Wymiana plecionki / złącza elastycznego na wydechu.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Wymiana plecionki / złącza elastycznego na wydechu.

Post autor: Jacek75 » czw mar 18, 2010 21:32

Witam, po wymianie plecionki na wydechu, jak zagrzeje silnik do 90 stopni pojawia się buczenie w okolicach 2000 i 3000 obrotów na 2 i 3 biegu.
Powodem jest prawdopodobnie zły wymiar wspawanej plecionki co powoduje naprężenia układu lub jej słaba jakość.
Czy ktoś może zmierzyć długość oryginału lub podać wymiar zakupionej jeżeli wymieniał i nie ma podobnych efektów po wymianie?
Silnik 1.6 16V BCB.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » czw mar 18, 2010 21:47

Po numerze VIN w Etce nie znajdziesz tego elementu?



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » czw mar 18, 2010 21:54

Element nie należy do standardowych części zamiennych, możesz sobie znaleźć w ETKA co najwyżej kompletną rurę pomiędzy kolektor a katalizator.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » czw mar 18, 2010 22:04

to lipa



Awatar użytkownika
k18t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw mar 11, 2010 23:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: k18t » czw mar 18, 2010 22:40

Złączka znajduje się w zagłębieniu w misce olejowej?
Sam to wymieniałeś?
Czuć wibracje rozchodzące się po oparciu fotela?
To prawdopodobnie wina złego wspawania.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » czw mar 18, 2010 22:45

Nie pamiętam czy to jest we wnęce,
Robiłem to u innego tłumikarza niż zwykle i nie sądziłem, że to będzie problem,
Wibracje są o wysokiej częstotliwości, nie czuję nic na fotelu
Oglądałem spód, nie wygląda na źle wspawane, ale jest chyba inny rozmiar na długość.
Dzięki, ale zadałem konkretne pytanie, zanim wybiorę się kłócić z tłumikarzem, który twierdzi ze wszystko jest ok.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
k18t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw mar 11, 2010 23:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: k18t » czw mar 18, 2010 23:07

Ja mam 1.6 AZD, problem był ten sam. Po ponownym wspawaniu jest ok. ale nie pamiętam czy stara złączka była tej samej długości więc nie wiem czy jest sens mierzyć. Jak złączka jest za długa to skracają rurę, jak za krótka to wspawują kawałek rury. Zobacz czy gumy na których wisi wydech nie są nienaturalnie naprężone. Jeśli tak, to to powinno wystarczyć żeby koleś poprawił to co spiepszył.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » czw mar 18, 2010 23:19

Na czym polegało złe wspawanie? naprężony wydech? mam to stwierdzić właśnie po naciągniętych gumach?


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
k18t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw mar 11, 2010 23:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: k18t » pt mar 19, 2010 00:09

Jak masz za długą złączkę, a rura nie jest skrócona to cały wydech od złączki w tył przesuwa się do tyłu i w górę. To powoduje zmianę położenia i nadmierne naprężenie gum. Sprzyja temu wysoka temperatura - metal zwiększa objętość - układ wydechowy wydłuża się.
Nie wnikałem na czym polegało złe wspawanie, nie wydawało mi się to istotne. Znajomy mi to wymieniał, jak mu powiedziałem co jest nie tak, to kazał wjechać na kanał, później powiedział że musiał poprawić spaw i jest ok. Więc prawdopodobnie albo masz krzywo wspawaną złączkę, albo trzeba wspawać kawałek rury, albo wyciąć kawałek rury.
Ostatnio zmieniony pt mar 19, 2010 00:17 przez k18t, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 285 gości