt kwie 08, 2005 18:58

igor002 pisze:tu masz kody błyskowe i jak postępować http://vwgolf.pl/porady/kody/
Lepiej tu http://www.vwsquad.prv.pl


www.vwsquad.prv.pl

bagio

Post autor: bagio » pt kwie 08, 2005 20:58

heh mam ten problem do dzis,ale juz niedlugo nie bede mial:)Przyczyna jest Czujnik ustawienia klapy przepustnicy jak ci smierdzi paliwem to sie zalewa on steruje dawka jaka ma byc doprowadzana do gaznika i go zalewa(wlacza sie automatycznie!Bylem na kompie i mi gosciu sprawdzil mialem blad 2124!Zobaczysz to napewno to Jak zrobisz Odpowiedz mi OK Pozdro



Awatar użytkownika
Koolas
GolF UseR
GolF UseR
Posty: 261
Rejestracja: pt wrz 24, 2004 13:59
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Koolas » ndz maja 08, 2005 17:54

BAGIO no i jak czy juz twoje problemy z gaźnikiem sie skonczyly po wymianie tego czujnika?? bo moje wlasnie sie chyba zaczynaja...
silnik trzyma wysokie obroty pow. 2oooRPM i smierdzi benz. mimo ze na gazie ganiam...
POMOCY


[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r3.fodey.com/16ca283f31d0e4e2bb49d6596ec5f09b4.1.gif[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129724]JETTA[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31624&postdays=0&postorder=asc&start=0]Golf 2[/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 452 gości