Bardzo słabe hamowanie wraz z utratą powietrza w układzie.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Daveed
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:40
Lokalizacja: ....

Bardzo słabe hamowanie wraz z utratą powietrza w układzie.

Post autor: Daveed » pt mar 26, 2010 12:35

Witam, mam problem z G4 1,9TDI 110km 98 rok AHF

Sprawa jest następująca, podczas awaryjnego hamowania stracilem hamulce.
Na pierwszy rzut oka wyglądało to jak uszkodzenie przewodu badz tym podobne zjawisko, przez które uciekało powietrze.
Zajechałem do mechanika, powiedział mi, że to wina pompy wakum - została uszkodzona.
Wbrew jego opini sądze, ze pompa wakum ciągnąca powietrze (wyciągnałem wezyk od pompy do serwa i zassysało powietrze) jest jednak sprawna. - zassysanie przy jałowych obrotach było średnie.
Za każdym razem gdy nacisne pedał hamulca słysze swoiste "puf" tak jakby powietrze sie ulatniało przez okropnie wielką szczeline.

Macie może rade na takie zjawisko? Moze cos z serwo? Gdzie może byc nieszczelność?

Z góry dziekuje i pozdrawiam.

Zapomnialem dodać, ze przy wielokrotnym naciskaniu pedału hamulca nie staje sie on twardy!!!!
Ostatnio zmieniony pt mar 26, 2010 14:38 przez Daveed, łącznie zmieniany 1 raz.



neox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt mar 04, 2008 22:43
Lokalizacja: Kraków

Post autor: neox » pt mar 26, 2010 15:25

Wyłącz silnik. Spróbuj nacisnąć kilka razy pedał. Jak jest twardy i nie wchodzi wogóle to nie serwo. Jeśli odwrotnie to będzie serwo lub zaworek zwrotny na wężu od serwa. Pamiętej że pompa vacum jest nie tylko do wspomagania pracy hamulców ale też do sterownia pewnymi podzespołami takimi jak klapa kasząca, gruszka w turbo itp...


Potrzebujesz programu, korekty do MSA15, EDC15V czy EDC15P ? Twój diesel źle odpala? Pisz PM...

Daveed
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:40
Lokalizacja: ....

Post autor: Daveed » pt mar 26, 2010 18:07

Serwo jest sprawne - 100%



Awatar użytkownika
camell2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 21:25
Lokalizacja: Ryki
Kontakt:

Post autor: camell2 » czw maja 06, 2010 21:39

Witam, mam ten sam problem. Przy odpalonym silniku, po szybkim wciśnieciu pedału hamulca słychać którki, intensywny odgłos uciekającego powietrza, dość głosny ale krotki. sprawdzałem serwo- dziala prawidłowo, przewody podciśnienia również są ok. pedał jest jakby miękki, skok ok 4cm no i to syczenie powietrza. podczas jazdy nie powiem, hamuje, ale nie jest to co przed zimą.
dodam że klocki i tarcze ok, zaciski chodzą luźno, wymieniony płyn hamulcowy, ABS i ESP działa

kros mi zasugerował, że może pompa przepuszcza na pierwszej sekcji, stąd pedał ma duży skok, a to syczenie to poprostu odgłos szybko działajacego serwa z powodu braku opory przy 1 sekcji pompy, co wy na to? trzeba wymieniać pompę, może zestaw naprawczy wystarczy?
Dodam, że mam MKIV, 1,9 tdi AXR, ESP. 2002r.
Ostatnio zmieniony czw maja 06, 2010 21:41 przez camell2, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 208 gości