Witam kolegów.
Mam taki problem , otóż znalazłem koło silnika kilka do niczego nie podpiętych kabli i wtyczek :/ aktualnie mam silnik RP , ale wcześniej był PN z pierburgiem 2EE
Pierwszy jest to chyba kabel od sondy , albo czegoś innego wkręconego w kolektor
patrzyłem w passacie B3 i jest to podłączone pod czarny kabel który wychodzi z wiązki koło cewki i do masy na silniku , tyle że u mnie nie ma takiego czarnego kabla
Za to mam jakiś czarny kabel wychodzący z wiązki pod zbiorniczkiem wyrównawczym i kiedy go podłącze do masy to włącza się wentylator chłodnicy :/ są tam też różne wtyczki do niczego nie podłączone. A ten czarny kabel jest poprowadzony aż za gaźnik i tam był zaślepiony taśmą :/
Mam jeszcze jeden kabel który wychodzi z wiązki koło cewki i nie mam pojęcia do czego ma być on podłączony
Jeśli ktoś wie co zrobić z którymś z kabli to proszę o pomoc
Różne kable i wtyczki i nie wiadomo do czego podłączyć
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
No piękna rzeźba pod maską. Po pierwsze, jak wstawiłeś wtrysk zamiast gaźnika, to zmień dolot, bo na tym z gaźnika dławisz silnik.
W ogóle może wytłumacz, co przedstawia te pierwsze zdjęcie - bo już sam nie rozumiem - to jest silnik RP z filtrem od PN czy jak? Bo mim zdaniem to jest PN....
- jeżeli masz wiązkę z silnika RP, to taki kabel na 100% tam powinien być, chyba, że ktoś go wyciął.patrzyłem w passacie B3 i jest to podłączone pod czarny kabel który wychodzi z wiązki koło cewki i do masy na silniku , tyle że u mnie nie ma takiego czarnego kabla
- a, czyli już wiem, że masz starą wiązkę od gaźnika 2EE..... Ten czarny kabel załączał wentylator na postoju za pomocą termostatu w gaźniku - w silniku RP nie jest on potrzebny. A te różne wtyczki są w każdym mkII i służą do podłączenia kierunków w błotnik i halogenów przednich - tak więc nic do silnika nie mają.senix18 pisze:Za to mam jakiś czarny kabel wychodzący z wiązki pod zbiorniczkiem wyrównawczym i kiedy go podłącze do masy to włącza się wentylator chłodnicy :/ są tam też różne wtyczki do niczego nie podłączone. A ten czarny kabel jest poprowadzony aż za gaźnik i tam był zaślepiony taśmą :/
- nigdzie - to jest końcówka diagnostyczna do odczytywania kodów błyskowych - przynajmniej w 2EE - i znowu widać, że ktoś jakąś rzeźbę zrobił i połączył chyba dwie wiązki - od RP i od PN razem i uzyskał jakieś dziwne kombinacje - bo w silniku RP ten kabelek powinien być żółty.senix18 pisze:Mam jeszcze jeden kabel który wychodzi z wiązki koło cewki i nie mam pojęcia do czego ma być on podłączony
W ogóle może wytłumacz, co przedstawia te pierwsze zdjęcie - bo już sam nie rozumiem - to jest silnik RP z filtrem od PN czy jak? Bo mim zdaniem to jest PN....
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Nie wstawiałem wtrysku. Jest silnik RP , zastąpił on PN z gaźnikiem 2EE , wiązka jest od PN , także dolot i filtr też jest od PN , przecież wszystko widać na tym zdjęciu i napisałem , że jest to RP zamiast PN. Moim zdaniem to nie jest żadna rzeźba tylko normalnie wyglądający silnik , przecież oryginalnie PN prawie niczym z wyglądu się nie różni od tego RP chodzi mi o to żeby się dowiedzieć gdzie z wiązki od PN znaleźć kabel do tej brązowej wtyczki z pierwszego zdjęcia... Może mi ktoś powiedzieć gdzie to podłączyć?
