Problem z golfem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 104
- Rejestracja: wt kwie 13, 2010 16:22
- Lokalizacja: Turza Wielka (Działdowo)
Problem z golfem
Witam wszystkich od pewnego czasu posiadam mk3 2.0 v8 GTI z 92 roku
Lecz istnieje pewien problem gdy silnik jest zimny śmiga ok lecz gdy tylko się rozgrzeje zaczyna chwilami traci moc a wręcz hamuje silnikiem (dzieje się tak gdy gwałtownie daje gazu, gdy spuszczę i daje powoli jest w miarę) silnik się dławi nie ma mocy , świece są opkopcone i strasznie dużo pali gdy stoję na biegu jałowy, obroty spadają do 700-800 (na zimnym silniku 1000 nie mniej nie więcej)
Widziałem ze świece przewody kopułka z palcem są nowe
podejrzewam ze to sonda lambda , byłem na kanale i cyknąłem parę fotek
widać ze jest wspawana jedna prosta rura,nie wiem czy tak to powinno działać
http://yfrog.com/jd96333412j
http://yfrog.com/j121751307j
http://yfrog.com/iz38996434j
http://yfrog.com/5n75212934j
http://yfrog.com/2892099434j
po odłączeniu tej kostki http://yfrog.com/j024042010180j nie było różnicy w jeździe komputer pokazywał jedynie większe spalanie
dodam jeszcze ze gdy pyrka a nie jedzie spalanie pokazuje kolo 32 l
proszę o wasze opinie na ten temat
wszystko wskazuje ze to sonda lambda
jak to sprawdzić czy wymienić itp wiem ze można jechać na diagnostykę ale u mnie to spory koszt prawie tyle ile kosztuje ta sonda a jeśli to nic nie wykryje
wiec jak sobie samemu sprawdzić czy to jest wina tej sondy
z góry dziękuje
Lecz istnieje pewien problem gdy silnik jest zimny śmiga ok lecz gdy tylko się rozgrzeje zaczyna chwilami traci moc a wręcz hamuje silnikiem (dzieje się tak gdy gwałtownie daje gazu, gdy spuszczę i daje powoli jest w miarę) silnik się dławi nie ma mocy , świece są opkopcone i strasznie dużo pali gdy stoję na biegu jałowy, obroty spadają do 700-800 (na zimnym silniku 1000 nie mniej nie więcej)
Widziałem ze świece przewody kopułka z palcem są nowe
podejrzewam ze to sonda lambda , byłem na kanale i cyknąłem parę fotek
widać ze jest wspawana jedna prosta rura,nie wiem czy tak to powinno działać
http://yfrog.com/jd96333412j
http://yfrog.com/j121751307j
http://yfrog.com/iz38996434j
http://yfrog.com/5n75212934j
http://yfrog.com/2892099434j
po odłączeniu tej kostki http://yfrog.com/j024042010180j nie było różnicy w jeździe komputer pokazywał jedynie większe spalanie
dodam jeszcze ze gdy pyrka a nie jedzie spalanie pokazuje kolo 32 l
proszę o wasze opinie na ten temat
wszystko wskazuje ze to sonda lambda
jak to sprawdzić czy wymienić itp wiem ze można jechać na diagnostykę ale u mnie to spory koszt prawie tyle ile kosztuje ta sonda a jeśli to nic nie wykryje
wiec jak sobie samemu sprawdzić czy to jest wina tej sondy
z góry dziękuje
Ostatnio zmieniony sob kwie 24, 2010 19:13 przez ThcPiotr, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Mały gagatek
- Posty: 104
- Rejestracja: wt kwie 13, 2010 16:22
- Lokalizacja: Turza Wielka (Działdowo)
mógłbyś dać foto gdzie co i jak (chciałbym zobaczyć jak to wygląda prawidłowo może u mnie jest coś pomieszane z elektryka)
(na komputerze nie pokazuje mi temperatury oleju)
http://yfrog.com/j419418503j
http://yfrog.com/eq85900475j
odpalony zgaszony zawsze pokazuje to samo - - -
(na komputerze nie pokazuje mi temperatury oleju)
http://yfrog.com/j419418503j
http://yfrog.com/eq85900475j
odpalony zgaszony zawsze pokazuje to samo - - -
Ostatnio zmieniony sob kwie 24, 2010 19:41 przez ThcPiotr, łącznie zmieniany 2 razy.
