czy turbo chodzi caly czas czy wlacz sie od pawnych obrotach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

phoenixgold
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr gru 28, 2005 12:50
Lokalizacja: sosnowiec

czy turbo chodzi caly czas czy wlacz sie od pawnych obrotach

Post autor: phoenixgold » śr gru 28, 2005 12:57

witam mam pytanie jak w temacie, wlasnie jestem na etapie kupowania golfa IV tdi 110KM i oto moje pytanie jak to jest z tym turbo czy turbina zaczyna dopiero dzialac przy pewnych obrotach. czy jesli np jezdzi sie do 2500 obrotow to turbo sie wlacza czy nie bo podobno mozna jeszcze zejsc z zuzycia paliwa jesli turbo sie nie zalacza tak czesto. tak mi kiedys ktos na gieldzie powiedzial chcialem potwierdzic informacje u wymiataczy bo nei jestem tego tak peweim



phoenixgold
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr gru 28, 2005 12:50
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: phoenixgold » śr gru 28, 2005 13:26

dzieki a orientujesz sie moze czy to narmalne ze z turbiny caly czas wydobywa jakby olej ale nie ze cieknie jak z kranu ale troszke jednak go wychodzi raz mechanik powiedzila mi ze to normalne i ze nie jest popsuta wiesz cos na ten temat ??



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr gru 28, 2005 13:30

Cisnienie narasta stopniowo i nie jest to tak ze 2600 i hop max cisnienie :) Turbina w 1.6 td zaczyna pompowac od okolo 2000 obrotow ale to zalezy od tego jaki to model turbo bo byly montowane wieksze i mniejsze, zalezy czy w silniku bylo cos robione, wydech i.t.p. Turbina jest napedzana spalinami wiec nawet jak bedziesz mial 3000 obrotow ale puszczony pedał gazu to turbina bedzie pompowala tylko malutkie cisnienie. Ogolnie jezeli turbina przepuszcza olej to mozliwe, ze juz niedlugo padnie, ale np. moze znalezc sie "troche" oleju w dolocie ktory jest zassany z odmy i to juz jest raczej normalne. Sprecyzuj o co chodzi z tym olejem.

Co do kupna tdi 110 koni to bardzo dobry wybór :) i raczej przejedz sie na diagnoze VAGiem, sprawdz czy nie ma bledow. Zdarza sie sporo innych usterek niz akurat turbo (przeplywomierz, jakies zaworki i.t.p). Trzeba sie przejechać pod obciążeniem z podpiętym komputerem, zobaczyc czy nie wyskakuja błędy. Wyskoczyć na droge, depnąć mu do większej prędkości na 5 biegu i zobaczyc czy nie w chodzi w tryb awaryjny



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » śr gru 28, 2005 13:55

phoenixgold pisze:
dzieki a orientujesz sie moze czy to narmalne ze z turbiny caly czas wydobywa jakby olej ale nie ze cieknie jak z kranu ale troszke jednak go wychodzi raz mechanik powiedzila mi ze to normalne i ze nie jest popsuta wiesz cos na ten temat ??
To ze potnieje od odleju to nie jest usterka bo prawie zawsze tak jest nawet w wężach lekko zaolejone moze byc, natomiast nie moze to byc ak ze leje i kapie!!!! a turbo w TDI takim jak twoje swoją skuteczną prace zaczyna od jakichś 1900rpm! bo tak to kreci sie cały czas! U Ciebie turbo bedzie ze zmienna geometrią łopatek tak ze silnik ma lepsze osiągi w wiekszym zakresie obrotów!!



phoenixgold
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr gru 28, 2005 12:50
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: phoenixgold » śr gru 28, 2005 19:49

ok dzieki bo dreczyl mnie ten temat. a moze mozecie doraedzic gdzie w necie szukac ogloszen bo allegro i gratke sledze. jest gdzies jeszcze jakas taka duza baza ogloszen wiecie moze ??



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości