Nierówna praca silnika.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jarnes
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: wt lis 06, 2007 21:31
Lokalizacja: Piotrków / Wrocław
Kontakt:

Nierówna praca silnika.

Post autor: jarnes » sob kwie 17, 2010 09:26

Witam
Wczoraj byłem na przeglądzie i diagnosta powiedział mi, że nie pali mi na wszystkich cylindrach. Ogólnie jest tak, że na biegu jałowym rzeczywiście nierówno chodzi tzn. obroty na obrotomierzu nie skaczą, ale słychać, że silnik nie pracuje równo. Jednak jak już mam go na biegu i jadę to zdaje mi się, że pracuje równo? Jak sprawdzić czy pracuje na wszystkich cylindrach? Czasami też po dłuższym postoju np. tak ze 3 dni po odpaleniu chodzi chwilę jak traktor? Co mam zrobić, w pierwszej kolejności chciałem wymienić świece zapłonowe.
Z góry dzięki za pomoc.
Mój silnik to 1.8 PB.


mój GTI

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=164606

Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » sob kwie 17, 2010 09:34

jarnes, nierówna praca silnika może wskazywac na zużyte :
- świece,
- kable WN,
- lub aparat zapłonowy.

Na pierwszym miejscu sprawdziłbym stan aparatu zapłonowego (może być zaśniedziały), potem sprawdź kable WN (ciemny garaż powinien pokazać "tańczące iskry"), jak nadal będzie nierówno chodził a powyższe czynnosci zostaną wykonane to wtedy dopiero sprawdź świece lub je wymień.

Sprawdzanie świec jest banalnie proste na odpalonym silniku ściągaj po kolei kable z każdej z świec.

UWAGA - rób tak aby prąd nie narobił Tobie krzywdy.


Dziki

Karol G60
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: Karol G60 » sob kwie 17, 2010 09:36

Swiece mozesz wymienic jezeli nigdy ich nie wymieniałes badz zostały wymienione na niewłasciwe co przyspieszyło ich zużycie... mozesz tez sprawdzić kopułke czy nie ma osadu na wew, czesci metalowych stopek, palec czy nie jest zweglony lub skruszony, i stan przewodów zapłonowych czy nie maja przebicia przy ewentualnym zdjeciu ich na samym początku pojedyńczo po koleji żeby sprawdzić na którym nie chodzi lub nie ma reakcji..



Awatar użytkownika
jarnes
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: wt lis 06, 2007 21:31
Lokalizacja: Piotrków / Wrocław
Kontakt:

Post autor: jarnes » sob kwie 17, 2010 10:05

świece chyba były wymieniona na właściwe marki ngk razem z przewodami WN. Było to 2,5 roku temu i jakieś 40 tyś. km


mój GTI

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=164606

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » sob kwie 17, 2010 10:54

sprawdz sobie wezyski podcisnieniowe i przewod od serwa hamulcowego.
ostatnio u kolegi wszystko bylo ok obroty przybite na 900 a chodzil tak dziwnie pyrkajac
winny okazał sie krotki przewod ktory wychodzi od kolektora i idzie do wezyka plastikowego do serwa hamulcow. Moze u Ciebie jest podobnie :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 234 gości