Wiesz.. czujnik temp oleju, a czujnik temp cieczy to sa 2ie rozne sprawy. Jedno do drugiego sie nie ma. Kurcze wybacz ale nie pamietam gdzie jest czujnik temp w Twoim silniku .. yhhThcPiotr pisze:mógłbyś dać foto gdzie co i jak (chciałbym zobaczyć jak to wygląda prawidłowo może u mnie jest coś pomieszane z elektryka)
(na komputerze nie pokazuje mi temperatury oleju)
http://yfrog.com/j419418503j
http://yfrog.com/eq85900475j
odpalony zgaszony zawsze pokazuje to samo - - -
-
- Mały gagatek
- Posty: 104
- Rejestracja: wt kwie 13, 2010 16:22
- Lokalizacja: Turza Wielka (Działdowo)
ok wiec czekam może ktoś da foto
[ Dodano: 24 Kwi 2010 23:30 ]
.
[ Dodano: 25 Kwi 2010 21:12 ]
dodam jeszcze ze temp jest dość wysoka nowy płyn chłodniczy, pompa itp cala reszta sprawna a pokazuje 90 C
i ogólnie samochód słabo idzie jak na ten silnik lacki 195 i nie spale gumy
czekam na więcej opinii co to może być
Czujnik odpada byl przekładany od kumpla nic pozostała do sprawdzenia sonda jeśli macie jakieś pomysły co to jest czekam
[ Dodano: 24 Kwi 2010 23:30 ]
.
[ Dodano: 25 Kwi 2010 21:12 ]
dodam jeszcze ze temp jest dość wysoka nowy płyn chłodniczy, pompa itp cala reszta sprawna a pokazuje 90 C
i ogólnie samochód słabo idzie jak na ten silnik lacki 195 i nie spale gumy
czekam na więcej opinii co to może być
Czujnik odpada byl przekładany od kumpla nic pozostała do sprawdzenia sonda jeśli macie jakieś pomysły co to jest czekam
Ostatnio zmieniony pn kwie 26, 2010 22:08 przez ThcPiotr, łącznie zmieniany 4 razy.
- ferdek_lublin
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: pn paź 05, 2009 21:35
- Lokalizacja: PL
-
- Mały gagatek
- Posty: 76
- Rejestracja: ndz lis 11, 2007 17:22
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
no tak tylko teraz jest pytanie bo na tych fotkacha co kolega zrobil sa oznaki ze byl katalizator i ktos sie go pozbyl i nasuwa sie pytanie czt sonda byla za katem czy przed katem bo to jest dosyc wazne koleszko musisz sobie sprawdzic jak jest oryginalnie to zrobione i potem podstawic drugo dobra sonde od drugiego vwozidla tak bylo by najprosciej
my ride ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3203306&sid=50d56bba1eecfd954973b856e92bf403#3203306
-
- Mały gagatek
- Posty: 76
- Rejestracja: ndz lis 11, 2007 17:22
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Po odpięciu sondy ( wtyczki ) przechodzi ona ( sonda ) w tryb awaryjny i komputer widzi znormalizowany sygnał o wartości 0.45V ( uśredniony ). Bez podłączonej sondy lambda ( mowa tu o Pb ) auto powinno chodzić dobrze, tyle że spalanie wzrasta ( u mnie z odłączoną wtyczką chodził o niebo lepiej niż na średnio działającej sondzie ).
Na gazie mogą dziać się różne cuda od sondy - na szybsze wciśniecie gazu jest zmulenie ( efekt hamowania silnikiem, albo jak brak gazu ) i inne różne rzeczy ( miałem tak w Peugeocie ). Może też tak się dziać od nie do końca sprawnego silniczka krokowego od gazu ( atuator-a )
Wtedy polecam wykręcić silniczek krokowy od gazu i wstawić śrubę z regulacją ( ze szrotu, albo nowa, a koszt to 7-10zł ).
