Wymiana pompy wody bez rozpinania rozrządu 1,6TD.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana pompy wody bez rozpinania rozrządu 1,6TD.
Witam
Mam pytanie czy podczas wymiany pompy wody w golf II 1.6 TD trzeba zdejmowac pasek rozrzadu ?? czy normalnie da sie ja wyciagnac bez rozpinania??
dziekuje z gory za opowiedz
Mam pytanie czy podczas wymiany pompy wody w golf II 1.6 TD trzeba zdejmowac pasek rozrzadu ?? czy normalnie da sie ja wyciagnac bez rozpinania??
dziekuje z gory za opowiedz
- abrams
- VR6 Driver
- Posty: 1198
- Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
- Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
- Kontakt:
odkręć od bloku całą pompę wody wtedy nie trzeba rozpinać rozrządu
tutaj masz zaznaczone śruby które trzeba odkręcić , oczywiście pasek klinowy też trzeba zrzucić. na tej fotce niema metalowego uchwytu który zakrywa pompe... i się trzyma na tych samych śrubach co pompa
tutaj masz zaznaczone śruby które trzeba odkręcić , oczywiście pasek klinowy też trzeba zrzucić. na tej fotce niema metalowego uchwytu który zakrywa pompe... i się trzyma na tych samych śrubach co pompa
Ostatnio zmieniony pn mar 08, 2010 14:58 przez abrams, łącznie zmieniany 2 razy.
Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)
- pawelsliwka
- Użytkownik
- Posty: 257
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 12:28
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Kontakt:
Może ten temat pomoże!!!
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246302
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246302
Wozidełko:)!
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=231521
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=231521
w silnikach 1.6 jest tak:
zdejmuje pasek klinowy
luzujemy opaski na przewodach cieczy chlodzacej i obudowie pompy
zdejmujemy te przewody
sprawdzamy czy walek pompy obraca sie bez oporow
zalozyc nowy pierscien uszczelniajacy i przykrecamy sruby mocujace pompe
napelniamy uklad ciecza
montujemy pasek klinowy
Moze sie przyda
zdejmuje pasek klinowy
luzujemy opaski na przewodach cieczy chlodzacej i obudowie pompy
zdejmujemy te przewody
sprawdzamy czy walek pompy obraca sie bez oporow
zalozyc nowy pierscien uszczelniajacy i przykrecamy sruby mocujace pompe
napelniamy uklad ciecza
montujemy pasek klinowy
Moze sie przyda
-
- Mały gagatek
- Posty: 98
- Rejestracja: wt wrz 22, 2009 22:12
- Lokalizacja: Grójec
Udało sie:) dzieki abrams i qbanczyk691
Podczas wymontowywania zrobilem kilka fotek Moze komuś sie przydadza:)
Oczywiście jest to sposob przy ,ktorym nie musimy rozpinać rozrządu i
nie bedzie potrzebny nam kanał:)
Tu mamy widok przy zdjetym alternatorze i własnie takim zestawem kluczy możemy odkręcić srube ktora znajduje sie po lewej stronie
(mala nasadka 13, przejściówka łamana,dłuższa przedłużka no i mała grzechotka lub jakas opcja na sztywno)
Drugą srubę po prawej stronie odkręciłem za pomocą małej 13-stki nasadowej, ktorą trzeba było odkrecic na sztywno bo nie bylo miejsca na grzechotke
Problemem okazała się długość nasadki byla o ok 1cm za długa i postanowiłem ja skrócić
Po odkręceniu śrub łapa alternatora nam odpada i cała pompa jeszcze jest przyklejona do bloku(stary silikon jeszcze trzyma) wiec delikatnie ją odciągamy i powinna odejść bez problemu.
Tu mamy zdjęcie całej pompy:)
(pamiętajmy żeby przed całą pracą spuścić płyn chłodniczy)
Tutaj mamy widok miejsca w którym siedziała cala pompa.
