AFN i problem z paliwem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Rewola
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: sob maja 12, 2007 21:42
Lokalizacja: PIŁA

AFN i problem z paliwem

Post autor: Rewola » sob mar 20, 2010 12:16

Witam wszystkich.
Mam problem z cofającym się paliwem, a konkretnie to po dłuższym postoju nie mogę go odpalić. Po takim postoju jak ściągnę ten zaworek (nr1 na zdjęciu - wymieniony na nowy) to w filtrze jest pusto i po zalaniu tego filtra i dłuższym kręceniu w końcu załapie, ale kopci przez jakiś czas na biało. Dodatkowo zamontowałem zaworek zwrotny na zasilaniu przed filtrem (nr 2 na zdjęciu), ale nic to nie dało. Aha dodam, że wymieniłem wczoraj filtr na nowy (MANN) więc przyczyna nie leży raczej po stronie filtra. Co może być przyczyną takiego zjawiska ?

Obrazek
Ostatnio zmieniony sob mar 20, 2010 12:18 przez Rewola, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167468/]Mój MK3 AFN![/url]

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob mar 20, 2010 15:47

Zarówno odpowietrznik filtra jak i zawór zwrotny działają prawidłowo tylko w jednym kierunku.Pomylenie kierunków będzie właśnie tak skutkowało.
Z tego co wiem,to zawór zwrotny powinno montować się na powrocie miedzy pompę a filtrem... :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Rewola
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: sob maja 12, 2007 21:42
Lokalizacja: PIŁA

Post autor: Rewola » sob mar 20, 2010 16:25

Michaś_1977 pisze:Zarówno odpowietrznik filtra jak i zawór zwrotny działają prawidłowo tylko w jednym kierunku.Pomylenie kierunków będzie właśnie tak skutkowało.
Z tego co wiem,to zawór zwrotny powinno montować się na powrocie miedzy pompę a filtrem... :bajer:
Czyli przed zaworkiem nr 1 ? Jak tak to w jakim kierunku powinien być przepływ ?
Ostatnio zmieniony sob mar 20, 2010 16:27 przez Rewola, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167468/]Mój MK3 AFN![/url]

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob mar 20, 2010 18:21

Rewola pisze:Czyli przed zaworkiem nr 1 ?
Tak.
Rewola pisze:Jak tak to w jakim kierunku powinien być przepływ
Jak to w jakim?...Przecież to powrót,więc strzałka powinna być w kierunku filtra/baku :bajer: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Rewola
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: sob maja 12, 2007 21:42
Lokalizacja: PIŁA

Post autor: Rewola » sob mar 20, 2010 19:12

ale ten zaworek nr 1 jest wymieniony na nowy. Więc jeszcze przed tym zamontować dodatkowy ?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167468/]Mój MK3 AFN![/url]

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob mar 20, 2010 20:43

Rewola pisze:ale ten zaworek nr 1 jest wymieniony na nowy.
Dobrze,ale czy ustawiłeś go w odpowiednim kierunku.Na nim jest strzałka.
Rewola pisze:Więc jeszcze przed tym zamontować dodatkowy ?
Ten z nr.2 powinien być między pompą a tym z nr.1,czyli na powrocie z pompy do filtra/baku...

[ Dodano: 20 Mar 2010 19:47 ]
A tak na dobrą sprawę,to tego z nr.2 nie musi być wcale i wszystko powinno być git.Wystarczy sprawdzić wszystkie łączenia wężyków,zaciski,oring pod zaworkiem nr.1,wężyki przelewowe między wtryskami itd.
Temat wałkowany setki razy :bajer: ...
Ostatnio zmieniony sob mar 20, 2010 20:48 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » sob mar 20, 2010 22:20

Michaś_1977 pisze:A tak na dobrą sprawę,to tego z nr.2 nie musi być wcale i wszystko powinno być git.Wystarczy sprawdzić wszystkie łączenia wężyków,zaciski,oring pod zaworkiem nr.1,wężyki przelewowe między wtryskami itd.
Temat wałkowany setki razy
Ten nieszczęsny podgrzewacz to chybiony wynalazek i jego nieszczelność bardzo często powoduje łapanie powietrza przez układ zasilania .Najlepszy rozwiązaniem jest założenie filtra paliwa bez podgrzewcza .Ja mam u siebie dodatkową pompkę gruszkę która sama jest zaworkiem zwrotnym :grin: i czasami zdarza się że przez ten nieszczęsny podgrzewacz układ zasilania złapie powietrze i po kilku godzinach przewód zasilający jest pusty :grrr: dzieje się to najczęściej po dobrym nagrzaniu silnika .Na szczęście parę miechnięć pompką i jest pełny
Ostatnio zmieniony sob mar 20, 2010 22:23 przez munior, łącznie zmieniany 2 razy.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » sob mar 20, 2010 22:33

Walczyłem z takim samym problemem przez około 3 miesiące, a przyczyna jest a bynajmniej w moim przypadku była banalna.
Auto łapało powietrze w miejscu połączenia czarnego przewodu gumowego z sztywnym przezroczystym elementem. Zaznaczyłem Ci na focie.