REGULACJA NA ŚRUBĘ - potrzebne 2 os.
Odkręcasz ze 4 obroty ( albo i więcej ) tą śrubę regulacyjną. Wkręcasz auto na 3000rpm i tak trzymasz. Zakręcasz śrubę do momentu aż zaczną spadać obroty i wtedy odkręcasz śrubę o 1 pełny obrót ( tak ustawiają gaz w zakładach, chyba że na analizatorze spalin ).
Śruba regulacyjna dawkę gazu ( register ) pomoże zawęzić poszukiwania usterki do mniej więcej sondy lambda i krokowca od gazu. Jak się nie poprawi to na pewno to nie te 2 rzeczy, bo stosują śrubę do regulacji dawki gazu omija się te 2 elementy.
Na gazie mogą dziać się różne cuda od sondy - na szybsze wciśniecie gazu jest zmulenie ( efekt hamowania silnikiem, albo jak brak gazu ) i inne różne rzeczy ( miałem tak w Peugeocie ). Może też tak się dziać od nie do końca sprawnego silniczka krokowego od gazu ( atuator-a )
Wtedy polecam wykręcić silniczek krokowy od gazu i wstawić śrubę z regulacją ( ze szrotu, albo nowa, a koszt to 7-10zł ).
REGULACJA NA ŚRUBĘ - potrzebne 2 os.
Odkręcasz ze 4 obroty ( albo i więcej ) tą śrubę regulacyjną. Wkręcasz auto na 3000rpm i tak trzymasz. Zakręcasz śrubę do momentu aż zaczną spadać obroty i wtedy odkręcasz śrubę o 1 pełny obrót ( tak ustawiają gaz w zakładach, chyba że na analizatorze spalin ).
Śruba regulacyjna dawkę gazu ( register ) pomoże zawęzić poszukiwania usterki do mniej więcej sondy lambda i krokowca od gazu. Jak się nie poprawi to na pewno to nie te 2 rzeczy, bo stosują śrubę do regulacji dawki gazu omija się te 2 elementy.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
-
- Mały gagatek
- Posty: 104
- Rejestracja: wt kwie 13, 2010 16:22
- Lokalizacja: Turza Wielka (Działdowo)
chodzi o ta śrubę na wężu który łączy przepływkie z reduktorem ?
nie wydaje mi się żeby to był silniczek (spalanie by takie nie bylo)
jak go kupiłem to wogole nie trzymał obrotów i duże i małe ale jakoś samo się to unormowało
a czy może być tak ze sonda jest popsuta, dużo pali i lapie do tego lewe powietrze ?czy raczej
nie
przypominam ze problemy z nim sa po rozgrzaniu się silnika !
nie wydaje mi się żeby to był silniczek (spalanie by takie nie bylo)
jak go kupiłem to wogole nie trzymał obrotów i duże i małe ale jakoś samo się to unormowało
a czy może być tak ze sonda jest popsuta, dużo pali i lapie do tego lewe powietrze ?czy raczej
nie
przypominam ze problemy z nim sa po rozgrzaniu się silnika !
Ostatnio zmieniony śr kwie 28, 2010 17:04 przez ThcPiotr, łącznie zmieniany 3 razy.
Najlepiej daj fotkę z pod maski
Jeżeli nie masz silniczka krokowego od gazu, a masz ręczną śrubę regulacyjną ( na tym "wężu" co łączy parownik z mixerem, albo jak ty to ująłeś parownik z przepływką ), to sonda lambda nie ma nic do pracy na gazie i przepływka wtedy też nic nie ma.
