[Jetta 1.8 GTI - silnik 2E] Paliwo w oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

matti

[Jetta 1.8 GTI - silnik 2E] Paliwo w oleju

Post autor: matti » ndz gru 25, 2005 12:10

Witam

Pojawia się paliwo w oleju, co może być przyczyną i co zrobić ? :goof: Znajomy mechanik nie wie co robić ? :goof:

Za wszelkie rady i sugestie z góry dziękuję

PS. Szukam jeszcze wszelkich książek do mojej bryki.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz gru 25, 2005 12:13

Nie napisałeś jak dużo tego paliwa. Ale w zimie tak już jest, że samochód po rozruchu pracuje na wzbogaconej mieszance i nie jest w stanie spalić całej benzyny która spływa właśnie do oleju.
A tak w ogóle to witam nowego forumowicza

[ Dodano: Nie Gru 25, 2005 11:14 ]
Jakie trasy robisz? Bo jeśli są to krótkie odcinki to zjawisko się nasila



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 25, 2005 12:20

I skąd wiesz o tym. Zapach benzyny czy przybywa oleju. I jaki masz silnik dla ścisłości, bo 2E to dwulitrowy silnik w trojkach.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

matti

Post autor: matti » ndz gru 25, 2005 21:29

Z tego co wiem, mam Jettę wersję amerykańską wyprodukowaną w 86 roku, zatem korzystając z tabelki danych technicznych silników Volkswagena - wywnioskowałem że to silnik GX (poprawcie jak się mylę).

Jak doszło do sytuacji: olej z paliwem.
Po wymianie paska rozrządu zrobiłem wymianę oleju i filtra oleju. Wówczas wlałem około 4 litry oleju, a po kilku dniach kontrolka oleju wariowała przy dość głośnej pracy pompy oleju. Samochód stracił wolne obroty po rozgrzaniu silnika. Na bagnecie (wskaźnik poziomu) nie było widać wyraźnego poziomu oleju. Wówczas spuściłem olej i okazało się że jest go znacznie więcej niż wlane 4 litry i jest bardzo wyraźny zapach benzyny nie wspominając o tym że olej jest zbyt rzadki.

Ssanie jest automatyczne - odpowiedź na sugestię "... jeżdzisz cały czas na sssaniu ..."

Robię trasę do pracy i z powrotem okolo 5 km w jedną stronę, czasami nieraz 10 km i więcej. Średnio wychodzi okolo 240 km na tydzień.



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » ndz gru 25, 2005 22:47

Sam sobie odpowiedziałeś krótkie trasy a tym samym jazda na ssaniu i silnik nieprzepala całego paliwa którego pewne ilości dostają się do oleju i tam rozrzedzają olej.Może być też że za długo chodzi Ci na ssaniu bo jest coś kopnięte ale raczej niesądzę.No niestety okres zimowy niepomaga nam w życiu.Lekarstwo -dłuższe trasy i sprawdzenie ewentualnie ssania czy dobrze działachoć raczej tak.Poprostu zima. w lecie tego niema.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz gru 25, 2005 22:50

matti pisze:Robię trasę do pracy i z powrotem okolo 5 km w jedną stronę,
To nie jest dużo.Silnik nie zdąży się nagrzać. Fakt, że masz silnik na wtrysku niczego nie zmienia ( chodzi o ssanie). Czujnik temp. podaje info o temp i silnik dostaje większą dawkę paliwa.Jednak jeśli tego paliwa przybyło dość dużo to może to być wina układu wtryskowego. ( wtryski, sterownik ).Bez dokładnej diagnostyki chyba się nie obejdzie.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 25, 2005 22:58

Nie panowie to przesada. 5-10 km to nie tak mało. Kolega matti pisze że przybyło mu oleju po kilku dniach. Jeśli faktycznie ma taki objaw jak pisze to musi coś być złego na rzeczy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

matti

Post autor: matti » pn gru 26, 2005 01:37

Aha zapomniałem dopisać: moja bryka ma LPG, ale teraz wogóle nie pali na gazie, mimo że gazu jeszcze jest. :goof: Jeżdzę teraz na benzynie

Druga sprawa: najlepiej jak napiszę co działo się parę dni przed wymianą paska rozrządu - czyli: dlaczego doszło do wymiany paska rozrządu.

Byłem u znajomego i miałem wracać do domu, gdy nagle smochód odmówił współpracy - nie chciał się zapalić. Za pomocą siostry przyholowałem samochód pod dom. Wezwałem znajomego mechanika, powiedział że to wina rozrządu - niestety ale nie podjął się naprawy, tłumacząc brakiem czasu (był umówiony). Przyjechał inny mechanik (znajomy kolegi) i powiedział że to wina alarmu, potem że nawala moduł K-Jetronic. Na końcu okazało się że wysiadła elektryczna pompa paliwa, i wskutek tego samochód nie chciał zapalić. Pompa została naprawiona lecz po kilku dniach użytkowania pojawiło się paliwo w oleju. Ciąg dalszy znacie (jest podany na samamym początku).

Czym grozi jazda z takim olejem?? oprócz możliwości zatarcia silnika??



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » pn gru 26, 2005 10:57

No zatarcie to chyba jest argument najlepszy czy jeszcze mało?



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn gru 26, 2005 11:04

Tomasz Żaguń pisze:No zatarcie to chyba jest argument najlepszy czy jeszcze mało?
Dokładnie!
Z opisu wydaje mi się, ze to będzie jakaś usterka układu wtryskowego. Alarm niewiele ma z tym wspólnego. Auto najwyraźniej dostaje za dużo paliwa. Albo wtryski,może sterownik, być może regulator ciśnienia.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 122 gości