Dopiero wymiana wężyków na takie zwykłe paliwowe złożone z jednego kawałka pomogło od razu. Tu fota mojego auta. :food:



Obrazek Obrazek


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
Rewola
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: sob maja 12, 2007 21:42
Lokalizacja: PIŁA

Post autor: Rewola » sob mar 20, 2010 22:45

Michaś_1977 pisze:
Rewola pisze:ale ten zaworek nr 1 jest wymieniony na nowy.
Dobrze,ale czy ustawiłeś go w odpowiednim kierunku.Na nim jest strzałka.
Rewola pisze:Więc jeszcze przed tym zamontować dodatkowy ?
Ten z nr.2 powinien być między pompą a tym z nr.1,czyli na powrocie z pompy do filtra/baku...

[ Dodano: 20 Mar 2010 19:47 ]
A tak na dobrą sprawę,to tego z nr.2 nie musi być wcale i wszystko powinno być git.Wystarczy sprawdzić wszystkie łączenia wężyków,zaciski,oring pod zaworkiem nr.1,wężyki przelewowe między wtryskami itd.
Temat wałkowany setki razy :bajer: ...
Rozumiem, że założyć go w miejscu którym zaznaczyłem na zdjęciu ? Oczywiście uwzględniając kierunek ze zdjęcia.

Obrazek


Aha czy po jakimś czasie jak chodzi silnik to po zgaszeniu filtr nie powinien być napełniony ropą? Zgasiłem silnik, patrzę w filtr, a ropy nie widać. Może się pompa kończy bo nie daje mi spokoju to kopcenie na biało :(
Ostatnio zmieniony sob mar 20, 2010 22:49 przez Rewola, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167468/]Mój MK3 AFN![/url]

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob mar 20, 2010 22:56

Rewola pisze:Rozumiem, że założyć go w miejscu którym zaznaczyłem na zdjęciu ? Oczywiście uwzględniając kierunek ze zdjęcia.
Tak.
Rewola pisze:Aha czy po jakimś czasie jak chodzi silnik to po zgaszeniu filtr nie powinien być napełniony ropą?
Powinien być.Jak zlikwidujesz nieszczelność układu,to filtr będzie pełny...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Rewola
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: sob maja 12, 2007 21:42
Lokalizacja: PIŁA

...

Post autor: Rewola » pt mar 26, 2010 10:28

Witam..
Odświeżam mój temat ponieważ stwierdziłem, że może się to komuś przyda :)
Problem po wymianie przewodów nie ustąpił. Wszystko było jasne ( Pompa wtryskowa padła ). Podczas przygotowania do wyciągnięcia pompy sprawdziłem ustawienie rozrządu i co ? Zdziwienie (przestawiony o 2 ząbki). Ale od czego ? Po ściągnięciu koła pasowego na wale i odkręceniu koła zębatego na wale wszystko jest jasne! Foto poniżej :bajer:
Przy okazji wymieniłem sobie kpl. rozrząd (i tak miał już 50tyś.)
Prawdopodobnie czeka mnie jeszcze wymiana tego koła pasowego bo prawdopodobnie przyczyna leży po jego stronie :grrr:
Przerabiał ktoś już może ten temat ?

Obrazek
Ostatnio zmieniony pt mar 26, 2010 10:29 przez Rewola, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167468/]Mój MK3 AFN![/url]

Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tomek » pt mar 26, 2010 11:28

Rewola pisze:Przerabiał ktoś już może ten temat ?
Wielu uzytkownikow... nawet nie wiesz jak wielu W TD , TDI


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt mar 26, 2010 13:10

Rewola pisze:Przerabiał ktoś już może ten temat ?
Tomek pisze:nawet nie wiesz jak wielu W TD , TDI
Zwłaszcza w TD...ten klin to słaby punkt tych silników.
W TDI jest już to trochę lepiej rozwiązane...ale jak widać,też się psuje...
Kup do tego nową śrubę i dokręć jak w mądrej książce napisane-90Nm+90°.Można dać trochę kleju do gwintów :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Rewola
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: sob maja 12, 2007 21:42
Lokalizacja: PIŁA

Post autor: Rewola » sob mar 27, 2010 13:17

Michaś_1977 pisze:
Rewola pisze:Przerabiał ktoś już może ten temat ?
Tomek pisze:nawet nie wiesz jak wielu W TD , TDI
Zwłaszcza w TD...ten klin to słaby punkt tych silników.
W TDI jest już to trochę lepiej rozwiązane...ale jak widać,też się psuje...
Kup do tego nową śrubę i dokręć jak w mądrej książce napisane-90Nm+90°.Można dać trochę kleju do gwintów :bajer:
Faktycznie panowie z VW mogli się bardziej postarać w tym kierunku.
Oczywiście nowe koło założone i dokręcone nową śrubą. Gwint posmarowany specjalnym klejem. Do tego wymienione koło pasowe na nowe więc powinien być spokój. Kąt wtrysku ustawiony ok.46-49 i klekocik śmiga super :)
Ostatnio zmieniony sob mar 27, 2010 13:18 przez Rewola, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167468/]Mój MK3 AFN![/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 129 gości