Temp. silnika o co chodzi ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Temp. silnika o co chodzi ?

Post autor: jawirax » czw maja 13, 2010 12:58

Witam mam do was, pytanie , tematy na forum znalazłem i zdania były podzielone , ja chciałbym się dowiedzieć konkretnie jak to jest w moim przypadku.Otóż zauważyłem w moim aucie ze temp silnika nagrzewa się do 80- stopni i potem już włącza się wentylator i chłodzi czy to jest normalne ? , myślałem nad nie sprawnym termostatem , lecz auto szybko si nagrzewa , i powietrze z nadmuchów leci szybko gorące , czy wina leży po stronie czujnika ?wentylatora ? czy cieczy chłodzącej ? a może to jednak termos ?
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2010 13:02 przez jawirax, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sklejku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 21:52
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: sklejku » czw maja 13, 2010 13:25

Oryginalny masz ten termos? Czy wymieniales ostatnio?

[ Dodano: 13 Maj 2010 13:26 ]
Moze wystepowac jeszcze blad wskazywania czujnika wskaznik pokazuje 80st a jest okolo 90-94 :)


Zawsze warto mieć pod nogą więcej niżeli mniej ale w głowie mieć więcej jak w nodze to tak ku przestrodze

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw maja 13, 2010 13:29

Gdzieś na forum był opis rezystancji czujnika przy danych temp. Być może znudziło mu się pokazywać poprawnie. Poszukaj, miernik w rekę i heja banana.



Awatar użytkownika
sklejku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 21:52
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: sklejku » czw maja 13, 2010 13:30

a dodam jeszcze ze u mojego wujka w MK3 TDI 1.9 wlaczal sie wentylator na prawie 120 :bigok: tak ze nie wierz w to co widzisz (wskaznik)


Zawsze warto mieć pod nogą więcej niżeli mniej ale w głowie mieć więcej jak w nodze to tak ku przestrodze

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw maja 13, 2010 13:31

Ja bym powiedział: niesprawny włącznik wentylatora chłodnicy - za szybko włącza. No, chyba że niesprawny jest któryś z elementów wskazania temperatury czyli albo czujnik dla wskaźnika w zegarach albo sam wskaźnik.
Uszkodzenie termostatu jest bardzo charakterystyczne: oprócz długiego rozgrzewania, ciepłych natychmiast obu węży chłodnicy a nie najpierw jednego - jest jeszcze to, ze ta temperatura dojdzie jednak do 90°C a mianowicie np. w korku a na trasie szybko leci w dół nawet do ok. 70°C!
Idealnym wyjściem jest sprawdzenie VAG-iem odczytu temperatury z czujnika dla silnika i z czujnika dla wskaźnika.



Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » czw maja 13, 2010 13:51

Zico63b pisze:Ja bym powiedział: niesprawny włącznik wentylatora chłodnicy - za szybko włącza. No, chyba że niesprawny jest któryś z elementów wskazania temperatury czyli albo czujnik dla wskaźnika w zegarach albo sam wskaźnik.
Uszkodzenie termostatu jest bardzo charakterystyczne: oprócz długiego rozgrzewania, ciepłych natychmiast obu węży chłodnicy a nie najpierw jednego - jest jeszcze to, ze ta temperatura dojdzie jednak do 90°C a mianowicie np. w korku a na trasie szybko leci w dół nawet do ok. 70°C!
Idealnym wyjściem jest sprawdzenie VAG-iem odczytu temperatury z czujnika dla silnika i z czujnika dla wskaźnika.
Wiesz nie mam Kbale aby se Vagiem przeskanowac, znaowu tez nie mam takiego znajomego co ma OBD1 wszyscy mają OBD2, a jechac do mechanika i plaicc 50 zł za takie cos to nikomu by sie nie zbiegało.

Czyli co najlepiej wymienic dwa czujniki? a termsotat zostawic w spokoju ?

Miernika nie mam , a czy elektryk samochodwy zmierzy mi oba czujiniki ?

[ Dodano: 13 Maj 2010 13:52 ]
sklejku pisze:Oryginalny masz ten termos? Czy wymieniales ostatnio?

[ Dodano: 13 Maj 2010 13:26 ]
Moze wystepowac jeszcze blad wskazywania czujnika wskaznik pokazuje 80st a jest okolo 90-94 :)
Kiedys tam wymienialem pol roku temu go, aale czy stary byl oryginalny tego ci nie powiem bo nie pamaietam.

[ Dodano: 13 Maj 2010 13:52 ]
jhosef pisze:Gdzieś na forum był opis rezystancji czujnika przy danych temp. Być może znudziło mu się pokazywać poprawnie. Poszukaj, miernik w rekę i heja banana.
Czyli musialbym miec rezystancje obydwu czujnikow ? i je pomierzyc ?

