BORA

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Fereny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn wrz 15, 2008 15:04
Lokalizacja: Polska

BORA

Post autor: Fereny » śr kwie 28, 2010 12:27

Witam
Mam pewien problem ze zdiagnozowaniem problemów ze swoją Borą.
Od jakichś 2-3 tyg przy dodawaniu gazu słychać było z prawej strony (patrząc z wnętrza samochodu) w zakresie od ok. 1800 obrotów wyraźne stuki. Początkowo ustawały one gdy temperatura dochodziła do 90 stopni. Bądź zanikały całkowicie i po uruchomieniu silnika za chwilę nic nie było słychać wszystko działało prawidłowo. Po jakimś tygodniu (pokonywane były krótkie odcinki ok. 10-15 km dziennie) dźwięk stał się bardziej intensywny. Przy 2000 obrotów było to dość wyraźnie słyszalne i odczułem raz delikatnie wibracje samochodu.

Co na to mechanicy?
Mechanik A (ze słuchu) - panewki
Mechanik B (ze słuchu + wskazania komputera) - niewielkie odchylenie (nie wiem jaki jest prawidłowy zakres) - pokazywał mi i jeden z pompowtrysków miał rzeczywiście inne wartości niż pozostałe, ale na jego 'oko" nie wydaje mu się, że to jest przyczyna tego.
Mechanik C (ze słuchu + komputer) - kup pan pompowtrysk (używany/nowy) wymienimy i będzie ok
Mechanik D (z opisu) - że najprawdopodobniej siadły pompowtryski (może trzeba przeczyścić mocowania itp)

Jestem zdezorientowany, bo żaden z nich nie jest pewny swojej opinii, a nie chcę wydawać niepotrzebnych pieniędzy bo czuję, że z wielką chęcią przychylili by się wszyscy do wersji - wymienić pompowtryskiwacz a potem nie pomogło to pewnie panewki.

Ktoś ma jakiś pomysł jak ew. można to jeszcze zdiagnozować?



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » śr kwie 28, 2010 12:53

A jak wygląda napinacz paska osprzętu, sprzęgiełko na alternatorze. Na próbę możesz zdjąć pasek osprzętu i wtedy zobaczyć co i jak.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

Fereny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn wrz 15, 2008 15:04
Lokalizacja: Polska

Post autor: Fereny » czw maja 06, 2010 15:18

Mam już wstępną opinię mechanika. Rozebrał górę silnika - wałek do wyrzucenia, szklanki tak samo, wieczorem zajrzy niżej.

Zastanawiam się czy już mam szukać silnika nowego...
Mam wstępną rozpiskę części które są uszkodzone bądź podlegają wymianie
- cały wałek rozrządu
- popychacze zaworów
- uszczelki górnej pokrywy silnika (wszystkie)
- śruby do głowicy
- zestaw naprawczy do pompowtrysków
- panewki do wałka rozrządu
- oleje + filtry

[ Dodano: 10 Maj 2010 08:12 ]
Jakiej firmy wałek rozrządu zakładać?
Ostatnio zmieniony pt maja 07, 2010 08:32 przez Fereny, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości