Ktory płyn chłodniczy HEPU czy G12 i plukanie chlodnicy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Ktory płyn chłodniczy HEPU czy G12 i plukanie chlodnicy
Witam, chce wymienic płyn chlodzacy w silniku bo mam zalany valeo zielony ale juz dosc stary. Znalazlem w dobrej cenie plyn HEPU 1,5 litra Konc. do ukł. chłodz. bezkrzemiankowy za ok 40 zl. I tu mam pytania:
1 czy ten koncentrat jest rownoznaczny co G12 i moge spokojnie go zalac?
2 chce przed wymiana wyplukac uklad czy mozna wlac jakis srodek STP do czyszczenia ukladu np. STP radaitor flush.
3. Jak dokladnie zlac caly plyn z ukladu aby zielone z czerwonym ktore mam zamiar zalac nie zmieszalo sie.
Dzieki za odpowiedz.
1 czy ten koncentrat jest rownoznaczny co G12 i moge spokojnie go zalac?
2 chce przed wymiana wyplukac uklad czy mozna wlac jakis srodek STP do czyszczenia ukladu np. STP radaitor flush.
3. Jak dokladnie zlac caly plyn z ukladu aby zielone z czerwonym ktore mam zamiar zalac nie zmieszalo sie.
Dzieki za odpowiedz.
Silnik 1,6 SR.
W Aso to za 25 zl jest ale plyn wiec troche drozej wyjdzie jak 1:1. Nie che rozcienczac za mocno kupujac HEPU 2 x 1,5 + 3 litry demineralizowanej za 33 zl bede mial 6L do -37 stopni.(ostatnio zima byla ostra). Z tym ze nie wiem czy jkest to ta sama norma zalecana przez VW. Tak czy siak w Aso wyjdzie drozej.Jak zlac caly plyn z ukladu, bo chce jeszcze przeplukac + STP, tak jak napisalem wyzej.
W Aso to za 25 zl jest ale plyn wiec troche drozej wyjdzie jak 1:1. Nie che rozcienczac za mocno kupujac HEPU 2 x 1,5 + 3 litry demineralizowanej za 33 zl bede mial 6L do -37 stopni.(ostatnio zima byla ostra). Z tym ze nie wiem czy jkest to ta sama norma zalecana przez VW. Tak czy siak w Aso wyjdzie drozej.Jak zlac caly plyn z ukladu, bo chce jeszcze przeplukac + STP, tak jak napisalem wyzej.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
to nie wiem...ja kupiłem koncentrat taki jak ten http://moto.allegro.pl/item970348715_or ... a_g12.htmlspeede pisze:W Aso to za 25 zl jest ale plyn
-
- Forum Master
- Posty: 1649
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
zaworek pokazany na fotce w tym temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=278777poolak2006 pisze:zaworek
wiem gdzie zaworek ale jak zlac i przeplukwac caly uklad zby zielony plyn ktory mam wylecial caly. Czy moge wlac najpierw jakis srodek np STP do chlodnic silnik popracuje troche zagrzeje sie i wtedy odkrece korek spustowy.? zleci wszsytko na wylaczonym silniku. Wleje wody demineralizowanej popracuje silnik i wyleje ponownie. A pozniej zaleje plynem np jakims G12 czerwonym Tylko czy po otwarciu termostatu i zagrzaniu silnika i jednoczesnie po wylczeniu i psuszczeniu goracej zielopnej cieczy nie uszkodze silnika?
Jeżeli w tym silniku termostat jest u dołu w pompie to trzeba go wyjąć odkręcić korek zbiorniczka i zleci cały co do kropli
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;

Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;

wg etki termostat w silniku BFQ jest w tym miejscu:

odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego
wystarczy odkręcić śruby nr 3 i pociągnąć za wąź, oring termostat wyleci a razem z nim cały płyn z bloku więc warto mieć jakieś naczynie pod silnikiem żeby po ziemi się nie polało
aby spuścić z chłodnicy trzeba zdjąć dolny wąż chłodnicy lub jeżeli ten wąż co idzie do termostatu idzie do dołu chłodnicy poprostu go popchnąć w stronę ziemi
Płyn nie wyleci z nagrzewnicy, zeby go z tamtąd wydobyć to trzeba by go wypompować

odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego
wystarczy odkręcić śruby nr 3 i pociągnąć za wąź, oring termostat wyleci a razem z nim cały płyn z bloku więc warto mieć jakieś naczynie pod silnikiem żeby po ziemi się nie polało
aby spuścić z chłodnicy trzeba zdjąć dolny wąż chłodnicy lub jeżeli ten wąż co idzie do termostatu idzie do dołu chłodnicy poprostu go popchnąć w stronę ziemi
Płyn nie wyleci z nagrzewnicy, zeby go z tamtąd wydobyć to trzeba by go wypompować
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;

Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;

Witam, zrobie zgodnie z opisem, zauwazylem jeszcze drobne wycieki na tm kroccu duzym co jest przykrecony do glowicy z lewej strony. Tam tez jest jakis regulator plynu chlodzenia NR 4 na rysunku. Co to moze byc? Czy w tym silniku wystepuja 2 termostaty?Musze usunac wyciek bo zauywazylem ze sie skrapla i pod spodem tego krocca tworzy sie zielona krystalizacja z plynu tego co posiadam.
Do wymiany kupilem koncentrat HEPU za 33 zl 1,5 litra 1:1 do -37 zl. Mysle ze to dobra cena. Z 2 butelek zrobie 6 litrow mieszanki HEPu + woda demineralizowana.
Do wymiany kupilem koncentrat HEPU za 33 zl 1,5 litra 1:1 do -37 zl. Mysle ze to dobra cena. Z 2 butelek zrobie 6 litrow mieszanki HEPu + woda demineralizowana.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości