Temp. silnika o co chodzi ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Temp. silnika o co chodzi ?
Witam mam do was, pytanie , tematy na forum znalazłem i zdania były podzielone , ja chciałbym się dowiedzieć konkretnie jak to jest w moim przypadku.Otóż zauważyłem w moim aucie ze temp silnika nagrzewa się do 80- stopni i potem już włącza się wentylator i chłodzi czy to jest normalne ? , myślałem nad nie sprawnym termostatem , lecz auto szybko si nagrzewa , i powietrze z nadmuchów leci szybko gorące , czy wina leży po stronie czujnika ?wentylatora ? czy cieczy chłodzącej ? a może to jednak termos ?
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2010 13:02 przez jawirax, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Ja bym powiedział: niesprawny włącznik wentylatora chłodnicy - za szybko włącza. No, chyba że niesprawny jest któryś z elementów wskazania temperatury czyli albo czujnik dla wskaźnika w zegarach albo sam wskaźnik.
Uszkodzenie termostatu jest bardzo charakterystyczne: oprócz długiego rozgrzewania, ciepłych natychmiast obu węży chłodnicy a nie najpierw jednego - jest jeszcze to, ze ta temperatura dojdzie jednak do 90°C a mianowicie np. w korku a na trasie szybko leci w dół nawet do ok. 70°C!
Idealnym wyjściem jest sprawdzenie VAG-iem odczytu temperatury z czujnika dla silnika i z czujnika dla wskaźnika.
Uszkodzenie termostatu jest bardzo charakterystyczne: oprócz długiego rozgrzewania, ciepłych natychmiast obu węży chłodnicy a nie najpierw jednego - jest jeszcze to, ze ta temperatura dojdzie jednak do 90°C a mianowicie np. w korku a na trasie szybko leci w dół nawet do ok. 70°C!
Idealnym wyjściem jest sprawdzenie VAG-iem odczytu temperatury z czujnika dla silnika i z czujnika dla wskaźnika.
Wiesz nie mam Kbale aby se Vagiem przeskanowac, znaowu tez nie mam takiego znajomego co ma OBD1 wszyscy mają OBD2, a jechac do mechanika i plaicc 50 zł za takie cos to nikomu by sie nie zbiegało.Zico63b pisze:Ja bym powiedział: niesprawny włącznik wentylatora chłodnicy - za szybko włącza. No, chyba że niesprawny jest któryś z elementów wskazania temperatury czyli albo czujnik dla wskaźnika w zegarach albo sam wskaźnik.
Uszkodzenie termostatu jest bardzo charakterystyczne: oprócz długiego rozgrzewania, ciepłych natychmiast obu węży chłodnicy a nie najpierw jednego - jest jeszcze to, ze ta temperatura dojdzie jednak do 90°C a mianowicie np. w korku a na trasie szybko leci w dół nawet do ok. 70°C!
Idealnym wyjściem jest sprawdzenie VAG-iem odczytu temperatury z czujnika dla silnika i z czujnika dla wskaźnika.
Czyli co najlepiej wymienic dwa czujniki? a termsotat zostawic w spokoju ?
Miernika nie mam , a czy elektryk samochodwy zmierzy mi oba czujiniki ?
[ Dodano: 13 Maj 2010 13:52 ]
Kiedys tam wymienialem pol roku temu go, aale czy stary byl oryginalny tego ci nie powiem bo nie pamaietam.sklejku pisze:Oryginalny masz ten termos? Czy wymieniales ostatnio?
[ Dodano: 13 Maj 2010 13:26 ]
Moze wystepowac jeszcze blad wskazywania czujnika wskaznik pokazuje 80st a jest okolo 90-94
[ Dodano: 13 Maj 2010 13:52 ]
Czyli musialbym miec rezystancje obydwu czujnikow ? i je pomierzyc ?jhosef pisze:Gdzieś na forum był opis rezystancji czujnika przy danych temp. Być może znudziło mu się pokazywać poprawnie. Poszukaj, miernik w rekę i heja banana.