[ Dodano: 13 Maj 2010 13:53 ]
sklejku pisze:a dodam jeszcze ze u mojego wujka w MK3 TDI 1.9 wlaczal sie wentylator na prawie 120 :bigok: tak ze nie wierz w to co widzisz (wskaznik)
Czyli termostat moge wykluczyc? i wina lezy po stroni ktoregos z czunikow ? lub wskaznika ?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw maja 13, 2010 14:11

0°C - 5500Ω
20°C - 2500Ω
30°C - 1800Ω
50°C - 800Ω
80°C - 350Ω
100°C-200Ω
To są oporności czujnika przy danej temperaturze, do pomierzenia miernikiem z marketu, za kilkanaście zł. Do elektryka szkoda jechać, szkoda kasy - za same pomiary kupi Kolega nowy czujnik!
Witam po chwili słabości serwera forum :grin:
Miałem jeszcze dołączyć rys. jak mierzyć ten czujnik. Najpierw między pinami 1 i 3, potem między 2 i 4 - wyniki powinny się zgadzać. Te dwie pary pinów (parzyste i nieparzyste) to właśnie dla ECU silnika oraz dla wskaźnika w zegarach.
Obrazek
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2010 14:50 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Leni121
Misia:*
Misia:*
Posty: 276
Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:20
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Leni121 » czw maja 13, 2010 14:11

ja obstawiam czujnik walnięty lub coś ze wskaźnikiem temperatury sprawdź sobie temperaturę płynu czy jest taka jak pokazuje wskaźnik :bigok:



Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » czw maja 13, 2010 14:44

Zico63b pisze:0°C - 5500Ω
20°C - 2500Ω
30°C - 1800Ω
50°C - 800Ω
80°C - 350Ω
100°C-200Ω
To są oporności czujnika przy danej temperaturze, do pomierzenia miernikiem z marketu, za kilkanaście zł. Do elektryka szkoda jechać, szkoda kasy - za same pomiary kupi Kolega nowy czujnik!
Okey racja kupie miernik i pomierze.

[ Dodano: 13 Maj 2010 14:45 ]
Leni121 pisze:ja obstawiam czujnik walnięty lub coś ze wskaźnikiem temperatury sprawdź sobie temperaturę płynu czy jest taka jak pokazuje wskaźnik :bigok:
Ale który czujnik ? :chytry: a jak zmierzyc temp ?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw maja 13, 2010 15:01

Czujnik w króćcu przy bloku silnika. Są w różnych miejscach, w zależności od typu silnika.
Temperaturę porównaj z tym co na zegarach lub lepiej, termometrem laboratoryjnym w zbiorniczku wyrównawczym (ale tu uwaga przy otwieraniu; tak w ogóle to przy temp ponad 60°C nie radzę otwierać)!



gateway1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: czw sty 22, 2009 22:18
Lokalizacja: warszawa

Re: Temp. silnika o co chodzi ?

Post autor: gateway1 » czw maja 13, 2010 15:56

jawirax pisze:Witam mam do was, pytanie , tematy na forum znalazłem i zdania były podzielone , ja chciałbym się dowiedzieć konkretnie jak to jest w moim przypadku.Otóż zauważyłem w moim aucie ze temp silnika nagrzewa się do 80- stopni i potem już włącza się wentylator i chłodzi czy to jest normalne ? , myślałem nad nie sprawnym termostatem , lecz auto szybko si nagrzewa , i powietrze z nadmuchów leci szybko gorące , czy wina leży po stronie czujnika ?wentylatora ? czy cieczy chłodzącej ? a może to jednak termos ?

nie jest to wina termostatu ani plynu chlodniczego , po prostu sa rozne termowłącznik nastawione na rozne temperatury wlaczenia wentylatora



Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » czw maja 13, 2010 17:37

Pomierzyłem miernikiem rezystancje na pinach 1 i 3 w czujniku, i wyszło mi przy temp 50 stopni, jak i 75 stopni 260 Ohmów, i co teraz czego to jest wina panowie?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw maja 13, 2010 17:43

Teoretycznie ale za to prawie na pewno - to czujnika, bo rezystancja powinna się zmieniać w/g tabelki. Jednak wskaźnik może zaniżać temperaturę o te ok 10°C. Najtańszym sposobem jest podmiana czujnika, rozbiórka i wymiana wskaźnika jest o wiele bardziej kłopotliwa a z praktyki wynika, że najsłabszym elementem układu są właśnie czujniki.
Ja na takie "okazje" mam radiowy potencjometr obrotowy, taki jak np. do siły głosu w radiu. Nastawiam poszczególne wartości i wskaźnik ma wskazywać odpowiadające im wartości temperatury. To sposób ostateczny.
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2010 17:44 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » czw maja 13, 2010 20:45

Wymieniłem na nowy czujnik i tragedia , temp- 70 stopni stoi , na dodatek auto muli jak osioł.I co wy na to ? założyłem stary tam przynajmniej 80 stopni jest i auto chodzi w miarę dobrze.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 128 gości