kontrolka ładowania mk2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
gregor_oe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr lip 20, 2005 22:28
Lokalizacja: gorlice
Kontakt:

kontrolka ładowania mk2

Post autor: gregor_oe » pt sty 13, 2006 20:36

mam pytanko czym moze byc spowodowane żarzenie sie kontroli na wolnych obrotach po dodaniu gazu gasnie zauwazylem jeszcze ze gasnie tez po właczeniu jakiegos odbiornika elektrycznego( swiatel, dmuchawy, itp) kiedys w maluchu tez mi sie zarzyla i to byla dioda prostownicza alternatora ale nie gasla po wlaczeniu odbiorników


pozdro
gregor
www.vwgolf.waw.pl MAZOWSZE SQUAD

Awatar użytkownika
kesier
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: pn lut 07, 2005 21:03
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: kesier » pt sty 13, 2006 20:39

szczotki moga byc na wykonczeniu



Awatar użytkownika
magik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 369
Rejestracja: pn lut 07, 2005 12:06
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: magik » pt sty 13, 2006 21:12

u mnie jest to samo... mam takie wrażenie,jakby alternator dostawał za dużo prądu, bo skoro włączysz coś,co go pobiera,to gaśnie.. sprawdź sobie po dłuższym postoju czy się żarzy, np. po nocy..
wymieniłem szczotki, regulator i nic.. rok temu było wymieniane łożysko w alternatorze i przy okazji był czyszczony, ale nie mam osłony pod silnikiem i zauważyłem ostatnio, że cały syf z drogi leci między innymi na alternator.. miałem więc jedno podejrzenie-alternator.. diody, łozysko, albo jakiś syf za obudową alternatora..

ale ostatnio jechał ze mną kumpe,który jest mechanikiem i jak włączyłem światła, to alternator zaczął mi lekko popiskiwać(byłem przekonany,że to łożysko,chociaż luzów nie wyczułem). powiedziałem mu o tym problemie,a on zaczął oglądać pasek.. powiedziałem mu,że pasek ostatnio podciągałem,bo też myślałem,że może się ślizgać,ale on stwierdził,że może być trochę za wąski.mówił,że może za głęboko wchodzić w to koło i się jednak ślizgać,a powinien się opierać bokami..
trochę to sensu ma,bo kiedy włączę jakiś odbiornik,to dostaje większego oporu i mógłby się ślizgać,stąd to piszczenie.. a skoro się ślizga,to może się kontrolka żarzyć..

spróbuj zmienić w takim razie pasek,a jeśli to nie pomoże,to zajrzyj w alternator

powodzenia


[b]mk2 by magik[/b]
http://magikk82.w.interia.pl
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102589&start=0

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » sob sty 14, 2006 00:22

wymien szczotkotrzymaz ( szczotki i regulator napiecia)



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob sty 14, 2006 00:52

gregor_oe pisze: to byla dioda prostownicza alternatora
jest duże prawdaopodobieństwo że poszł Ci kturaś dioda w alternatorze


:-k ...

Awatar użytkownika
gregor_oe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr lip 20, 2005 22:28
Lokalizacja: gorlice
Kontakt:

Post autor: gregor_oe » ndz sty 15, 2006 05:39

szczotki wymienialem z półtora roku temu a oile wiem to cała elektronika alternatora znajduje sie w jednym module razem ze szczotkami


pozdro
gregor
www.vwgolf.waw.pl MAZOWSZE SQUAD

speed_k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 09:16
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: speed_k » ndz sty 15, 2006 09:15

Nic narazie nie wymieniaj tylko zmież jakie napięcie podaje alternator na akumulator (powinien dawać około 14V) jeśli tyle daje to jest wszystko ok z alternatorem i masz przeładowany akumulator. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Kontrolka ładowania...

Post autor: Paweł NPI » ndz sty 15, 2006 14:16

Tak się składa że ostatnio miałem taki problem, że na wolnych kontrolka mi się żażyła...po wciśnięciu pedału hamulca, czy włączeniu nadmuchu lub jakiegś innego odbiornika gasła... Mechanik mi poradził żebym sprawdził masę... sprawdzałem... Nic to mi nie pomogło...U mnie było to spowodowane przekaźnikiem świec żarowych... rozebrałem go, wyczyściłem styki i teraz jest dobrze... :grin:

[ Dodano: 2006-01-15, 13:19 ]
Bondas pisze:wymien szczotkotrzymaz ( szczotki i regulator napiecia)
To akurat w tym przypadku nie ma najmniejszego sensu... sam tak próbowałem... regulator napięcia nie ma nic do tego...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » ndz sty 15, 2006 15:04

mi kumpel mowil ze to standard. po dluzszym staniu swieci sie dioda akumulatora i cza dodac gazu i znika. ewentualnie po trasie jakiejs jak sie wylaczy wszystkie odbiorniki pradu i sie zostawi na jalowym to tez pomiguje dioda, po wlaczeniu swiatel wszystko oki.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 395 gości