[ Dodano: 13 Maj 2010 13:53 ]
Czyli termostat moge wykluczyc? i wina lezy po stroni ktoregos z czunikow ? lub wskaznika ?sklejku pisze:a dodam jeszcze ze u mojego wujka w MK3 TDI 1.9 wlaczal sie wentylator na prawie 120 tak ze nie wierz w to co widzisz (wskaznik)
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
0°C - 5500Ω
20°C - 2500Ω
30°C - 1800Ω
50°C - 800Ω
80°C - 350Ω
100°C-200Ω
To są oporności czujnika przy danej temperaturze, do pomierzenia miernikiem z marketu, za kilkanaście zł. Do elektryka szkoda jechać, szkoda kasy - za same pomiary kupi Kolega nowy czujnik!
Witam po chwili słabości serwera forum
Miałem jeszcze dołączyć rys. jak mierzyć ten czujnik. Najpierw między pinami 1 i 3, potem między 2 i 4 - wyniki powinny się zgadzać. Te dwie pary pinów (parzyste i nieparzyste) to właśnie dla ECU silnika oraz dla wskaźnika w zegarach.
20°C - 2500Ω
30°C - 1800Ω
50°C - 800Ω
80°C - 350Ω
100°C-200Ω
To są oporności czujnika przy danej temperaturze, do pomierzenia miernikiem z marketu, za kilkanaście zł. Do elektryka szkoda jechać, szkoda kasy - za same pomiary kupi Kolega nowy czujnik!
Witam po chwili słabości serwera forum
Miałem jeszcze dołączyć rys. jak mierzyć ten czujnik. Najpierw między pinami 1 i 3, potem między 2 i 4 - wyniki powinny się zgadzać. Te dwie pary pinów (parzyste i nieparzyste) to właśnie dla ECU silnika oraz dla wskaźnika w zegarach.
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2010 14:50 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
Okey racja kupie miernik i pomierze.Zico63b pisze:0°C - 5500Ω
20°C - 2500Ω
30°C - 1800Ω
50°C - 800Ω
80°C - 350Ω
100°C-200Ω
To są oporności czujnika przy danej temperaturze, do pomierzenia miernikiem z marketu, za kilkanaście zł. Do elektryka szkoda jechać, szkoda kasy - za same pomiary kupi Kolega nowy czujnik!
[ Dodano: 13 Maj 2010 14:45 ]
Ale który czujnik ? a jak zmierzyc temp ?Leni121 pisze:ja obstawiam czujnik walnięty lub coś ze wskaźnikiem temperatury sprawdź sobie temperaturę płynu czy jest taka jak pokazuje wskaźnik
Re: Temp. silnika o co chodzi ?
jawirax pisze:Witam mam do was, pytanie , tematy na forum znalazłem i zdania były podzielone , ja chciałbym się dowiedzieć konkretnie jak to jest w moim przypadku.Otóż zauważyłem w moim aucie ze temp silnika nagrzewa się do 80- stopni i potem już włącza się wentylator i chłodzi czy to jest normalne ? , myślałem nad nie sprawnym termostatem , lecz auto szybko si nagrzewa , i powietrze z nadmuchów leci szybko gorące , czy wina leży po stronie czujnika ?wentylatora ? czy cieczy chłodzącej ? a może to jednak termos ?
nie jest to wina termostatu ani plynu chlodniczego , po prostu sa rozne termowłącznik nastawione na rozne temperatury wlaczenia wentylatora
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Teoretycznie ale za to prawie na pewno - to czujnika, bo rezystancja powinna się zmieniać w/g tabelki. Jednak wskaźnik może zaniżać temperaturę o te ok 10°C. Najtańszym sposobem jest podmiana czujnika, rozbiórka i wymiana wskaźnika jest o wiele bardziej kłopotliwa a z praktyki wynika, że najsłabszym elementem układu są właśnie czujniki.
Ja na takie "okazje" mam radiowy potencjometr obrotowy, taki jak np. do siły głosu w radiu. Nastawiam poszczególne wartości i wskaźnik ma wskazywać odpowiadające im wartości temperatury. To sposób ostateczny.
Ja na takie "okazje" mam radiowy potencjometr obrotowy, taki jak np. do siły głosu w radiu. Nastawiam poszczególne wartości i wskaźnik ma wskazywać odpowiadające im wartości temperatury. To sposób ostateczny.
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2010 17:44 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 128 gości