Post
autor: homsky » ndz sty 08, 2006 14:23
zakładając tylko kolektor ssący i wraz z nim czy to wtrysk jednopunktowy z RP czy wielopunkt z jakiegoś GTI nie uzyskasz wcale więcej mocy, zyskasz jedynie na wyższej kulturze pracy silnika no i może ciut mniejsze zużycie paliwa, ludzie czy mieszankę paliwo-powietrze przygotowuje gaźnik czy jakikolwiek wtrysk to i tak skład musi być stechiometryczny, tak żeby współczynnik lambda oscylował około 1 !!!!!!!!!!!! Moc tylko i wyłacznie mozna zwiekszyć zmieniając lub planując głowicę (wyższy stopień sprężania), poprawa układu ssącego np większe zawory, polerowanie kanałów , turbo (poprawa współczynnika napełnienia cylindrów) , zmiana wałka rozrządu , zmiana faz rozrządu z przesunięciem maksymalnego momentu w stronę wyższych obrotów a co zatem idzie uzyskanie wyższej mocy , ale niestety kosztem momentu obrotowego na niskich obrotach.
[ Dodano: Nie Sty 08, 2006 13:41 ]
czyli tak jak piszę , założenie wtrysku napewno daje poprawe jeżeli chodzi o kulture pracy silnika, troszke poprawia sie elastyczność, zuzycie paliwa itd itp , ale nie ma sie co spodziewać oszałamiającej poprawy dynamiki!!!!! A koszt całej przeróbki nie jest wcale mały, bo i klamotów troche trzeba wymienić tak jak pisze FIBOLEK.