(u mnie na pompie została stara okrągła uszczelka była trochę struchlała więć kupiłem nową)
Tutaj jest pompa,która jest już rozpołowiona na dwie części(prawa część to fornt który idzie do wymiany był on przykręcony chyba na 8 czy 9 śrub)
Przed montażem wyczyściłem papierem ściernym wszystkie miejsca które się stykały czyli front pompy do drugiej części pompy i oczywiście dałem między nie silikon.
Tak samo zostało wyczyszczone miejsce gdzie cała pompa dochodzi( 2 zdjęcie od dołu)
Następnie dokręcamy cała pompę już złożoną razem z łapą do bloku.Tam jest ok 4 śrub( Dwie tragiczne które opisałem na samym początku i dwie niżej które odkrecamy bez problemu i można zobaczyć miejsce gdzie one się znajdują na zdjęciu które wrzucił abrams na początku tematu)
Poźniej zostaje nam zalanie płynu do układu sprawdzenie czy nic nie wycieka w miejscach gdzie zalozylismy silikon itp następnie zostaje nam założenie alternatora i paska klinowego.
Tak wygladała moja praca nad wymiana pompy wody w Golfie II 1.6TD silnik Jr w ktorej
zależało mi na tym zeby nie ściągać rozrządu.
Przy całej pracy pomagał mi mój dobry kumpel Kamil ktoremy dziekuje za pomoc
Mam nadzieje ze komuś sie przyda ten temat:)
Podczas wymontowywania zrobilem kilka fotek Moze komuś sie przydadza:)
Oczywiście jest to sposob przy ,ktorym nie musimy rozpinać rozrządu i
nie bedzie potrzebny nam kanał:)
Tu mamy widok przy zdjetym alternatorze i własnie takim zestawem kluczy możemy odkręcić srube ktora znajduje sie po lewej stronie
(mala nasadka 13, przejściówka łamana,dłuższa przedłużka no i mała grzechotka lub jakas opcja na sztywno)
Drugą srubę po prawej stronie odkręciłem za pomocą małej 13-stki nasadowej, ktorą trzeba było odkrecic na sztywno bo nie bylo miejsca na grzechotke
Problemem okazała się długość nasadki byla o ok 1cm za długa i postanowiłem ja skrócić
Po odkręceniu śrub łapa alternatora nam odpada i cała pompa jeszcze jest przyklejona do bloku(stary silikon jeszcze trzyma) wiec delikatnie ją odciągamy i powinna odejść bez problemu.
Tu mamy zdjęcie całej pompy:)
(pamiętajmy żeby przed całą pracą spuścić płyn chłodniczy)
Tutaj mamy widok miejsca w którym siedziała cala pompa.
(u mnie na pompie została stara okrągła uszczelka była trochę struchlała więć kupiłem nową)
Tutaj jest pompa,która jest już rozpołowiona na dwie części(prawa część to fornt który idzie do wymiany był on przykręcony chyba na 8 czy 9 śrub)
Przed montażem wyczyściłem papierem ściernym wszystkie miejsca które się stykały czyli front pompy do drugiej części pompy i oczywiście dałem między nie silikon.
Tak samo zostało wyczyszczone miejsce gdzie cała pompa dochodzi( 2 zdjęcie od dołu)
Następnie dokręcamy cała pompę już złożoną razem z łapą do bloku.Tam jest ok 4 śrub( Dwie tragiczne które opisałem na samym początku i dwie niżej które odkrecamy bez problemu i można zobaczyć miejsce gdzie one się znajdują na zdjęciu które wrzucił abrams na początku tematu)
Poźniej zostaje nam zalanie płynu do układu sprawdzenie czy nic nie wycieka w miejscach gdzie zalozylismy silikon itp następnie zostaje nam założenie alternatora i paska klinowego.
Tak wygladała moja praca nad wymiana pompy wody w Golfie II 1.6TD silnik Jr w ktorej
zależało mi na tym zeby nie ściągać rozrządu.
Przy całej pracy pomagał mi mój dobry kumpel Kamil ktoremy dziekuje za pomoc
Mam nadzieje ze komuś sie przyda ten temat:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości