Szuranie przy skrecie w prawo

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Szuranie przy skrecie w prawo

Post autor: krxychu » sob maja 29, 2010 14:42

Przy skręcie w prawo słychac dosyć głośne szuranie, jakby sie cos ciagneło ocierało.Dzieje sie tak tylko i wyłacznie podczas skrętu w prawo i tylko podczas jazdy. Podczas postoju mozna krecić i nic takiego nie słychac. Jest wspomaganie jak ma to coś do rzeczy na co powinieniem zwrócić uwage. Dodam je jeżdziłem po straszym syfie tz remontowana ulica pełno pischu pyłu kamieni ale czy to z tego .. na razie problem nie ustał



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » sob maja 29, 2010 18:23

Zapewne łożysko się kończy...



Awatar użytkownika
noVWy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pn cze 23, 2008 17:16
Lokalizacja: GPU-Puck
Kontakt:

Post autor: noVWy » sob maja 29, 2010 18:25

a sprawdzałeś czy przypadkiem opony o coś nie trą, u mojego brata jest tak samo tylko w Toledo z jednej strony tak się dzieje i tylko przy skręcaniu w jedną stronę, okazało się że opona trze o jakiś plastik przy skręcie na maxa



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » sob maja 29, 2010 18:50

Qto pisze:Zapewne łożysko się kończy...
ehe i skoro "szuranie" to bardzo prawdopodobne ze lozysko ma luz i trze o piaste, nie szalej tym autem.
Ostatnio zmieniony sob maja 29, 2010 18:54 przez Vii, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » sob maja 29, 2010 20:45

noVWy, raczej nie oponki bo trze nawet przy mninimalnym skrecie

[ Dodano: 29 Maj 2010 20:47 ]
Vii, czy sama wymiana łozyska jest trudna , czy przy wymianie łozyska warto wymienic od razu tarcze tym bardziej ze dawno nie były wymieniane?



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » sob maja 29, 2010 23:50

krxychu pisze:Vii, czy sama wymiana łozyska jest trudna , czy przy wymianie łozyska warto wymienic od razu tarcze tym bardziej ze dawno nie były wymieniane?
Czy trudno? Nie jest trudno, ale trzeba miec prase albo coś podobnie działajacego, ogolnie mechanik nie wezmie duzo pieniazków za wymiane łozyska takze powiem Ci ze nie warto sie meczyć samemu ;) ode mnie w bylym golfie mechanik wział za wymiane 30 zł i koszt lozyska oscylował w granicach 60 zł [przod].. Czy tarcze trzeba? Nie trzeba, ale jesli masz pieniazki to mozesz wymienić przy okazji roboty łozyska, a jak nie to zostawić na kiedyś indziej ;)



Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » ndz maja 30, 2010 14:04

jakiej firmy kupic łożysko



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » ndz maja 30, 2010 14:36

ruville, skf...



Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » ndz maja 30, 2010 16:17

koncząc tematm mam jeszcze jedno pytanie , czy przy wymianie tarcz bede musiał wybijac łożysko ( tak robilem z tylniej osi )



damiano1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 21:55
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: damiano1987 » ndz maja 30, 2010 23:29

Nie trzeba tarcze wymienia sie odkrecajac kolo, cale zaciski hamulcowe i śrube na krzyżak co trzyma tarcze hamulcową


VW-i jedziesz dalej :)

Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » śr cze 02, 2010 21:22

jakby mi jeszcze ktoś mógł napisac czy szum przy skręcie w prawo skugeruje uszkodzone PRAWE łożysko czyli od strony pasażera.
Jaka jest pewnośc ze to łożysko czy da sie to jakos sprawdzic , przy wiekszych predkosciach tak nie szura
Chce uzyskac jak najwiec informacji zeby niepotrzebie nie wyminiać



damiano1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 21:55
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: damiano1987 » ndz cze 06, 2010 23:03

Szum przy skręcie w prawo przy wyższych prędkościach to oznaka zużycia lewego łożyska. Podnosisz samochód i sprawdzasz w którym kole mocniej słychać szum poprzez pokręcenie, ewentualnie czy koło ma luz góra-dół na łożysku bo swojego czasu jak robiłem na warsztacie zdarzały się takie przypadki ale pierwszy sposób zawsze działa. Na bank sobie poradzisz i będziesz wiedział które wymienić :bigok:


VW-i jedziesz dalej :)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 221 gości