Jeżeli nie masz silniczka krokowego od gazu, a masz ręczną śrubę regulacyjną ( na tym "wężu" co łączy parownik z mixerem, albo jak ty to ująłeś parownik z przepływką ), to sonda lambda nie ma nic do pracy na gazie i przepływka wtedy też nic nie ma.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
ThcPiotr, jedno co mi się nasuwa, to o ile dobrze widze do kabla sygnałowego sondy kabel od instalacji LPG jest jakoś dolutowany przy wtyczce po stronie sondy, a powienien być po drugiej stronie wtyczkiThcPiotr, nie napisałeś konkretnie czy problemy sa na obu paliwach czy tylko na którymś z nich.
Czujnik temp. oleju masz na podstawce filtra oleju, biała wtyczka, w sumie masz tam miec dwa czujniki.
Upewnij sie co do właciwego ustawienia rozrządu i zapłonu, oraz obejrzyj wszstkie rury i rureczki dolotu łącznie z odma czy wszystko jest szczelne, jeśli tak to może być winna sonda, ale to trzeba sprawdzić u mechanika testerem sondy
[ Dodano: Sro Kwi 28, 2010 7:49 pm ]
I dokładnie obejrzy przepływiomierz, szczegolnie czy klapka mu chodzi bez otarć o ścianki, wystaczy podnieść pokrywe filtra powietrza i dostaniesz poprzez mikser palcem do tej klapki
Czujnik temp. oleju masz na podstawce filtra oleju, biała wtyczka, w sumie masz tam miec dwa czujniki.
Upewnij sie co do właciwego ustawienia rozrządu i zapłonu, oraz obejrzyj wszstkie rury i rureczki dolotu łącznie z odma czy wszystko jest szczelne, jeśli tak to może być winna sonda, ale to trzeba sprawdzić u mechanika testerem sondy
[ Dodano: Sro Kwi 28, 2010 7:49 pm ]
I dokładnie obejrzy przepływiomierz, szczegolnie czy klapka mu chodzi bez otarć o ścianki, wystaczy podnieść pokrywe filtra powietrza i dostaniesz poprzez mikser palcem do tej klapki
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 104
- Rejestracja: wt kwie 13, 2010 16:22
- Lokalizacja: Turza Wielka (Działdowo)
gaz był ale jest zdjęty mam same pb rozrząd wymieniony 2 tys kilometrów temu przed i po wymianie to samo
przed chwila rozebrałem cały sprzęt od powietrza od filtra do przepustnicy
i co tam zastałem .. (słaba jakoś ale i tak widać co się dzieje)
http://yfrog.com/6f33308245j
http://yfrog.com/5n44166798j
http://yfrog.com/5c37239825j
http://yfrog.com/4p70375751j
http://yfrog.com/j348036143j
http://yfrog.com/4938106557j
http://yfrog.com/b819865260j
po śrubkach wydaje mi się ze nie była ona zdejmowana od 92 roku
jutro zaraz po pracy wezmę się za składanie czy to mogło być przyczyna ? moich wszystkich problemów ?
czy muszę robić adaptacje przepustnicy kompletnie się na tym nie znam jestem noga z mechaniki
gdzie i za ile zrobią mi adaptacje ?
[ Dodano: 28 Kwi 2010 21:40 ]
http://yfrog.com/j116042010158j
przed chwila rozebrałem cały sprzęt od powietrza od filtra do przepustnicy
i co tam zastałem .. (słaba jakoś ale i tak widać co się dzieje)
http://yfrog.com/6f33308245j
http://yfrog.com/5n44166798j
http://yfrog.com/5c37239825j
http://yfrog.com/4p70375751j
http://yfrog.com/j348036143j
http://yfrog.com/4938106557j
http://yfrog.com/b819865260j
po śrubkach wydaje mi się ze nie była ona zdejmowana od 92 roku
jutro zaraz po pracy wezmę się za składanie czy to mogło być przyczyna ? moich wszystkich problemów ?
czy muszę robić adaptacje przepustnicy kompletnie się na tym nie znam jestem noga z mechaniki
gdzie i za ile zrobią mi adaptacje ?
[ Dodano: 28 Kwi 2010 21:40 ]
http://yfrog.com/j116042010158j
Ostatnio zmieniony śr kwie 28, 2010 21:02 przez ThcPiotr, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 313 gości