Dziwna praca diesla

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

DaWiDplo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw cze 25, 2009 15:59
Lokalizacja: PŁOCK
Kontakt:

Dziwna praca diesla

Post autor: DaWiDplo » wt maja 18, 2010 21:49

Witam drodzy koledzy, potrzebuje waszej pomocy!
Posiadam od niedawna golfa 4 1.9tdi 90 koni i mam z nim problem tzn dojeżdżając do świateł naciskając pedał hamulca silnik jest na luzie (zwalniam)po chwili zmienia warkot na takie klekotanie po zatrzymaniu chwile klekocze i dalej normalnie co jest przyczyna???
Pomocy!!!!!
porostu silnik zmienia na kilka sekund warkot


Pozdrawiam DAWID

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » wt maja 18, 2010 22:07

Polecam lekturę tam znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ht=drgawki


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

DaWiDplo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw cze 25, 2009 15:59
Lokalizacja: PŁOCK
Kontakt:

Post autor: DaWiDplo » wt maja 18, 2010 22:18

mam jeszcze koledzy do was pytanie co sie dzieje ze ten silnik na zimnym pali od strzalu a na cieplym trzeba krecic jakies 4-5s dopiero lapie....


Pozdrawiam DAWID

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » wt maja 18, 2010 23:09

Ta funkcja nazywa się "ochrona dwumasowego koła zamachowego". Albo żyj z tym, albo podjedź do dobrej firmy zajmującej się chip-tuningiem i za drobną opłatą zrobią korektę jednej mapy i będzie "z głowy". Na próbę możesz albo odpiąć czujnik temperatury płynu chłodzącego przy ciepłym silniku, albo przekodować sterownik tak jak dla automatycznej skrzyni biegów.



DaWiDplo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw cze 25, 2009 15:59
Lokalizacja: PŁOCK
Kontakt:

Post autor: DaWiDplo » wt maja 18, 2010 23:12

Na próbę możesz albo odpiąć czujnik temperatury płynu chłodzącego przy ciepłym silniku

kolego jestem laikiem gdzie znajduje sie w silnku ten czujnik?

I mam auto zapalic jak bedzie lepiej palilo tzn ze ten czujnik?
ochrona kola dwu masowego?rozumiem ale zeby np czasem jest tak ze kreci z 5=7sekund a inne golfy pala na dotyk


Pozdrawiam DAWID

Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Post autor: Łuki_79 » wt maja 18, 2010 23:35

Spróbuj zwiększyć dawkę startową vagiem - select/engine/login/12233/adaptacja/kanał 05



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » wt maja 18, 2010 23:46

Czujnik jest w porządku, po prostu od razu zauważysz różnicę. A czujnik najłatwiej zlokalizujesz jak przyjrzysz się wężom wodnym...

Ta funkcja jest zaprojektowana przez fabrykę - z biegiem czasu zużywają się elementy samochodu i zaczyna być objaw po prostu bardziej odczuwalny.



DaWiDplo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw cze 25, 2009 15:59
Lokalizacja: PŁOCK
Kontakt:

Post autor: DaWiDplo » wt maja 18, 2010 23:51

wiec nie wiem moze nie bede zwiekszal dawki rozruchowej bo podobno zle znosi to silnik i dwumas prawda to?czy kolejny mit


Pozdrawiam DAWID

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » wt maja 18, 2010 23:59

Ja bym to zaliczył do mitów. Zakres regulacji nie jest zbyt wielki, obawiam się że niewystarczający do naprawienia problemu...



Awatar użytkownika
erikt65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob gru 13, 2008 19:58
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: erikt65 » śr maja 19, 2010 11:31

A ja bym proponował wyczyścić i zregenerować rozrusznik , wyczyścić klemy i sprawdzić stan akumulatora. Koszta niewielkie a może pomóc znacznie, zwłaszcza regeneracja rozrusznika max 100 zł



DaWiDplo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw cze 25, 2009 15:59
Lokalizacja: PŁOCK
Kontakt:

Post autor: DaWiDplo » śr maja 19, 2010 12:16

erikt65 pisze:A ja bym proponował wyczyścić i zregenerować rozrusznik , wyczyścić klemy i sprawdzić stan akumulatora. Koszta niewielkie a może pomóc znacznie, zwłaszcza regeneracja rozrusznika max 100 zł
kolego miales taki problem?juz ktos mi powiedzial ze mam rozrusznik zmeczony...i aku powiem ci slaby..moze byc to wina?czasem nawet na zimnym auto nie pali tylko po przekreceniu kluczyka jest takie pykniecie...
po podłączeniu do innego samochodu:kable:pali


Pozdrawiam DAWID

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr maja 19, 2010 12:24

Podstawa dobry rozrusznik- makręcić jak szlifierka tak że nie policzysz pracy suwu silnika ( jak regenerujemy to tulejki i szczotki mimo ze sa sa dobre- przegrzane zabieraja dużo amperów ), akumulator o pradzie rozruchowym min 680A wg EN , dobre połaczenia masowe, jak dalej słabo sprawdzamy czy układ paliwowy sie nie zapowietrza, kąt statyczny wtrysku, jak dalej żle to dajemy w adaptacjach blok 05 na maxa, jak na zimno żle to zmieniamy w bloku 12 w adaptacjach na wartość 32700 jak dalej żle dopiero zmieniamy mapy rozruchowe.
Ostatnio zmieniony śr maja 19, 2010 12:37 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 3 razy.



DaWiDplo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw cze 25, 2009 15:59
Lokalizacja: PŁOCK
Kontakt:

Post autor: DaWiDplo » śr maja 19, 2010 12:32

aha w przyszlym tygodniu mam wolne udal sie na naprawe rozrusznika i ustawienie katu wtrysku paliwa podobno mam zly..
moze to cos pomoże..


Pozdrawiam DAWID

Awatar użytkownika
erikt65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob gru 13, 2008 19:58
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: erikt65 » śr maja 19, 2010 13:37

Kolego zrób tak jak mówi PinkFloyd a na pewno będzie dużo dużo lepiej a może nawet idealnie. U mnie po regeneracji rozrusznika czas rozruchu z 5-7 sekund spadł do 1 sekundy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 170 gości