mk II 1.6 TD

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

mk II 1.6 TD

Post autor: S1BART1 » ndz gru 25, 2005 22:01

Problem polega na tym ze w zaleznosci jak samochod jest zaparkowany strasznie kopci na niebiesko (czyli olejem) przy zapalaniu.Gdy autko jest ustawione silnikiem w dol kopci strasznie ,prawie jak T55 a jesli silnik jest podniesiony do gory delikatnie tylko przykopci.
Autko wzasadzie oleju nie bieze(wszystko jest w normie)Podejrzwam ze co jest uszkodzone w turbinie(byc moze w stanie spoczynku walek turbiny opada i olej dostaje sie do kolektora wydechowego i wzaleznosci jak samochod jest ustawiony zlewa sie do glowicy lub bezposrednio do ukladu wydechowego)Mysle ze jesli byly uszkodzone pierscienie lub uszczelniacze na zaworach to kopcil by non stop a on tylko przykopci przy zapaleniu i gora jasz sie lekko rozgrzeje lub az przepali caly ten olej.Pozniej wszystko jest ok.Po uruchomieniu silnika gdy doda sie gazu i patrze na obrotomierz to widac ze turbina wlancza sie dopiero przy okolo 2200 obr/min a po chwili(kiedy dodam pare razy gazu) turbina wlancza sie normalnie czyli okolo 1700 obr/min Wydaje mi sie ze jest to uszkodzona turbina
Jesli ktos z was spotkal sie z podobna usterka prosze o jakies podpowiedzi
Jesli jest opcja zastosowania wiekszej turbiny bez przerobek(lub minimalnych)rowniez prosze o pomoc
dziekuje
P.S. Problem dotyczy golfa II 1.6 TD z dolozonym intercoolerem oznaczenie silnika 1V
Wiem ze ten silnik nie nalezy w kategori diesla do najmocniejszych ale autko naprawde chodzi super ,ma bardzo specificzna prace silnika(zblizona do TDI) i jest bardzo zywe
Autko kupilem juz takie ,kontaktowalem sie z poprzednimi uzytkownikami samochodu ale kazdy z nich twierdzi ze nie przerabial nic w silniku. Ja sadze inaczej, w silniku napewno bylo cos robione tylko niewiem co



greg

Post autor: greg » ndz gru 25, 2005 22:07

Moim zdaniem to nie padnięta turbina bo jak sam piszesz oleju nie bierze. Skoro zalezne jest to od kąta ustawienia samochodu - obejrzyj intercooler czy faktyvcznie zaolejony jest, po2 - pomiędzy pompą paliwa a wejściem do kolektora jestwęzyk podciśnienia który reguluje ilość dawki - może on się przytyka i to powoduje kopcenie. Jesli by faktycznie padała turbina to dawała by olej nie w stanie spoczynku tylko właśnie pod obciążeniem . A i nie otwieraj nowego wątku tylko pisz w starym



Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: S1BART1 » ndz gru 25, 2005 22:15

ok Poprawie sie
U mnie niema wezyka od kolanka do pompy wtryskowej (silnik 1v)a intercooler sam dokladalem pozatym olej zlewa sie od strony kolektora wydechowego (tak mi sie wydaje)

[ Dodano: Nie Gru 25, 2005 21:16 ]
od strony zasysania powietrza turbina jest delikatnie mokra ale kazda turbina jest zawsze mokra z oleju

[ Dodano: Nie Gru 25, 2005 21:21 ]
a z ciekawosci jaka mozna zastosowac turbine z innego vw (oczywiscie mocniejsza) bez zadnych przerobek. Czy pasuje moze z mk III 1.9 TDi?

[ Dodano: Nie Gru 25, 2005 21:23 ]
Jestem z zawodu mechanikiem ale ostatnio pracuje w firmie bdowlanej (na szczescie jako kierowca)i niestety z biegiem czasu duzo rzeczy sie zapomina



greg

Post autor: greg » ndz gru 25, 2005 22:31

masz najsłabszego TD - mozna by pokombinować i wsadzić mocniejszą turbinę ale wg mnie też od modelu 1,6 co by było bez przeróbek



Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: S1BART1 » ndz gru 25, 2005 22:32

A ile jest przerabiania przy turbinie z mk III tdi i czy warto?

[ Dodano: Nie Gru 25, 2005 21:34 ]
I bardzo mnie ciekawi ta praca silnika. naprawde autko chodzi zupelnie inaczej niz normalny golf td (no chyba ze silniki 1v tak chodza)



greg

Post autor: greg » ndz gru 25, 2005 22:37




Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: S1BART1 » ndz gru 25, 2005 22:53

ok czyli najlepiej bylo by zakupic motor sb i olac wszystkie przerobki w 1v
dzieki za pomoc

[ Dodano: Nie Gru 25, 2005 21:57 ]
jaka predkos max mozna rozwinac mk II z silnikiem 1v????????????

[ Dodano: Nie Gru 25, 2005 21:57 ]
aha i co sadzicie o usterce ?
Robic cos z a turbina czy szukac gdzie indziej?



greg

Post autor: greg » ndz gru 25, 2005 22:59

nie wiem czy akurat kolega ma 1V ale ten z intercoolerem fabrycznym - moc 80KM - 190km/h zapiete juz było i to nie był jeszcze koniec

[ Dodano: Nie Gru 25, 2005 10:00 pm ]
a wg BRIEF powinien 196km/h



Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: S1BART1 » ndz gru 25, 2005 23:01

a jak mozna podrasowac fabrycznego SB (80KM)? Da sie ,warto,i czy sa jakies wady (pewnie sa ,jak zawsze)i o ile mozna podniesc jego moc
Przyznaje ze najlepszy golf to II ale to jest tylko moje zdanie (niechce nikogo urazic)
i niezamierzam go zamieniac na cos innego(chyba ze corrado-moze kiedys)

[ Dodano: Nie Gru 25, 2005 22:03 ]
Golfem II jezdze juz 8 lat to jest muj 3 juz golf (ONLY GOLF)

[ Dodano: Nie Gru 25, 2005 22:03 ]
sorry "mój"



greg

Post autor: greg » ndz gru 25, 2005 23:05

tylko że przy ciągły 180km/h to koło 8litrów zeżarł - test na autobahnie w Niemczech - były dobre warunki, noc luźno na drodze, ale zużycie paliwa mnie przeraziło. Moj poprzedni GTD miał 70KM max 160km/h ale nie przekroczył 6,5l przy max. a przy stałej 130km/h 5litrów



Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: S1BART1 » ndz gru 25, 2005 23:14

:pub:
Ostatnio zmieniony pn sty 02, 2006 21:41 przez S1BART1, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz gru 25, 2005 23:23

greg, 190 i chciał więcej? Co to za skrzynia była? Czy może licznik przekłamywał? ;)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: S1BART1 » ndz gru 25, 2005 23:28

Nie, wydaje mi sie ze licznik jest ok .Oznaczenia skrzyni teraz niepamietam



greg

Post autor: greg » ndz gru 25, 2005 23:36

Licznik nie przekłamuje - poważnie w Briefie jest napisane - prędkość max 196km/h



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 122 gości