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Dobra, już czaję o co chodzi... Tak dla wyjaśnienia - RP to oznaczenie silnika w całości - tzn. razem z układem zasilającym w paliwo - czyli wtryskiem. Stad potraktowałem to jako całość. Tym czasem ty masz silnik RP ale nie do końca, bo zasilany z gaźnika 2EE - czyli nie jest to już RP, ani PN. Jest to nowy twór można powiedzieć....
Co do rzeźby - to co widać na ostatnim zdjęciu.... Hmmm - no z fabryki to na pewno tak nie wyjechał...
No ale ok, teraz już wiadomo dokładnie co masz pod maską.
Czyli to będzie tak:
Czarny kabel który po podłączeniu włącza wentylator - ma iść do termostatu z tyłu gaźnika, od strony ściany grodziowej.
Przedostatnie zdjęcie - już napisałem wcześniej
Ostatnie - wtyczka do odczytywania kodów błyskowych - nigdzie jej nie podłączasz.
senix18 pisze:przecież wszystko widać na tym zdjęciu
- hmm - raz piszesz, że przecież widać, a raz że nie ma różnic. Ja spojrzałem na silnik, patrzę - dolot z 2EE, gaźnik też 2EE - wiec zdjęcie przedstawia silnik PN - bo tylko taki był na tym gaźniku. Nie przypuszczałem, ze dokonałem takiego miksu...senix18 pisze:przecież oryginalnie PN prawie niczym z wyglądu się nie różni od tego RP
Co do rzeźby - to co widać na ostatnim zdjęciu.... Hmmm - no z fabryki to na pewno tak nie wyjechał...
No ale ok, teraz już wiadomo dokładnie co masz pod maską.
Czyli to będzie tak:
- to jest sonda lambda. Przewód od niej rzeczywiście wychodzi koło cewki zapłonowej i nawet widać go u Ciebie na zdjęciu. Czarny grubszy przewód wychodzący z wiązki koło cewki - potem widać, że jest on zawinięty w izolację - jak ją odwiniesz, to będzie tam widać pewnie, że ten przewód jest ekranowany i ekran (oplot) ma być podłączony do masy, a żyła do sondy.senix18 pisze:Pierwszy jest to chyba kabel od sondy , albo czegoś innego wkręconego w kolektor
Czarny kabel który po podłączeniu włącza wentylator - ma iść do termostatu z tyłu gaźnika, od strony ściany grodziowej.
Przedostatnie zdjęcie - już napisałem wcześniej
Ostatnie - wtyczka do odczytywania kodów błyskowych - nigdzie jej nie podłączasz.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
No właśnie o to mi chodziło że mam sam goły silnik RP bez niczego więcej mogłem to trochę precyzyjniej określić , sorki dzięki jhosef i wielkie dzięki dla Lipek81 za dokładne wytłumaczenie co i gdzie podłączyć jutro... tzn dzisiaj ;p podłącze to jak należy jeszcze raz dzięki za pomoc
[ Dodano: 31 Mar 2010 20:37 ]
No i pojawił się jeden problem :/ otóż ten czarny kabel który widać kiedy wychodzi z wiązki koło cewki na drugim zdjęciu nie jest ekranowany :/ także dalej nie wiem gdzie podłączyć sonde... Może ktoś coś kiedyś wykombinował z tymi kablami , nie wiem Jeśli ktoś może mi pomóc to proszę niech to zrobi
[ Dodano: 31 Mar 2010 20:37 ]
No i pojawił się jeden problem :/ otóż ten czarny kabel który widać kiedy wychodzi z wiązki koło cewki na drugim zdjęciu nie jest ekranowany :/ także dalej nie wiem gdzie podłączyć sonde... Może ktoś coś kiedyś wykombinował z tymi kablami , nie wiem Jeśli ktoś może mi pomóc to proszę niech to zrobi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 309 gości